Ystäväni SOTKUINEN koti

• Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Oltiin tänään menossa ystäväni kanssa jumpalle suoraan töistä (olemme töissä samassa paikassa olleet jo vuosia) ja olimme minun autollani, koska ystäväni mies tarvitsi heidän autoaan.
Ystäväni halusi sitten koukata kotinsa kautta, että saa haettua jumppavaatteet. Noh, olen tuntenut hänet jo yli 10 vuotta ja olen heillä käynyt usein, eikä heillä koskaan ole järin siistiä ollut, mutta nyt kyllä yllätyin.
Mentiin heille sisälle ja hän kyllä sanoi, että on sotkuista. Mutta oli vähän pahemmin, kuin odotin. Joka puolella pöydillä oli paperi-, vaate-, yms. ylimääräisiä kasoja ja lattiakaan ei ollut sen näköinen, että olisi vähään aikaan imuroitu, koiran karvoja joka puolella.
Heidän makuuhuoneensa sänky ei ollut pedattu ja siellä oli lattiat ihan täynnä kaikkea mahdollista, miehen työpapereista kalsareihin.
Onko näin laiskoja siivoojia paljonkin ?

"vieras"
meillä ei petata petiä KOSKAAN! Ei itse asiassa kannatakaan, se kuivuu ja tuulettuu päivän aikana. Vain jos joku tulee kylään tjsp, se sijataan. Eihän kukaan edes oleile siellä makkarissa päivän aikana.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Ja voin myöntää, että ainakin meillä joskus ehtii tulla aikamoinen kaaos! Pari päivää, etten ehdi tai kykene siivoamaan, niin kaaos on kyllä jo kaamea! Ja, kun on koira, josta lähtee paljon karvaa, niin jo kahden päivän imuroimattomuus voi näyttää sellaiselle jolla ei koiraa ole, niin monen päivän imuroimattomuudelta.

"vieras"
Meillä on koti tyhjä koko päivän.

Aamulla kun töihin ja kouluun lähdetään ei sänkyjä pedata. Ne pedataan vasta klo 16-17 maissa kun tullaan kotiin. Samoin aamupalatiskit ovat keittiön pöydällä jne... Jos meille tulisi heti samalla oven avauksella kun itse tulemme kotiin, niin näky ei olisi kovin seesteinen.

Meillä ei ihan noin sekasta oo, kun kuvailit, mutta ei täällä aina kamalan siistiäkään ole. Ja jos joku on tulossa kylään, enkä ole ehtinyt siivota ennen hänen tuloa, niin saatan ovella jo sanoa, että meillä ei oo sit kauheen siistiä, et jos häirittee, niin keittiön pitkästä kaapista löytyy rätti, imuri ja moppi. Eipä ole ketään viellä tähän mennessä haitannut :D

"hupsis"
Meillä näyttää suurinpiirtein joka keskiviikko tuolta.

Viikonlopun siivous on vaihtunut puolen viikon maissa kasoihin: on vaatteita, työjuttuja, epämääräisiä "pitäisi viedä sinne ja tänne" -kasoja jne.

Tiskejäkin yleensä on, vaikka joka päviä tiskikone pyöriikin.

Lattioilla on lasten leluja, kesken olevia askarteluprojekteja ja koirankarvoja (niitä kertyy parissa päivässä niin, että näkyvät).

On tosi kiire töissä ja kotonakin tehdään työjuttuja. Illat, kun lapset ovat hereillä, ollaan pääosin heidän kanssaan. Että ei ihan koko ajan ehdo työläisäiti siivota.

Perjantai-iltana sitten on taas siistiä ja puhdasta. :)

:(
on. masentaa, vituttaa, ei saa aikaiseks alottaa ja se ressi mikä tulee kaaoksessa olevasta kämpästä on yhtä helvettiä. kun ei vaan saa ittestään irti. haluis vaan nukkua ja unohtaa tän kaaoksen :(

yksisaamaton
On meilläkin, torstaina sotku alkaa olla jo aika häiritsevän kovaa... Perjantaisin mulla on lyhyempi työpäivä ja sitten siivoon aina =) Ja viikonloppuna muutenkin ehtii ylläpitosiivoja tehdä paremmin.

Tän viikon ohjelmaassa on esimerkiksi näitä: Maanantaina kävin töitten jälkeen kaupassa. Eilinen meni vaan johonki, maanantaista toipumiseen? Tänään lenkkeiltiin. Huomenna tarkotus on käydä kylässä ystävällä tai mennä yhessä kirpputorille. Loppuaika illoista meneekin sitten ruuanlaitossa ja tytön kans iltapuuhissa. Tarkotus on saada se kasilta nukkumaan, että jaksaa aamulla hoitoon. Itekki meen yleensä ysin jälkeen maate ja esim luen jotain rentouttavaa.

Minä olen saamaton ja tiedän, että voisin esim viikata pyykkejä sen ajan kun katson emmerdalea...mutta mieluummin poljen sillon crosstraineria :D

Palsta räjähtäis jos näkis meidän kodinhoitohuoneen tällä hetkellä. Meillä hajos perjantaina pesukone ja pyykkiä tulee noin kolmen 8kg koneellisen vuorokausivauhtia...
Huomenna tulee uus pesutorni mutta tällä hetkellä niitä VAATEKASOJA on koko kodarin lattia ja tasot täynnä, puhumattakaan muksujen huoneista :)

Ja tiättekö mitä? Meillä pedataan sängyt ehkä kertan vuodessa eikä edes omisteta päiväpeittoja.

Ja koirankarvoja on lattialla perkeleellisesti, tosin olen imuroinut tänään jo kahdesti mutta eipä siltä näytä...

nähin
Kuulostaa hyvin tutulta. Meillä on kaaosta kanssa vähän siellä sun täällä, välillä kaaos harmittaa itseäkin ja toisinaan taas ei. Työ vie niin voimavarat ja energian, etten jaksa tehdä kuin pakolliset kotityöt. Tyyliin ruoan laitto, tiskit koneeseen ja pois, pyykkihuolto.

[QUOTE="aapee";25522750]Onko näin laiskoja siivoojia paljonkin ?[/QUOTE]

Minä ainakin. :wave:

Täällä näyttää varmaan pahemmalta kuin sun kaverillasi. Siksikin, että jos täällä on 2 päivää jotakuinkin tekemättä mitään (laittaa vaan pakolliset tiskit ja pyykit), niin 3 kissaa, 2 vasikan kokoista koiraa ja 4 lasta ikähaarukassa 1,5v.-8v. saa ihan ihmeitä aikaan, usko pois.
Mutta mä nyt vaan en jaksa aina edes joka päivä imuroida, enkä keräillä romuja ja rytkyjä ja järjestellä ja kuskata kamppeita paikasta toiseen ja takaisin. Sänkyjä meillä ei pedata koskaan.
Että sitten on siivotonta, so?

Mä olen luovampi kaaoksen keskellä. Siivoan sitten kun itseä alkaa ahdistaa, sitä ennen vieraiden on vaan kestettävä, tai pysyttävä poissa.

"Keh"
Ihanaa! Meillä on kans usein paikat levällään, tosin monen viikon tahroja ei sentään lattialla ole. Makkarin sänkyä ei pedata koskaan, noh ehkä korkeintaan jouluks, kun ei siellä makkarissa oleskella muuten kun nukkumassa. Onpa helpottavaa kuulla, ettei olla ainuita :)

dsf
Olen niin helpottunut kun luen näitä. Kun käy jossain niin tuntuu paikat aina olevan kuin lehtien kuvista ja iskee kamala morkkis. Ihanaa tietää ettei se kaikilla ole niin(kuten meillä)

Yhteistyössä