Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille, meitähän on jo monta täällä :wave:

Ja pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille, tai pitkän kierron kanssa kamppaileville.. :hug:

Pillereiden lopetuksesta moni täällä jutteli. Kierrot on mulla mennyt aina ihan sekaisin lopetuksen jälkeen, ekalla kerralla varmaan vuoden oli mitä sattu ja ennen esikoista lopetintkin jo hyvissä ajoin ennen yritystä (lopetus marraskuussa, yritys alkoi heinäkuussa ja tärppi elokuussa) just sen takia. Ja kierrot huiteli just siellä 35-40 välillä. Mutta silti tärppäs oikeastaan ekasta yrityskierrosta. Eli ovulaatiot tuli, vaikkakin myöhään kp 20 jälkeen.. Että tsemppiä ja kärsivällisyyttä, tostakin vois enemmän infota että pillerit voi piktään sekottaa omaan hormoonitoimintaa, ainakin mulla oli niin.

Täällä olis ovisajankohdat käsillä, ja tuntemuksia on oikealla tällä kertaa. Saas nähdä ;)

Oli muuten esikoisen 2v neuvola tänään ja meillä oli ihana uus neuvolan terkkari. Kerroin yrityksestä hänellekin ja toivotteli onnea tärppiin. Ja vähän tuli suhteellisuudentajua taas kun sanoi ihan suoraan, että jokainen ikävuosi naisella heikentää hedelmällisyyttä, että puoli vuotta -vuosikin voi mennä jo tässä iässä (31v siis nyt). Ja oli ihana kun sanoi vielä, että hänelle sitten vaan soittoa jos ei ole vuodessa tärpännyt niin selvitellään eteenpäin. Ei aikaisemmin ole meitä ainakaan neuvolassa hoidettu tolleen "kokonaisuutena", että lapsettomuustutkimuksetkin sitten alotettais sitä kautta. Oli siis kiva ja positiivinen käynti :)

Plussia ja voimia koko joukolle! :whistle:
 
Voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille sekä niille, joiden kierrot venyy.

Pitihän se sitten eilen ja tänään jo testata, mutta molemmat täysin negoja. Tänään kai jotain dpo 8-10, että ei varmaan välttämättä vielä näkyiskään mitään, vaikka olisinkin raskaana... (esikoisesta sain haaleen plussan pari päivää ennen kun menkkojen ois pitäny alkaa, en testannu aiemmin, niin en tiiä miten aikasin ois näyttäny plussaa) Jotenkin en kyllä noiden testien jälkeen enää usko raskauteen, vaikka maha ollu nyt useampana iltana ihan järkkyturvonnu ja välillä on menkkakipumaisia tuntemuksia. Varmaan pitää käydä lääkärissä, jos en oo raskaana, kun ei tollanen turvotus voi olla ihan tervettä, jos ei oo raskaana. Tai sit vaan kehittelen päässäni jotenkin tuon turvotuksen, kun toivon olevani raskaana... Nää viimeset päivät menee niiiin hitaasti.
 
mymosa
Katey, mua ahistaa kanssa kun kierto venyy ja venyy.. Jotenkin ihan sellanen olo, ettei noi terotkaan sitä käynnistä. Menin innostuu normaalisti toimivasta kropasta liian aikasin.
Jotenkin tuntuu tällä hetkellä, ettei meille sitä neljättä suoda :(
 
OHO, minä kun luulin, että joudun aina hiivasta kärsimään. Useamman kerran vuodessa kyllä tulee, mutta menee onneksi kuitenkin ohi yhdellä Fluconazol kapselilla. Mistä lie johtuu, pitäisiköhän ruokavaliota muuttaa..(?) Mutta näyttää, että en todellakaan ole ainoa!

Ostin ovulaatiotestejä ja raskaustestejä valmiiksi kaappiin.. :) Saa nähdä milloin ensimmäinen ovulaatio tapahtuu vai onko kroppa lomalla hormoonien jälkeen. Jännittää kamalasti!

Miten muuten, oletteko kuulleet että seksin ajankohdalla kiertoon nähden olisi vaikutusta tulevan lapsen sukupuoleen? :rolleyes:
 
Oon kuullut joskus, että saattaisi pystyä vaikuttamaan, mutta kuten siinä sanotaan, eipä siitä taida olla kovin tieteellistä näyttöä. Netistä löyty nopsasti katsottuna tälläinen, tämä juuri se mistä joskus olen kuullut:

"Tieteellisiä tutkimuksia aiheesta on vain vähän. Yhdessä tutkimuksessa osoitettiin, että tyttöjä syntyy hiukan enemmän, jos pari oli yhdynnässä 2–3 vuorokautta ennen munasolun irtoamista, ja sen jälkeen pidättäydyttiin yhdynnöistä. Artikkelin mukaan ne siittiöt, joissa on X-kromosomi, ovat sitkeämpiä ja pysyvät elossa Y-siittiöitä kauemmin. Ne pystyvät siis ”odottamaan” munasolun irtoamista ja hedelmöittämään sen."

Toimivuudesta oikeasti.. ei mitään hajua :D
 
Hiivakierteeseen, ikävä kyllä siitä on monen vuoden kokemus.. Alkoi tosiaan viisaudenhammaspoiston jälkeisestä antibioottikuurista ja sitten kestikin melkeen 3 vuotta ennen kuin tilanne rauhottu.. Mä söin estolääkkeen omaisesti noita fluconatzoleita yhden viikossa monta kuukautta, mutta noi sienilääkkeet on niin tujuja, että en suosittele pidempään käyttöön kyllä ainakaan jos on raskautta yrittämässä. Raskauden aikana niitä ei siis saa käyttää. Vaan noita paikallishoitoja.. Ja mulle gyne sanoi juuri pari kuukautta sitten, että hiivaa tulisi hoitaa ensisijaisesti paikallisesti siellä missä se on, ja käyttää niitä vaan sen verran että oireet pysyy kurissa, sillä hiivaa on aina emättimessä, joskus se oireilee enemmän ja joskus vähemmä. Ja käyttää välillä niitä muita apteekissa myytäviä tasapainottajia. Vagi-C ja maitohappobakteerit on hyviä sinne. Ruokavaliota kannattaa kokeilla kans, eli jättää sokereita pois ja hapanmaitotuotteita tilanne. Mulla alkoholi laukas aina hiivan, että kaikki ne pois, puolukka ja karpalomehua tilalle ym. hiiva ei tykkää happamista olosuhteista. KAIKKEA tuli kokeiltua oli se niin kamala vaiva.. Ja sitten vielä vinkkinä, että hiivan tuntuisia oireita saattaa tulla vielä pitkään vaikka itse hiiva ei enää labroissa näykään. Silloin vaaditaan kärsivällisyyttä tasapainoilla noiden oireiden kanssa ja käyttää just sitä voidetta ja muita tasapainottajia. Ja HETI kun tuntuu taas jotain niin ottaa joku tuote käyttöön niin ei pääse pahaksi. Ja stressillä ja muullakin on osuutta asiaan, mulla hävis hiivakierre esikoisen raskauden jälkeen, vain muutama ollut sen jälkeen.

Tulipa hiivasepustus :D Mutta se monen vuoden vaiva oli niin tuskallien ja kurja, että jaan mielelläni tätä vuosien varrella kertynyttä hiivatietoutta ;) Ja nyt vaan toivon että tää mun tilanne pysyykin tapapainossa, eikä enää palaudu toi kierre!

Tsemppiä sinne Mymosa..
 
Noista tyttöjen ja poikien saamisesta niin työkaveri testasi tämän teorian :D Heillä oli siis entuudestaan 3 poikaa ja päättivät "tehdä tytön" eli yhdynnät aina 2-3 päivää ennen ovulaatio ja tadaa he saivat tytön :D Toinen työkaveri just vitsaili kun heillä hedelmöittymispäivä oli juhannuksena eikä ollut edes oma mies kotona (olivat siis juuri pari päivää ennen harrastaneet seksiä). He saivat myös tytön :) Nämähän saattavat olla täysin sattumia tietty ;) Tulivat vaan nyt mieleen.
 
mymosa
Mä käytin sitä femifloria km jälkeen, alakerran maitohappobakteeri valmiste.. ja candida forte on kans kuurina hyvä.. pitäskin tilata.

Me on leivottu kolme pellillistä juustoisia yrttisämpylöitä.. oma työnsä kun lämmittää leivinuunin jne mutta ovat niin hyviä.
 
Ääh... sain lisäahdistuksen aiheen. Liityin Facebookissa kilpirauhas-keskustelu ryhmään. Siellä oli just puhetta raskaudesta ja vajaatoiminnasta. Aika murheellista luettavaa. Oon aina aatellut että jos arvot kunnossa niin ei ois huolta.Silti moni on saanut useita keskenmenoja :-( Eihän tämä tietenkään ole mikään kirjoittamaton sääntö. Nyt tuntuu vaikealta saada se plussa edes testiin niin kuinkas vaikeeta on saada plussa JA pidettyä vaavi loppuun asti :/
 
Aattelitko Wivi missä vaiheessa soitella lääkäriltä verikokeisiin pääsyaikaa? Eihän se raskaus aina näy testeissä. Ja sitten jos on siinä nega niin sitten vaan lekuriin. Jos ei kunnallisella halua ottaa kantaa, niin jos on varaa niin käypä yksityisellä otattamassa verikokeet niin tiedät vähän onks siinä kierrossa jotain häikkää. Ite aattelin tän kesän kattoa että miten toi kierto menee ja sitten voisin kanssa käydä syksyllä otattamassa verikokeet itestäni, koska kiertoni ei oo koskaan ollut tasainen (siis ennen pillereidenkään aloitusta).
 
mymosa
Viimenen teropäivä.. katotaan tapahtuuko mitään..
Jotenkin olen niin väsynyt tähän kaikkeen kropan sekoiluun ja tuohon mieheen.. Tekis joskus noiden lasten kanssa jotain. Jotenkin oisin niin valmis töihin jo.
 
Mä meen huomenna yksityiselle gynelle. Ihana luotto gyne jonka luona oon käynyt jo monta vuotta :) toivottavasti huomenna oon vähän viisaampi tästä tilanteesta.

Tänään ollut tosi vähäistä ruskeaa tuhruilua..

Vatsa tuntunut oudolta jo monta päivää. Menkkamainen olo mutta ilman niitä menkkoja :D
 
Argh, aamulla tein taas Davidin r-testin ja siihen tuli KOLME viivaa, siis täh :O Kontrolliviiva oli ihan selkee ja sit tuli kaks sellasta haaleenharmaata viivaa, ja ihan niinkun toisen nurkkaan olis tullu ihan vähän punasta värii, mutta varmaan oli ihan sökö testi, kun se väri lähti leviimäänkin siinä ihan omituisesti aaltoillen. Onneks loppu nuo Davidit nyt, kävin äsken ostaa apteekista kaks apteekin omaa ja toisen teen kunhan seuraavan kerran käyn vessassa. Maha kramppailee kyllä siihen malliin, että kohta alkaa menkat, niin en nyt ihan hirveesti odota enää mitään plussia... :(
 
No olipa outo tikkuGislie! Just mietinkin tänään, että mikä siellä on tilanne.. Noh, pidetään nyt viel kuitenkin peukkuja :)

Tänne ei mitään muuta kun että ovis pitäis laskujen mukaan olla aikalailla tänään, ja hommailtu on viikonlopusta sen edestä.. :whistle: Just eilen sanoin miehelle että varmaan into lopahtaa nopeesti jos ja kun alkaa kiertoja tuleen enemmän ;) Tuntemuksia on ihan silleen kun yleensäkin, tikuttele en kun säännöllinen kierto on ollut. Mutta miten ihmeessä naiset te saatte nää seuraavat 2 odotteluviikkoa kulumaan?!

Tsemppiä ja toivottavasti ne menkat ilmestyy niitä toivoville..! :)
 
Gislie hmm.. luultavasti tosiaan sökö se testi. Hyvä, että hait uusia, kerro kuinka kävi. Luin itse juuri, että voi tuntea menkkamaisia jomotuksia vaikka olisi plussannut :) eli nyt peukut pystyyn.

Täällä on tällä hetkellä meneillään kp 27/27, en ole testannut, mutta jotenkin on jo henkisesti valmistautunut menkkoihin :/ ei niistä kyllä mitään kuulunut ole, mutta mulla ei joka kierrossa ilmotakkaan mitään. Ajattelin, jos vain nyt odottais ja tekis testin myöhemmin jos sille sitten vielä tarvetta on. Säästyis turhilta pettymyksiltä.
 
Menkat loppu tänään. kp 4/27-31
Vähän intoa laimentaa se, että mies lähtee viikon päästä reissuun ja palaa vasta kun ovis on varmasti jo ohi. Well. Ei siis paineita tässä kuussa, mutta kellistän ukon silti ennen kun se ottaa ja lähtee reissuun. Jos hyvin sattuu niin ovis on jo pari päivää sen lähdön jälkeen ja näin ollen tärppikin mahdollinen :)
 
Vappuvaavi Aika tuskaahan tää odottelu on, vaikka on vasta eka kierto menossa, jotenkin tuntuu, että tää eka kierto on piinaavin, ainakin sillon esikoista yrittäessä oli niin. Seuraavissa kierroissa jotenkin turtuu ja vaan odottaa menkkoja...

Jossain vaiheessa kiertoa olin jo vähän toiveikas, kun olin tuntevinani kiinnittymisen, oli semmonen "lämmin" tunne tuolla kohdussa ja nipisteli, mutta eipä se varmaan sitä ollu... Lisäksi oli sitä hirveetä turvotusta iltasin, mutta nyt sekin on oikeestaan hävinny.
 
Joo no tuo apteekin testi oli ihan puhas nega, eli menkkoja ootellaan. Kai siinä nyt edes jotain olis jo näkyny, jos raskaana oisin. Seuraavan kerran testaan sitten maanantaina, jos sitä ennen ei oo menkat alkanu. Alkaa käydä jo kalliiksi tää kierto, kun tilasin netistäkin testejä... mymosa Ne viivat oli puolen sentin päässä toisistaan, että aika levee viiva olis tullu :D

Saampahan nyt matkalla syyä sitten ihan rauhassa kaikkea, eikä tarvii liikaa miettiä mitä uskaltaa syyä ja mitä ei. Seuraava ovis vaan sattuu just tuon matkan ajalle, ja meillä on vaan yks huone, joten esikoinen nukkuu samassa huoneessa... Pitää vaan yrittää olla ihan hiljaa, niin ehkä se ei herää :LOL:
 
Onko tiellä muilla kipeytyneet rinnat heti oviksen jälkeen? Itse huomasin tämmöisen omituisuuden... mulla aiemmin kipeytynyt vasta noin viikko ennen menkkoja. Tästä kierrosta tulossa poikkeuksellisen lyhyt, alle 30 pv, eli voi siihenkin liittyä toki. Mikään raskausoire en kuvittele tämän olevan, koska eihän kiinnittyminenkään olisi vielä tapahtunut.
 

Yhteistyössä