Moi!
Gislie, harmi jos teillä on nyt eri ajatukset pikkukakkosesta.. Eiköhän se puhumalla selviä ja pääsette yhteisymmärrykseen! Meillä oli vähän sama tilanne, että kun aloitin työt uudessa paikassa esikoisen ollessa 1,5v niin halusin itse odotella hetken toisen yritystä ja oma ajatus oli että 2-3 vuoden ikäero nimimissään voisi olla hyvä (vaikka tiedän kyllä, että lapsia ei todella tehdä silloin kun halutaan, vaan tulevat kun ovat tullakseen!).
Itse en kuulu niihin, jotka haluaa lapset nopeasti pienellä ikäerolla. Vaikka jos niin olisi käynyt suunnittelematta niin ilolla sekin olisi otettu vastaan
Jotenkin on enemmän sellainen olo, että haluaa nauttia jokaisesta lapsesta kerrallaan suht koht "täyspäisenä", eikä väsymyskiukkua uhkuvana hormoonihikoilijana
Ja olen sitä mieltä, että jokaisen pitää kuunnella itseään tässä asiassa, tiedän myös monia pienellä ikäerolla lapset saaneita, jotka on maailman tyytyväisimpiä elämäänsä, ja olen iloinen heidän puolestaan
Jotenkin vaan tuntuu, että vallalla on tuo "pienellä ikäerolla parempi" näkökulma ja itse tuntui oudolta kun alettiin esikoisen ollessa 6kk jo kyselemään seuraavasta raskaudesta! Taisi päästä jotain sammakoita suusta siinä kohtaa muutamalle sukulaiselle
Että voi niitä lapsia haluta useamman, vaikka niitä ei joka vuosi synnykään.. sitten parin vuoden päästä alkaakin jo päivittely, että miten te nyt VIELÄ haluatte alkaa vauva-arkeen kun olette PÄÄSSEET siitä eroon, ikinä ei ole naisen valinnat oikeita
Tulipa vuodatus!
Muuten on tämmöistä haipakkaa arki, huomenna selviää yt-tilanne ja sitten toivottavasti pääsee suunnittelemaan asunnon vaihtoa ja kesälomien ajoituksia, ja tietysti sitä vauvaa <3
Ihanaa päivää kaikille!