Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Wivi en osaa sanoa, mutta normaaliksi kuukautiskierroksi katsotaan 23-35. Mites siulla oli Wivi: oliks siulla mikä ehkäisy käytössä ennen? Pillereiden jälkeenhän on ihan normaalia että menee puolivuotta tai jopa vuosi ennen kuin kierto tasoittuu normaaliksi. Tiedän kuitenkin niin siun tunteet. Toi miun edellinen 33 päivän kierto oli omasta mielestäni ihan hirveen tuskallinen.

Marjon tuhruttelu kuulostaa aika lupaavalta ;)

Jks pahoittelut uudesta kierrosta. Toivotaan tässä kierrossa ovulaatiota!

Hep87 tervetuloa mukaan!
 
Pillerit oli ja lopetin ne joulukuussa. Kaks ekaa kiertoa oli alle 30 ja nyt vaan venyy ja venyy... tosi kummaa. Varmaan kesän vielä katselen tasoittuuko yhtään ja sit syksyllä lääkäriin, pitää kuitenkin sillon käydä papa ottamassa.
 
ujm
Wivi: mulle sanottiin kun pillereitä olin lopettamassa että jos tuntuu siltä ettei menkat ala, voidaan määrätä samantien ne jotkut pillerit mitkä pitäis alottaa menkat. Kokemusta ei tosin ole että oisko ne antaneet nuo oikeasti samantien vai vasta pidemmän odottelun jälkeen, mutta kannattaa ainakin soittaa ja kysyä? Ettei ainakaan turhaan odottele ja kärsi.
 
Wivi: Mä kävin gynellä useamman kerran kun ei menkkoja meinannut kuulua pillereiden lopettamisen jälkeen. Kaksi gyneä molemmat sanoi, että pitkän pillereiden käytön (mulla 10 v.) voi mennä helposti vuosikin ennen kuin kierrot tasaantuu ja kierron pituus voi siinä välillä vaihdella lyhyen ja tosi pitkän välillä ihan miten sattuu. Mulla ei kuulemma terot ois auttanut kun munasarjoissa ei ollut mitään toimintaa ja limakalvo liian ohut. Clomit ois ollut vaihtoehto, johon kuitenkin meinasivat, että odottellaan vielä muutama kuukausi... En tiedä onko vielä muita vaihtoehtoja?
 
Tein aikani kuluksi yhden ovistestin ja se näyttää haaleaa viivaa, mutta kuitenkin selkeää viivaa... mitähän tarkoittaa?

Täytyy sanoa että oon tänään ollut aika rikki. Kamalat ajatukset lapsettomuudesta pyörii. Yritän sysätä ne sivuun ja järki sanoo että ollaab yritetty vasta tosi vähän aikaa. Kukaan ei koskaan väittänytkään että lapsen saa sormiaan napsauttamalla.. mutta en ajatellut että se on henkisesti näin rankkaa.
 
Viimeksi muokattu:
ujm, just tuomonen on munki mies. Mut nyt huomasin siitäkin, että otti koville tuo km. Mut silti se jaksaa jauhaa kuin "kyllä se sieltä tulee". No ei näytä tulevan stna!!:mad:

wiwi, tiedän niin miltä susta tuntuu. Ollaan alotettu yrittäminenki samoihin aikoihin. Mä olin todella siinä uskossa että oisin vähintään parista kierrosta tullu raskaaksi. Tää kevät on ollu kyllä niin synkkä ja rankka. Pitäis olla ressaamatta, että mahikset paranis, mutta emmä osaa. En osaa olla ajattelematta, että mikä on vialla ja miten mun pitäs olla jo raskaana. Toivottavasti sä saat ajatukset muualle.
Lisäys: ja toivottavasti tuo sun kierto päättyy pian!

Spukka, kiitos! Jospa se tästä elämä vielä voittais.
 
Viimeksi muokattu:
Liipa Muistanko väärin vai oliks teillä yksi lapsukainen jo ennestään? Ja jos oli niin miten hän sai alkunsa (siis kierroissa)? Uteliaisuuttani vaan kyselen :rolleyes:

Mie oon onnistunut olemaan jo viikon(!) stressaamatta koko vauva asiasta :LOL: Katsotaan kuinka pitkälle tää miun stressittömyys kantaa. Onneksi enää kolme viikkoa kesälomaan ja kaikkea kivaa tiedossa :)
 
joskos sitä itekkin tänne siirtyisi :)
Ennestään itsellä kolme lasta, mutta yhteinen lapsi toiveissa nykyisen miehen kanssa.
Viime kuussa jo yritystä oli, mutta testiin pärähti nega..
nyt menossa kp 2/28-32..

Eli lottaevelii................33..........2/28-312........2.........03/14........4

Meniköhän oikein??! :D
 
Viimeksi muokattu:
Kaneli88: kiitti ihanan poaitiivisesta viestistä <3 haluun kans uskoo että se eilisaamunen tuhruilu olis positiivinen juttu. Sitä edelsi usean päivän menkkamaiset kivut ja tissikivut. Joten ehkä positiivista! Nyt on kp27/29 ja dpo11 tai siitä en ihan satavarma oo mut sinnepäin. Ikinä ei oo mitää tommosta kipuilua ja vuotoa ollu ennen, joten jaksan uskoa sen tarloittavan hyvää. Pitää nyt maltilla odotella alkaako menkat vai saako testailla! :)
 
Hyvää huomenta kaikille! Mä tuossa pari viikkoa sitten mainitsin äitini sairastuneen ja tässähän se aika on mennyt hänestä huolehtiessa. Hän siis sai aivoinfarktin ja päästä löytyi kasvaimen tapainen. Tilanne on nyt olosuhteisiin nähden ihan ok ja toipuminen mahdollista :) Odotellaan mahdollista leikkausta ja tutkitaan onko syöpää vai ei.

Yritys on nyt ymmärrettävästi taka-alalla. Ei kuitenkaan siis pidetä taukoa tai mitään, mutta eipä tässä ole ehtinyt tai viitsinyt mitään peittoja paljon pöllytellä. Taustailen siis jonkun aikaa täällä ja käyn lueskelemassa teidän kuulumisia kun ehdin :) Olis ollu ihanaa kertoa äitienpäivänä omalle äidille, että hänestä tulee mummo. Vaan kun ei niin ei. Pelataan nyt näillä korteilla mitkä on jaettu...

Paaaaaaaljon plussia kaikille! :heart:
 
Mulle saa päivittää kp1//27-31 yk2. Eli oli se toissapäiväiset tiputtelut jotain menkkaoireita sitten vissiin. No ei se mitään, uutta kiertoa kehiin :) Tuleva kierto tosin menee aika pitkälti hukkaan, kun mies on poissa juts ovulaatiota edeltävän viikon ja jälkeenkin vähän. Jospa se ovis tulis vaikka aiemmin tai myöhemmin tässä kierrossa. Petipuuhat siis tässä kuussa ihan petipuuhia, kun lasta niillä ei varmaan tehdä. Kesäkuussa sitten uusi oikeen kunnon yrityskierto. maltti on valttia :)
Kierto mulla on muuten pituudeltaan vähän vaihteleva, onkohan tästä jotain haittaa? eli joulukuun alussa lopetin pillerit ja sen jälkeen kiertojen pituudet olleet: 31,30,27,29,27
 
Mulla on melko epäsäännölliset kuukautiset olleet ainakin tämän vuoden puolella: 41, 33, 37 ja nyt varmaanki alle 30pv, koska ovisoireet jo meneillään. Oon aika kova stressailemaan kaikenlaista, että en tiedä meneekö sen piikkiin. Ajattelin mennä jotain lääkitystä kyselemään syksyllä jos ei vauvaa ala kuulua. Luulisin ovuloivani kuitenkin oireista päätellen... Hormoniehkäisyä ei ole ollut käytössä vuosikausiin.
 
Kaneli88 kiitos! Toivotaan, että tässä kierrossa ovulaatio ilmestyy.

Itse olen nyt päättänyt lopettaa tikuttamisen ja stressaamisen. Olen melko varma, että stressi sai viime kierrolla jättämään ovulaation pois. Keho viestitti, että "nyt loppu!". Mun serkku, kun rupes miehes kanssa yrittää lasta, niin stressas sitä asiaa niin paljon, että hänellä jäi 2 ovulaatiota peräkkäin pois.. Sit lopetti stressaamisen, keskittyi urheiluun ja siitä kierrosta sit kävi tärppi. Toivon tottakai tärppiä aina joka kierrossa, mutta asenne on nykyään se, että tulee sit ku on tullakseen. :)
Täällä käyn lukemassa silti päivittäin muiden kuulumisia ja kaikille toivon plussia ja ratkaisuja ongelmiin jos niitä on! <3
 
mymosa
En kyllä ihmettele ettei meillä tärppää kun ressiä ton keskimmäisen kanssa ja kelan pyrogratian. .

Ahistaa olla erityislapsen äiti kun kaikesta saa tapella.. tuet puheterapia.. ja kuitenkin elinikänen lääkitys.
 
ujm
Vielä jatkuu epätietosuus. Nyt muistaakseni kp31/28 ja testit näyttää epäselvää. Tässä kuva vielä pe illan testistä image - Aijaa.com

Apteekin oma testi. Tänään tein aamupissasta ja testiaikana tuli niin haalea ettei kuvaa saanut, ja samantien kun ei saisi enää tulkita (5min) viiva muuttuu selkeäksi ja kirkkaanpunaiseksi. Sama kävi edellisen testin kanssa.

En kyllä uskalla luottaa tuohon.
 
Kaneli, oikein muistat, on meillä yksi lapsi jo. Hän oli ihan puhdas vahinko (rakas sellainen tietenkin:heart:), joten ei yritystä ollenkaan. Sepä tässä juuri ihmetyttääkin. Sama mies on, mutta kuusi vuotta nuorempia oltiin silloin... Hyvä että oot osannu olla stressaamatta! Siitä on varmasti hyötyä :)
 
mymosa
Onneks ei oo raskaana, synnytys varmaan käynnistys peliä kahtoessa..

Hermo menee tähän hiivaankin.. tänään lähtee viimenen cyno ja kutiaa vaan edelleen. Eilen yöllä kun laitoin kapselin niin tunti meni sängyssä kun poltteli ja sattui tuonne sisälle. Onneks uni vei lopulta voiton, ihan hirveetä oli kun ei löytynyt asentoja missä hyvä.
 
Ujm Testeissä näyttäis silti jotakin olevan, joten lupaavalta näyttää. Toki ei juhlimista ennen kuin varmaa, mutta kyllä nyt kaikki onnen tuojat esiin ja selkeämpää plussaa siihen testiin :)

Mymosa auts, otan osaa tuosta sun hiivasta.. nimimerkillä viime kuussa niin kamala kokemus siitä, että aivan puistattaa nyt. Toivotaan, että menee pois!

Mun tekis mieli tehdä raskaustesti, mutta ei taida vielä viitsiä.. yksi olisi kaapissa valmiina odottamassa. Viime kuussa ostin ja jäi tosiaan käyttämättä. Ehkä odotan muutaman päivän vielä ja jos vaikka sitten ellei menkkoja näy. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kyllä ne sieltä vielä tupsahtaa. :/
 
Minut voi päivittää. Kyllähän ne menkat sieltä lopulta tuli :D En tiedä oikein, olenko pettynyt vai huojentunut, olisi kyllä ollut aika hurjaa jos ois tärpännyt heti ekalla kierrolla.

carna.......26......3/30......2.......04/14.......1
 
Mun pääni ei nyt kestä. Huomaan olevani äärimmäisen kateellinen ja vähän ehkä katkerakin teille, joilla kierrot ovat suht tasaiset, vaikka oliskin pitkät. Kun itsellä ei kroppa toimi... Mua pelottaa ihan pirusti ne testien tulokset ja melkein päivittäin on pientä kipuilua tai kramppaamista kohdussa eli siellä se endo vaan kasvaa ja kehittyy ja tekee lapsen saamisen kokoajan vaikeammaksi. Mä en jaksa nyt päivittäin käydä täällä kertomassa jokaisesta kivusta ja pahasta mielestä. Luulen, että on parempi jäädä taustailemaan, kun tilanne on ihan hirveä. Kaikkein kamalinta on se, että syy tähän kaikkeen on mun omassa kropassa ja sen käsitteleminen on vaikeaa.

Kaikkea hyvää naiset.
 
Katey tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Toivottavasti saatte apua tilanteeseen ja oman pienen syliin <3

Ujm toivotaan parempaa onnea ensi kiertoon! Kyllä se vielä tarrautuu suhun kiinni :)

Oma tilanne tuntuu myös pahalle. Huomenna paukkuu kp40 ja en tiedä miten pitäisi reagoida. Tosi raskas viikonloppu takana, koko ajan juoksen vessassa jos vaikka olisi menkat alkanut ja eihän ne ole.

Lisäys: varasin torstaille ajan gynelle. Katsotaan mitä siellä sanotaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ujm :( oisin niin siulle sen onnistumisen suonut. Itke vaan pois paha mieli.

Katey Teille todella paljon tsemppiä! Jos jaksat, niin tule ihmeessä kertomaan mitä tuloksia saitte. Oot mielessä :heart:

Wivi Sinne myös tsemppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jks14

Yhteistyössä