yskii niin, että oksentaa :/

  • Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
"huoh"
Niin kova yskä tosiaan lapsella, että oksentaa sitten lopulta. Mikähän vois auttaa, kun yskänlääkettä se ei suostu ottamaan!! Ikää 3-vuotta. On lahjottu ja vaikka mitä, ja luulen että oksentais kyllä ton yskänlääkkeen maunkin takia taas sit.
 
"Fakta"
Mautotuteet lisää limaisuutta, ne kannattaa arsiampois limaisen yskän ajaksi. Höyryhengitystä suosittelen myös. Yskänlääkkeistä on enemmön haittaa kuin hyötyä.
 
häh
[QUOTE="Fakta";25721390]Mautotuteet lisää limaisuutta, ne kannattaa arsiampois limaisen yskän ajaksi. Höyryhengitystä suosittelen myös. Yskänlääkkeistä on enemmön haittaa kuin hyötyä.[/QUOTE]

No itse en kyllä jättäis maitoa pois, saattaa nimittäin käydä kalpaten. Yks tuttu oli juomatta maitoa muutaman viikon ja kun alkoi juoda, eipä enää pystynytkään. Oli tullut laktoosi-intoleranssi, ei kestä enää normaalia maitoa ollenkaan, laktoosittomaan piti siirtyä.
 
Meillä myös
Meillä täällä sama tilanne :( Marrakuusta lähtien on ollut joka kuukausi sama homma, nyt varaan kyllä lapselle ajan lastenlääkärille. Tällä kertaa nosti myös kuumeen :(
 
"vieras"
meillä oli pojalla hinkuyskä, kakoi esimerkiksi ulkona ollessa polvillaan maassa niin kauan että oksensi. Saatiin tietää vasta siinä vaiheessa kun lääkkeillä ei enää ollut mitään merkitystä, kestää noin sata päivää.
 
kröhä
Hinkuyskälle tosiaan on tyypillistä tuo oksennukseen johtava yskiminen, mutta sitä ei välttämättä tapahdu kuin kerran päivässä. Kuulemma hieman voi auttaa sen opettelu että ei vaan yski, ts. yrittää olla yskimättä kunnolla.
Tauti harvoin todetaan niin ajoissa että siihen lääkkeet auttaa, oliko se nyt maksimissaan viikko (tai pari) taudin alkamisesta joten useimmiten jää lääkitsemättä. Ja mitäpä sitä turhaan antibiootteja kittaamaan.
Taudin kestokin on yksilöllinen mutta voi tosiaan kestää kuukausiakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kröhä;25721394:
Hunaja on höpöhöpöä.
Ei todellakaan ole, joten kannattaa ehdottomasti kokeilla. Meillä on hävitetty kaikki reseptittä saatavat yskänlääkkeet viemäristä alas, kun turha niitä on meillä juottaa kun ei mitään auta. Mutta raaka hunaja on tehonnut. Sitä vaan teelusikallinen suuhun imeksittäväksi. Ja meillä tehoaa sekä lapsille että aikuisille. MUTTA kerran vuodessa saan sekä itse että vanhin lapsista sellaisen yskän johon ei auta yksistään edes hunaja. Silloin käyn pyytämässä reseptin Codesan comp yskänlääkkeeseen, se on ainut takuuvarma juttu jo´ka tuohon äärimmäisen pahaan yskään meillä auttaa.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25721410:
No itse en kyllä jättäis maitoa pois, saattaa nimittäin käydä kalpaten. Yks tuttu oli juomatta maitoa muutaman viikon ja kun alkoi juoda, eipä enää pystynytkään. Oli tullut laktoosi-intoleranssi, ei kestä enää normaalia maitoa ollenkaan, laktoosittomaan piti siirtyä.
Höpö höpö :) maitotuotteet lisää limaisuutta ja kannattaa ehdottomasti jättää pois pahimmaksi ajaksi. Pienillä lapsilla, kaikki jugurtit yms. pakolliset " unimaidot" joutuu ehkä antamaa, mutta kaikki muu.
 
ja taas
Ei todellakaan ole, joten kannattaa ehdottomasti kokeilla. Meillä on hävitetty kaikki reseptittä saatavat yskänlääkkeet viemäristä alas, kun turha niitä on meillä juottaa kun ei mitään auta. Mutta raaka hunaja on tehonnut. Sitä vaan teelusikallinen suuhun imeksittäväksi. Ja meillä tehoaa sekä lapsille että aikuisille. MUTTA kerran vuodessa saan sekä itse että vanhin lapsista sellaisen yskän johon ei auta yksistään edes hunaja. Silloin käyn pyytämässä reseptin Codesan comp yskänlääkkeeseen, se on ainut takuuvarma juttu jo´ka tuohon äärimmäisen pahaan yskään meillä auttaa.
Muistakaa nyt kuitenkin hyvät ihmiset ettei _mitään_ lääkevalmisteita saa laittaa viemäristä! Ei voi olla niin iso vaiva viedä niitä apteekkiin asianmukasesti hävitettäväksi.
 
No just
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25721410:
No itse en kyllä jättäis maitoa pois, saattaa nimittäin käydä kalpaten. Yks tuttu oli juomatta maitoa muutaman viikon ja kun alkoi juoda, eipä enää pystynytkään. Oli tullut laktoosi-intoleranssi, ei kestä enää normaalia maitoa ollenkaan, laktoosittomaan piti siirtyä.
Päivän paras. :LOL: kumma etteinkaikille suomalaislle tule laktoosi-intoleranssi esim ulkomaanmatkan jälkeen...
 
ja taas
[QUOTE="vieras";25721492]meillä oli pojalla hinkuyskä, kakoi esimerkiksi ulkona ollessa polvillaan maassa niin kauan että oksensi. Saatiin tietää vasta siinä vaiheessa kun lääkkeillä ei enää ollut mitään merkitystä, kestää noin sata päivää.[/QUOTE]

Lasta ei ollut rokotettu?
Minunkaan vanhemmat ei halunnu rokottaa mua joten jouduin kärsimään ton taudin pienenä. Muistan vieläkin sen tunteen kun tuntui että tukehtuu ja taju lähtee. Mukavia muistoja lapsuudesta jep.
 
"lissukka"
mun vanhin lapsi oksentaa aina yskässä. Ei todellakaan välttis ole mitään hinkuyskää. Itse olen ollut samanlainen pienenä ja pikkuveljeni myös. Jotkut vaan on herkempiä, nielu ym. Menee ohi kyllä kun ikää tulee. Meillä alkoi n. Vuoden iässä ja meni ohi about neljän vanhana.

:)
 
Meillä myös
[QUOTE="huoh";25721250]Niin kova yskä tosiaan lapsella, että oksentaa sitten lopulta. Mikähän vois auttaa, kun yskänlääkettä se ei suostu ottamaan!! Ikää 3-vuotta. On lahjottu ja vaikka mitä, ja luulen että oksentais kyllä ton yskänlääkkeen maunkin takia taas sit.[/QUOTE]

Meillä ollut pojalla sama homma. Marraskuusta lähtien joka kuukausi, välillä kuitenkin ollut terve. Käytin nyt sitten ihan lastenlääkärillä. Oli korvatulehdus. Määräsi Zithromax-kuurin, joka kuulemma vaikuttaisi myös mykoplasmaan, jos sellainen olisi. Sitten määräsi vastaisuuden varalle, kovaan yskään, Ventolinea ( toimisi kuulemma ns. yskänlääkkeenä ) :)
 
kanssa
Meillä tyttö vajaa 3v yski kanssa viime yönä niin että oksensi. Ensimmäisen kerran näin kävi. Eipä tuohon oikein voi mitään tehdä. Itse olen antanut lusikallisen hunajaa nukkumaan mennessä sekä panadolia. Lääke lähinnä sen takia jos auttaisi kurkkuun kun kipeytyy yskimisestä.

Yskä tosin on ollut jo koko syksyn ajan aina nukahtaessa. Nyt flunssan myötä tuli takaisin ja ensi viikolla vien lääkäriin. Selvitettään nyt ettei mistään muusta ole kyse.
 

Yhteistyössä