Yrityksen odottajista yritykseen päässeet <3 kevät 2014 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Onnea plussanneille! <3

Meitä taas vappu juhlissa pommitettiin kysymyksillä vauvasta. Olin siis autolla liikkeellä niin ihmiset heti kiinnostu.

Ei näy menkkoja. Mutta kaikki oireet on kadonnut. Eiköhän ne huomenna ala :(
 
miija87 Onnea plussasta!

Eilen meinasin menettää toivoni tän kierron suhteen, mutta sitten puhuttiin miehen kanssa kunnolla ja on nyt täysillä mukana yrityksessä. Se jotenkin kuvitteli, että se riittää jos muutaman kerran kierrossa sekstaillaan ja vaan toivotaan parasta. Mutta sanoin miehelle, että ei se ihan niin mee, vaan on oikeesti yritettävä ja oikeeseen aikaan kuusta. Huomenna taas testaan ovista ja taian tehä heti aamun ekasta pissistä, kun oon muuten koko päivän menossa... Noita limoja mietin, että miten mä tunnistan mitkä on omia ja mitkä mieheltä saatuja..? :D
 
mymosa
Gislie.. oon kysynyt samaa saamatta vastausta. . Netistä sitten etin ja ainakin siellä sanottiin ettei miehen tuotos veny kun ottaa sormien väliin. Kyl sen kai tunnistaa kun pyyhkäsee seksin jälkeen :)
 
Onnea plussanneet! :flower:

Ja limakeskusteluun, ällövaroitus.. :D Mä oon kans aina ihmetellyt että miten muka tulee sitä "kananmunalimaa".. ovulaatiossa? Kun mulla se ovulaatiolima on just semmosta venyvää ja paksua, eikä kirkastakaan vaan kellertävää, ja kun kortsut on ollut tässä nyt ennen yritystä käytössä niin ei ole tuota miehen tavaraakaan ollut häiritsemässä limojen tarkkailua ;) Että munanvalkuaisen väristä ja juoksevampaa ei oo mulla sitten koskaan ollutkaan, vaan just tommosta paksua.

Muuten täällä on hanat kunnolla auki, oliko siitä jotain tietoa että vaikuttaako runsaat menkat jotenkin hedelmöittymiseen toisin sanoen, kertooko limakalvojen paksuudesta? No vuodoista päätellen paksut on ;)

Gislie siellä on jo tärppipäivät käsillä :) Hyvä kun saitte juteltua yrityshommat kuntoon! Täällä olisi viikon päästä alkamassa "se hetki" kierrosta. Mies lupasi osallistua täysillä ja päivittäin :D

Viisaammille vielä kysymys; mitä kaupan ja apteekin testejä suosittelette? Mä en nyt varmaan tilaa netistä mitään, vaikka halpoja oliskin.. Apteekin omia on muutama kaapissa odottamassa, ne on kaiketi aika hyviä?
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) <3
Mä taidan siirtyä tonne plussanneisiin ja tammikuun ketjuun :) Ja mymosa, meille oli tää plussa kierto yk 4
Toivottavasti kaikki seuraa nopsaa perässä :) Plussatuulia siis kaikille <3
 
mymosa
Testit vaan on negaa.. (kuvat laitoin kyllä toiseen ketjuun).. mahassa alkaa tuntua menkoilta.. mikä ois hyvä, niin ei tarviis maanantaina soitella itelleen teroja.

Uskalsin jo ottaa pari buranaa ja heti kuume laski 36.0, kun pelkällä panadolilla jäi kiikkumaan 36.8.. Mutta saapa nähä kuinka käy kun lapset tulee kotiin eikä pysty lepää taas yhtään.
 
Hurjasti onnea Miija87! :)

Limakeskusteluun ja lämpökeskusteluun en ota osaa, koska mulla ei oo mitään hajua niistä. :D En osaa tulkita niitä sitten ollenkaan..

Nyt omaanapaa:

Kävin tänään siellä lääkärillä. Hän oli samoilla linjoilla kanssani lisätutkimusten suhteen, kun menkkoja ei kuulu. Lieneekö syy endossa, en tiedä. Nyt olen menossa ensi maanantaina kaikenlaisiin tutkimuksiin: verikoe, virtsakoe ja papa. Ainakin kilpirauhashormoni, klamydia, raskaus ja prolaktiini testit katsotaan. Mies odottaa lääkärin soittoa, että saataisiin hänellekin lähete spermatutkimuksiin. Tulosten tultua (lääkärin mukaan kolmen viikon kuluttua) hän laittaa lähetteen sitten gynelle, jos mitään ihmeempää ei löydy. Nämä siis ilmeisesti kaikki tutkimuksia, jotka vaaditaan, että voi päästä lapsettomuushoitoihin.

Mitään teroja tms. en saanut nyt, koska lääkärin mukaan saattaa olla sekin mahdollista, että olenkin raskautunut tässä kahden viikon aikana, jona en ole testannut raskautta ja tästä syystä menkat siis edelleen poissa. En kyllä usko tähän itse ollenkaan... Mutta odotellaan nyt rauhassa ja katsotaan niiden testien tulokset.

Että silleen. Ihan hyvä fiilis siinä mielessä, että jotakin edes tutkitaan ja kokoajan tapahtuu, vaikka kolme viikkoa on kyllä tuskallisen pitkä aika odottaa....
 
  • Tykkää
Reactions: miija87 ja Jks14
Täälläkään ei näy eikä kuulu menkkoja. Viime kierrossa menkat alkoi kp 26 ja nyt mennään kp 31. Plaah. Testejä en oo enää tehnyt enkä aio ihan heti tehdäkään. Kai ne sieltä joskus alkavat.

Muoks// Katey Hyvä että tutkivat :) Kolme viikkoa on kyl pitkä aika, mutta ehkä sitten tulee lisää vauhtia hommaan. Paljon tsemppiä sinne!

Muoks2// Ainiin! Näin unta että olin raskaana (taas näitä unia) ja äitini vaati että meidän tulee antaa se vauva hänen ystävälleen kun se syntyy :D Siinä unessa sitten kovasti mietin, että miten selitän asian etten halua antaa vauvaa kenellekään :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Kaneli tsempeistä! Mun täyyy yrittää keksiä paljon puuhaa, etten ehdi miettiä ja pohtia tätä tilannetta. :D Alan virkata jotain.... Tai ehkä luen kirjoja pitkästä aikaa. Tai voishan sitä vaikka istahtaa pianon ääreen taas monen kuukauden tauon jälkeen.

Onko muilla jotain erityisiä keinoja, millä saada aika kulumaan ja lieventää stressiä?
 
mymosa
Mä tarviisiin kanssa jotain jolla saada aika kulumaan.. Ens maanantaina soittoaika lääkärille ja toivottavasti terolutit saan. Piti kyllä vähän valehdella, että kierto on 27pvää, kun enhän mä sitä oikeesti tiiä.. mutta se eka kierto enne km oli 27 ja mitään normaalia kiertoa ei oo sen jälkeen ollutkaan.
 
Mä kulutan aikani kuntosalilla.. siellä ei tuu ajateltua vauvoja :) huomaan kans et heti kun ei oo puuhaa nii ajatukset pyörii vauvoissa eikä niitä saa mitenkään päästä pois. Pitää itsekkin käydä kirjastossa hakemassa joku aivot narikkaan kirja :)
 
Onpas meille tullut paljon uusia (huomasin etusivulta yk:sta). Hyvä homma. Toivottavasti saataisiin nyt kuitenkin listaa lyhyemmäksi ;)

Ajattelin itsekin raahata takapuoleni kuntosalille tänään pitkästä aikaa. Huomenna on piiiitkän odotettu päivä. Ratsastustunti 10 vuoden tauon jälkeen. Jee!!

Sotasuunnitelmankin tein. Jos menkat ei oo alkanut viikon päästä ja testit näyttää negaa, niin pyydän päästä verikokeisiin.
 
Kertokaapa viisaampina kuinka kauan avattu r-testi säilyy? Ajattelin testata tässä ajankuluksi, kun koko päivän on vatsaa jomotellu ja nipistelly mutta mitään ei ole tullut edes sormeen asti, kun olen kokeillut. Mulla on vielä yksi liuskatesti ja ajattelin sen puolittaa, niin jos säilön hyvin mahtaisko säilyä ensi kiertoon asti? :)
 
Turhaan testasin negan, kun vuoto alkoi siitä noin tunnin päästä eli mulle voi päivittääkp1 ja yk5.

Juteltiin miehen kanssa, että tää kierto mennään täysin stressittömästi, ei pohdita ovulaatiota tai tiettyjä ajoituksia, vaan nautitaan toisistamme silloin kun halutaan (usein ;) ). Jotenkin mulla on sellanen outo olo, että tää vois olla SE kierto.. :)
 
Onnea plussasta! :)

Pakko vähän napailla.
Mulla olis laskurin mukaan ovulaatio ollut eilen.. no tänään yllätyin kun paperilla pyyhittäessä tuli valkovuotoa, joka värjäytynyt hieman punertavaksi. Lueskelin netistä, että on mahdollista, että valkovuoto värjäytyy punertavaksi ovulaation aikana, ei siis vuoda niinkuin menkkojen aikaan, vaan just värjää vain vähän. Kaikki oireet kyllä on viitannut aika selvästi ovulaatioon.. hentoja nipistelyjä. Ei siis suoranaista verta tai mitään, mutta sellainen hento vaaleanpunainen sävy. Eli taisin pongata ovulaation :D

Muokattu aamulla Mä rupesin miettimään, että mulla on kp16 menossa ja jos ovulaatio olisikin ollut aikasemmin niin se saattais olla kiinnittymisvuotoakin.. :O voisko olla mahdollista?
 
Viimeksi muokattu:
Miten taas tuntuukin pahalle kun ei testiin tullut edes haamua. Pakko kai hyväksyä että nää mun kierrot venyy sinne 37 :( tahtoisin lyhyen kierron!! Tää on tuskaa kun koko ajan joutuu vaan odottelemaan. Te joilla on vielä pidempi kierto, en tajua miten jaksatte, olette paljon vahvempia naisia ku minä. Tsempit kaikille ja plussatuulet :)
 
Viimeksi muokattu:
Jep jep... samassa veneessä ollaan. On tää ihan hanurista. Mietin että tuhlaisinko vielä yhden testin vaikko en. Joku liuskatesti tuolla olisi vielä. Tulee kuitenkin vaan paha mieli. Täällä ei mitään oireita alkavista menkoista tai mistään muusta...
 
Jep jep taas tehty yksi negatiivinen testi. On se vaan uskottava, että kierto heittää häränpyllyä. No ainakin uskallan ottaa tänä iltana nukahtamislääkkeen, jos tuntuu etten saa unta (uniongelmia aina ennen pitkiä työvuoroja).
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!
Täällä terot viidettä päivää menossa ja toistaiseksi ei mitään oireita ole. Vauvaa haaveillaan kovasti, mutta nyt vasta pakkomielle vähän helpottanut ja fiilis on puhtaasti "tulee, kun tulee". Viime kuukausi meni pakonomaisesti kiertoa tarkkaillen, jokaista tuntemusta rekisteröiden ja päiviä laskien. Paljon mukavampaa tämä huolettomuus ja stressittömyys. :)
Mä luulen, että mut saa tiputtaa taustailijoihin. Tällä hetkellä meno on melkoista tjottailua, eikä varsinaista yrittämällä yritystä ole. Käyn kuitenkin seuraamassa teidän kuulumisia, mutta lukua oman kiertoni päivistä en jaksa enää päivittää.

Tsemppiä kaikille naisille ja hyvää kevään jatkoa! :)
 
Hirmuisesti onnea teille, jotka oikeasti pystytte olemaan miettimättä kiertojanne ym. juttuja sen enempää! Toivottavasti me saadaan pian kivoja uutisia. :)

Huomenna mennään miehen kanssa lounaalle ystävien luo, jotka odottavat esikoistaan. Toisaalta niin ihanaa nädä vauvamasun kasvaminen ja kuulumiset, mutta toisaalta olen todella kateellinen. Inhottavaa tuntea kateellisuutta....
 
  • Tykkää
Reactions: haavemaa
Hmm, näinköhän mä nyt ollenkaan ovuloin tässä kierrossa. Eilinen aamulla tehty ovistesti oli saman vahvunen kuin se keskiviikon testi ja nyt tänään illalla tehty testi oli jo paljon haaleempii. Eli ainakaan huippua en saanut tikutettua, mutta oliskohan se ollu eilen illasta? Miten nopeesti plussasta se lh-pitoisuus laskee? Tänään ei oo ainakaan ollu ovistuntemuksii, jonkunlaista limaa on tullu, mut sellasta on nyt tullu melkeen koko kierron. Että jospa se ovis tapahtuskin huomenna... Toinen vaihtoehto on, et se huippu olikin jo torstaina, kun en tikuttanu sillon ollenkaan... Laskureitten mukaan oviksen pitäis olla joko su tai ma. Noitten tikkujen mukaanhan se olis sit vissiin ennemmin huomenna kuin maanantaina, vai miten?

Ai niin, Katey kysy miten saa ajan kulumaan. Viikonloput menee aina nopeesti ja suurempia miettimättä, kun mies ei oo töissä ja on kyläilyä ym. Nyt ootan jo innolla kesää, että saan nuo kaikki viljelykseni ulos kasvamaan. Tänään mies teki miulle istutuslaatikot :heart: Lueskelen puutarhalehtiä ja suunnittelen mitä kaikkea tuonne pihalle vois laittaa. Ja nyt ootan jo meiän loppukuun matkaa ja mietin mitä kaikkea pitää muistaa ottaa mukaan ym.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Katey
Minä oon joskus törmännyt netissä sellaiseen tietoon, että joillain naisilla tosiaan voi jäädä joskus kuukautiset tulematta ja se on normaalia. Eli siis menkat skipataan mutta uus kierto alkaa silti "normaalisti". Ja sen sivun mukaan (oli joku tietopankki menkoista ja oviksesta) tämä on ihan normaalia.
 

Yhteistyössä