yskästä taas!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChEERS

Aktiivinen jäsen
08.11.2008
1 145
0
36
meillä on cocillana-yskänlääkettä, ventolinea ja hunajaa. hunajaa olen antanut lapselle yötä vasten ja yöllä sitten tuota ventolinea jos tuntuu ettei millään helpota. kuitenkin lapsi yskiiyskiiyskii koko ajan, todella sitkeetä! välillä yskiminen loppuu kakomiseen. ehkä 3minuutin taukoja noilla yskänpuuskilla ja nokka vuotaa.

käytiin ma lääkärissä joka ei löytänyt mitään, soitin ti neuvolaan kun edeltävänä yönä oli ollut kuumetta ja saatiin tää ja eilinen saikkua.

nyt mietin et joko huomena veis hoitoon?
kun ei ole mitään kuumeita eikä mitään, sitkeä yskä ja räkätauti ja toisaalta sellasena on lapsia jatkuvaan hoidossa, mutta toisaalta taas...

eihän siel saa kukaan nukuttua kun tää yskii siel koko ajan? ja mitä ulkoilu tolle kröhälle tekee? :snotty:

tää on kamalaa kun lapsi sairastaa, tuntuu et oma maalaisjärki katoaa jonnekin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuskin lapsen yskän takia lääkäri sulle saikkua kirjoittaa.

no ei se mun saikku vaan se lapsen vointi, on hirveetä katsoa vierestä kun toinen yskii yskimistään eikä mikään helpota! tarkoitan sitä, että kannataako käyttää uudestaan lääkärillä kun just ma käytiin? ja kyl se ma mulle kirjoitti saikkua lapsen yskän takia :whistle:

No riippuu lapsen yleisvoinnista. Yskä kun voi kestää vaikka 6viikkoa. Onko se yskänlääke nimenomaan semmosta joka irrottaa liman? ja laittaa yskimään vaan enemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No riippuu lapsen yleisvoinnista. Yskä kun voi kestää vaikka 6viikkoa. Onko se yskänlääke nimenomaan semmosta joka irrottaa liman? ja laittaa yskimään vaan enemmän?

lääkäri sanoi, et ei suosittele varsinaisia yskänlääkkeitä ollenkaan, et hän ei sitä cocillanaa antais vaan suosittelee ventolinea jota olen sitten antanutkin kun ei meinaa henki kulkee yskän takia.

yleiskunto on siinä ja siinä, väsynyt pieni on kun nukuttu 3 yötä päin puita.

Meillä saa tyttö helposti pahan yskän ja kerran määräsi lääkäri sellaista asmaan tarkoitettua Singulairia,pieni annospussi illalla ja se autta kaikken parhaiten,viimeksi rykivä yskä talttui kahdessa päivässä sen avulla.

tuo ventolinehan on joku hengitysteitä avaava lääke mitä käytetään kai hengenahdistuksiin tms..? eli ei kai ole varsinainen yskänlääke?

tota on ihan kamala kuunnella, ei hetkenkään taukoa yskimisessä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
tuo ventolinehan on joku hengitysteitä avaava lääke mitä käytetään kai hengenahdistuksiin tms..? eli ei kai ole varsinainen yskänlääke?

Joo,se avaa keuhkoputkia.Tiedän kyllä tunteen,sitä on itse raastavaa kuunnella. :/

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Joo,se avaa keuhkoputkia.Tiedän kyllä tunteen,sitä on itse raastavaa kuunnella. :/

eli mitä olet mieltä, laittaisitko itse hoitoon vai käyttäisitkö lääkärissä vielä? :ashamed:
ei tolla ikinä oo tollasta yskää ollu, mut voin kuvitella että itse olisin töissä aivan tattista kauraa tossa kunnossa jos jatkuvaan vaan yskisin ja kakoisin :/

eli mitä olet mieltä, laittaisitko itse hoitoon vai käyttäisitkö lääkärissä vielä? :ashamed:
ei tolla ikinä oo tollasta yskää ollu, mut voin kuvitella että itse olisin töissä aivan tattista kauraa tossa kunnossa jos jatkuvaan vaan yskisin ja kakoisin :/

Jos mahdollista,niin pitäisin kotona,vetää se kuitenkin lapsen sen verran naatiksi ja paremminhan sitä paranee kun ei riehu hoitokavereiden kanssa päivää vaan ottaa vähän rauhallisemmin.

Yhteistyössä