Ystävä on p****stä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmaana

Vieras
Siis mua niin ottaa päähän!!
Antakaa mulle vinkkejä mitä tehdä ja miten toimia tämän ko. henkilön kanssa!!ARRRGHH!

Siis... Mun lapsuuden ystävä käy samalla jumpalla kun mä. Ollaan siis edelleen tosi läheisiä (ainakin omasta mielestä). Käydään viikottain kylässä jne jne. No..Siellä jumpalla tämä kaveri on ihan ku ei tuntiskaan mua. Moikkaa ku jotai hyvänpäivän tuttua mut muuten ei mitään kontaktia. tämän kaveri (jonka kanssa hän käy) aina iloisesti tervehtii ja juttelee, ja tuskin tunnen tätä naista. Minäkin käyn kaverin kanssa mutta tämä minun ystävän käytös on ihan uskomatonta. Tämä ystäväni on lapsemme kummi sekä tulee olemaan kaasoni tulevissa häissäni. Mua niin veetuttaa...tällä ystävällä on aina kauhee esitys ku on muita sen kavereita läsnä. just tällasta käytöstä.

Mitä tekisitte? Toisaalta en haluais tehä asiasta numeroo mut toisaalta mulal niin ottaa päähän. Tämä on aina ollu mulle semmonen "mää paan paremmaks" kaveri. aina ku mul on jotai niin tää sanoo jotai negaatiivistä siitä. esim ku saatiin lapsi sano et "meil ei oo kiirettä lasten kans" me päätettiin mennä naimisii "meil ei oo kiirettä". ostettiin talo "meil ei oo näyttämisen haluu siks ostetaa vaa rivari"...voi kiesus!!!

mua niin haluttas peruu se kaaso homma ja sanoo tälle et hastala paska! mulle ku oltu hääpukuja kattelemas tää vaa koko aja höpöttää kaasonpuvustaa eikä ollenkaa oo ollu kiinnostunu mun puvusta. Omista kampauksistaa puhuu ja meikeistään..

sitte: aina ku mul on joku "ongelma" josta haluisin puhuu tää "kuuntelee" sen hetken ja alkaa puhuun tosi räikeesti päälle omista asioistaan. esim: kerroin ku mun mummi on sairaalas ja meinaavat et olis viimeset hetket, tämä ei kommentoinu mitää ku eT "aijaa" ja alko puhuu omasta remontistaan. v***U!!!

Miten suhtaudun tähän ja miten sanoo tälle. Mulla ei oo niin paljoo kavereita et tavallaa olis varaakaan menettää näitä(varsinkaan vanhimpia) mut en tiä. tuntuu et ei oo vaihtoehtoo....

niin ja kun meil ei tosiaa tän alon ostamisen jälkee oo varaa sittenkää lähtee ulkomaille häämatkalle tää "kaveri" meni ja varas itellee ja miehellee matkat ja sano mulle et "me juhlitaa sit teän hanimuunia"...prkl....

kauheeta valitusta mut mua oikeesti niin ärsyttää!!!!!!tuntuu et voisin jopa....grrrhhhh....

Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
No ei toi kuulosta kyllä ystävältä! Sori vaan:S Peruisin kyllä kaasona olemisen.

no miten sen teen? ku kuitenki on meijän lapsen kummiki. ei kehtais lapselta kummia viedä....
pitäis varmaa nostaa kissa pöydälle mut en tiiä miten. ahistaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei toi kuulosta kyllä ystävältä! Sori vaan:S Peruisin kyllä kaasona olemisen.

no miten sen teen? ku kuitenki on meijän lapsen kummiki. ei kehtais lapselta kummia viedä....

No se juu onkin vaikeampi juttu. Onko sulla pikku tai isoasiskoa? Joita voisit pyytää ja sanoa et sisko halus ja suostuit sit siihen. Tai sit oikeasti lyödä se kissa pöydälle ni ehkä se ahdistus loppuis toki näin on helpompi nyt kirjoittaa kuin se miten sen sit tekee vai tekeekö ollenkaan.

Mulla myös kokemusta hieman ongelmaisesta ystävästä. Siis juuri sellainen oman elämänsä korostaja ja vain hänen elämänsä on oikeasti tärkeää ja auta armias ellet ole samoilla linjoilla.

Itse en ehkä lähtisi kohta ns. irtisanomaan ystävyyttä ja kaason tehtävistä. Mutta antaisin ehkä näpäytyksen. Laittaisin ystävän ns. syrjään hetkeksi. Olisin siellä jumpassa jäätävän viileä tätä kohtaa, moikkaisin korkeintaa hyvin hajamielisesti. Juttelisin iloisesti tämän kaverin kanssa, jonka kanssa käyn siellä. Enkä pitäisi tähän ystävään yhteyttä ja jos tämä itse ottaisi niin olisin hyvin hajamielinen ja kiireinen.

Paljonko häihin on aikaa? Sulkisin varmaan myös joksikin aikaa sivuun hääjärjestelyistä ellei sitten ole jo ihan viime hetket.

Kuulostaa yhdeltä mun entiseltä kaverilta. Hänellä, kuten tällä sunkin kamulla tuntuu olevan tarve latistaa kaikki mitä sulla on. Mitäs jos kysyisit siltä ihan suoraan ja suomeksi, mikä on syy omituiseen käytökseensä?

No se juu onkin vaikeampi juttu. Onko sulla pikku tai isoasiskoa? Joita voisit pyytää ja sanoa et sisko halus ja suostuit sit siihen. Tai sit oikeasti lyödä se kissa pöydälle ni ehkä se ahdistus loppuis toki näin on helpompi nyt kirjoittaa kuin se miten sen sit tekee vai tekeekö ollenkaan.

noku siin on seki ku joskus oon jotain sille menny sanoo sen tekmisistä niin kauheet "mun haukkumiset" alkaa. ja se ihan suuttuu ku jostai sanoo. enkä tod. oo ainut joka aattelee siitä et se on semmonen "kilpailija" ku kaikki muutki niin sanoo mut kukaa ei uskalla sille sanoo.
taas yks esim. ku se epäili miehensä pettävän tätä kerroin tälle asian jota en aikasemmin ollu sanonu ihan vaa suojellakseni tätä. tää mies aina baaris yritti hiplata mua jen. mun mies oli käyä sille kiinni kunnes sain rauhotettua. no sanoin kaverille tästä niin yhtääkkiä se olikin mun vika. kaikki puhu et "mää olin tehny törkeesti". huh.... ku se mies on vaa semmonen tomppeli päissää niin en aatellu asiasta mennä sanoon ku tiesin miten siin käy. just niinku ajattelinki..

Alkuperäinen kirjoittaja rv31:
Mulla myös kokemusta hieman ongelmaisesta ystävästä. Siis juuri sellainen oman elämänsä korostaja ja vain hänen elämänsä on oikeasti tärkeää ja auta armias ellet ole samoilla linjoilla.

Itse en ehkä lähtisi kohta ns. irtisanomaan ystävyyttä ja kaason tehtävistä. Mutta antaisin ehkä näpäytyksen. Laittaisin ystävän ns. syrjään hetkeksi. Olisin siellä jumpassa jäätävän viileä tätä kohtaa, moikkaisin korkeintaa hyvin hajamielisesti. Juttelisin iloisesti tämän kaverin kanssa, jonka kanssa käyn siellä. Enkä pitäisi tähän ystävään yhteyttä ja jos tämä itse ottaisi niin olisin hyvin hajamielinen ja kiireinen.

Paljonko häihin on aikaa? Sulkisin varmaan myös joksikin aikaa sivuun hääjärjestelyistä ellei sitten ole jo ihan viime hetket.

voikun eihän tää ole mitenkään ees kiinnostunu niistä järkkäilyistä. kuten sanoin aina jos otan puheeks jotain se alkaa puhuun niist omista puvuistaa ja muista. jos jotai ehottanu et tehtäskö niin pitää kattoo millo ehtii. sit ku saoitan illalla esim jos huomen tehtäis niin täähä ei sit huomen vastaa puhelimee vaa soittaa parin päivän päästä et "olit soittanu en muistanu soittaa takas".
mul oli puvun sovitus 200km päästä omasta kaupungistamme tämän kaverin piti lähteä sinne mukaa. no...ku soitin sille alkuviikol et lähetää sit siihe ja siihe aikaa tämä sano et "ollaan menos just sillo mökille, sori en muistanu" niit oli iso porukka menos sinne mökille ja tämä sit et "ainii olis pari aikkaa viel vapaana jos haluisitte lähtee, sanoin nyt asiasta niin ei tuu sanomista etten oo ainakaa kuttunu"....oli aika törkeetä toikin minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kuulostaa yhdeltä mun entiseltä kaverilta. Hänellä, kuten tällä sunkin kamulla tuntuu olevan tarve latistaa kaikki mitä sulla on. Mitäs jos kysyisit siltä ihan suoraan ja suomeksi, mikä on syy omituiseen käytökseensä?

nosiis eihän tän mielestä hänen käytös oo ollu mitenkään omituista. ei tietenkään. nousee vaa kauhee haloo et "mää kysyin mun mieheltäki ja siltä ja siltä ja asiahan on nyt näin että..." joskus tosiaa yrittäny puhua mut.....
harmittaa ku mul ei oo kauheena muita ystäviä lapsen tulon jälkee ja jos tän kaa paan välit poikki niin oon aika yksin. joo...naurettava syy olla akveri mut kuite.

noku siin on seki ku joskus oon jotain sille menny sanoo sen tekmisistä niin kauheet "mun haukkumiset" alkaa. ja se ihan suuttuu ku jostai sanoo. enkä tod. oo ainut joka aattelee siitä et se on semmonen "kilpailija" ku kaikki muutki niin sanoo mut kukaa ei uskalla sille sanoo.
taas yks esim. ku se epäili miehensä pettävän tätä kerroin tälle asian jota en aikasemmin ollu sanonu ihan vaa suojellakseni tätä. tää mies aina baaris yritti hiplata mua jen. mun mies oli käyä sille kiinni kunnes sain rauhotettua. no sanoin kaverille tästä niin yhtääkkiä se olikin mun vika. kaikki puhu et "mää olin tehny törkeesti". huh.... ku se mies on vaa semmonen tomppeli päissää niin en aatellu asiasta mennä sanoon ku tiesin miten siin käy. just niinku ajattelinki..

kaverisi vaikuttaa kateelliselta..ehkä juuri tuo kirjoittamasi juttu on saanut kaverissasi aikaan jotai inhon "tunteita" sua kohtaan.. minusta sinussakin voi olla jotain vikaa, siis kyllä tutkisinmyös itseeni että onko minussa jotai mitä voisin tehdä toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
No totisesti peruisin kaason hommat ja käyttäytyisin varmaan yhtä vattumaisesti takaisin! :kieh: :ashamed:

no kerroppas miten mää sille sanon et perun sen kaaso homman? jaku ei mulla kauheesti oo muitakaa =(=( ja kaikki sit ihmettelis ym..
jaku viel tää on sen mun lapseni kummi.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:

kaverisi vaikuttaa kateelliselta..ehkä juuri tuo kirjoittamasi juttu on saanut kaverissasi aikaan jotai inhon "tunteita" sua kohtaan.. minusta sinussakin voi olla jotain vikaa, siis kyllä tutkisinmyös itseeni että onko minussa jotai mitä voisin tehdä toisin.

nosiis toi juttu minkä laitoin tosta miehen pettämisestä on aika pitkä stoori kokonaisuudessaan. joo voi mussaki olla vikaa mut kuite. ymmärrätte ongelman. joku sano et on kateellinen. sitäpä just olen itekki miettiny. ollu jo lapsesta asti mulle semmonen...
ja tuo pettämis juttu tapahtu iha aika vast ikään et ei siis ole tämän homman syy.tätä ollu jo vuosia...

jotain tämäntapaista ajattelisin myös.
On kovin raskasta riidellä ja avoimesti katkaista välit, se kaihertaa joskus vieläkin enemmän kun kuvailemasi myöskin kuluttava tilanne.

:hug:

Eiköhän se paras neuvo ole että peut kaasona olemisen jos et halua että pilaa omat hääsi. Otat myös etäisyyttä tuollaiseen "ystävään" ja kerrot hänelle syyn.
Et vaan halua sitä tehdä joten eipä muuta ratkaisua ole. =/

ystäviä löydät jos haluat ja jaksat etsiä. Mene kerhoihin ym...

No totisesti peruisin kaason hommat ja käyttäytyisin varmaan yhtä vattumaisesti takaisin! :kieh: :ashamed:

no kerroppas miten mää sille sanon et perun sen kaaso homman? jaku ei mulla kauheesti oo muitakaa =(=( ja kaikki sit ihmettelis ym..

No jumpan päätteeksi varmaan "repäsisin" jotain tyyliin: "mikäköhän v***u suakin mahtaa oikein risoa?!". Ja voisin nokka pystyssä painella paikalta tai jos tää "kaveri" vaikuttas hirveen halukkaalta keskustelemaan niin sitten keskusteltaisiin... Jos ei, niin varmaan sanosin ennen poistumistani, että eipä tarvis senkään enää kaason hommilla päätään vaivata...

Ja sitten ihan rehellisesti kertosin kaikille kysyville mikä tilanne, sehän tässä täys paska on ollut etkä sinä!
Ja varmaan pyytäsin hiukan aikusempaa käytöstä lapsen kummilta...

Mitä enemmän kerrot, sitä enemmän vaikuttaa että on joko kade tai ilkeä.
Ensin mietin, että on vaan sellainen hajamielinen luonne, ei hoksaa sinua tarpeeksi tervehtiä, mutta nyt nuo muut asiat...

onko sinulla parempi mies tai lapsuudenkoti tai jotain? Joku syy mitä kadehtii? oletko sievempi? Laihempi? Fiksumpi?Parempi koulussa? Mutta hmmm. alkaisin häiden jälkeen katsella muita kavereita. Tutustua muihin ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:

jotain tämäntapaista ajattelisin myös.
On kovin raskasta riidellä ja avoimesti katkaista välit, se kaihertaa joskus vieläkin enemmän kun kuvailemasi myöskin kuluttava tilanne.

:hug:

Joo tässäkin hyvät keinot!
Jos siis osaa muuttua "normaaliksi"...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä enemmän kerrot, sitä enemmän vaikuttaa että on joko kade tai ilkeä.
Ensin mietin, että on vaan sellainen hajamielinen luonne, ei hoksaa sinua tarpeeksi tervehtiä, mutta nyt nuo muut asiat...

onko sinulla parempi mies tai lapsuudenkoti tai jotain? Joku syy mitä kadehtii? oletko sievempi? Laihempi? Fiksumpi?Parempi koulussa? Mutta hmmm. alkaisin häiden jälkeen katsella muita kavereita. Tutustua muihin ihmisiin.

Miettisin myös onko ketään muuta jota kysyä kaasoksi. ja onko se kaaso edes pakko olla?

Lähetä tekstari! :D B)

Anteeksi :ashamed: . Toi on inhottava ongelma, mutta tekstiviesti/sähköposti on kyllä hyvä tapa sanoa sanottavansa ihmiselle, joka ei kuuntele¨.

minusta kuulostaa että "ystäväsi" on sinulle kateellinen vähän joka asiassa. Ja tietää että sulle tärkee päivä lähestyy, niin haluaa pilata sen.. Minä tekisin paljon itse, jos ei kaasosta ole apua. Sanosin vaan että ;aha, menen sitten yksin..Teen sen sitten itse. Ystäväsi haluaa sinun olevan riipuvainen hänen tekemisistään ym. Näin saa sinua nöyryytettyä tekemällä ohareita ym. Nauttii sinun kiusaamisesta ja nauraa selän takana. Olen tavannut näitä ihmisiä, yksi pitkäaikainen kaveri. Sen tyyliset ihmiset tarvii näpäytyksen että ne ei pyöritä niitten pikkumaailmaa. Otat pientä etäisyyttä, ennen kaikkea vastaat samalla takaisin;Oho, unohdin kertoo.. En oo kerennyt soitella.. sori nyt en kerkee puhua..Pikku piikkejä takasin. Näin meillä parani kaveri suhde kun minun kaveri meinas pompottaa minua menen tullen. Nyt se pompottaa miestään jota välillä säälin :)

Yhteistyössä