** Yrittämään päässeistä plussanneet, part 2 **

Mutki vois lisätä tonne listaan:
25.7.15 / Hiitu / 21 /?/ 1.
La muuttu varmaanki johonki suuntaan, mulla ku on pitkät kierrot. Neuvolan mukaan nyt ois 5+3 mut luulen että ollaan vähän jäljessä tosta. Ensimmäinen neuvola ois joulukuun puolessa välissä! :)

Mitäs muille kuuluupi? :)
 
Kiitos kaikille oikein paljon onnitteluista!! :) Ja onnea myös muille plussanneille!

Olen onnellinen, mutta hieman pelokkain tuntein. Tänään vasta 4+5, mutta aikaa menee äkkiä ja toivon kaiken menevän hyvin! <3
 
En osaa nauttia tästä raskaudesta tällä hetkellä yhtään, vaikka tätä niin monta kuukautta odotin. :(

Syy siihen on se, että mulla on hirveä huoli ettei kaikki ole hyvin. Vasemmanpuoleista munasarjaa sattuu useesti samanlailla, kuin munasolun irtoamisen aikaan ja se säteilee samalla alaselkään (mulla taaksepäin kallistunut kovtu, joten voi johtua siitä) ja sitten alavatsaa myös kivistää välillä. Eniten olen huolissani tuosta munasarjakivusta, koska tulee väkisinkin sellainen fiilis, että on kuitenkin joku kohdunulkoinen raskaus :'( Varhaisultraan menisin, mutta viikkoja vasta 4+6. :( Tämä ei ole kivaa.
 
Voi JKS, et usko kuin onnellinen olin kun näin, että sä oot viimeksi kommentoinu tätä ketjua!! Onnea nyt kovasti matkaan!! :heart: Oon välillä koittanu käydä kurkkimassa yrittäjien ketjua. Se oli kuitenkin tosi tärkee sillon yritysaikana ja jäin kaipaamaan teitä "tuttuja". :) Koita nyt relata, et voi kuitenkaan vaikuttaa enää mihinkään eli ihan sama ressaatko vai et ;)

Onnea myös muille plussanneille. :flower:

Mulla alkaa nyt olemaan sellanen olo, että on tosi todennäköistä, että meillä on ens huhtikuussa vauva. Vaikka voihan vieläki mennä kaikki pieleen, rakenneultraanki on puolitoista viikkoa. Maha on alkanu kasvamaan ja liikkeet tuntuu päivittäin. :) Dopplerinki sitten ostin (vaikka väitin varmaan että en) ja sydänäänet on kiva kuunnella sillon tällön.

Mitään ei olla vieläkään hankittu vauvalle. Ei siis yhen yhtä bodyakaan! Esikoisesta tästä joku kuukausi eteenpäin niin meillä oli KAIKKI valmiina. :D

Nyt on vahva poikaolo. Syke on ollu aina samoissa ku esikoisella (poika) ja nyt kun maha on pullahtanu esille niin se on ihan selkee poikamaha. :heart:

Liipa 19+5!:heart:
 
Liipa kiitos!! :heart: Aika on mennyt, niin nopeasti!! Olet pari päivää vajaa puolenvälin raskautta!! Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin. :)

Mä ajattelin, että soitan neuvolaan VASTA rv 7-8, mutta taidan soittaa jo huomenna tämän jäätävän ajoittaisen munasarjakivun takia, joka säteilee myös selkään. On TÄSMÄLLEEN samanlaista kipua, kuin ovulaation aikaan. Pelottaa, niin paljon et on kohdunulkoinen! :'(
 
Täällä maataan päivystyksessä, koska mulla vahva epäilys näiden JÄÄTÄVIEN toispuolisten kipujen takia, että on kohdunulkoinen!! Olen parkunut silmät päästäni!

Ilmoittelen, kun selviää jotain.
 
SJ
Voi jks!!! Olen aivan äärettömän pahoillani :'( Tiedän tuon tuskan, kun meilläkin yritystä kesti ennen ekaa onnistumista 7kuukautta jonka jälkeen sitten oli se 13 viikon keskenmeno mulla. Tiedän, että tuo tuntuu maailman epäreiluimmalta ja sitä se tosiaan onkin!!! Mikään lohdutus ei varmasti tunnu tässä vaiheessa juuri miltään, mutta sanon silti, että kaikesta huolimatta on positiivista, että munasolu kuitenkin hedelmöittyi. Aivan järkyttävän huono tuuri, että se kiinnittyi väärään paikkaan eikä pikkuinen päässyt normaalisti kehittymään.. En voi kuin toivoa, että teillä tärppää mahdollisimman pian uudelleen! Tsemppiä aivan mielettömästi :heart:
 
Voi Jks, olen myös todella pahoillani, tippa tuli linssiin kun luin kommenttisi :'( Tuo on niin epäreilua! Tosiaan, jos lohtua lähdetään etsimään, niin raskaaksi tulo teillä on mahdollista ja kaikki todennäköisyydet on nyt isot, että seuraava raskaus menee normaalisti. Tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen ja tärppäisi nopeasti uudelleen :heart:
 
Voi Jks olen niin pahoillani, täälläkin tuli tippa linssiin. :'( Paljonpaljon voimia teille sinne! :heart: :hug:

Täällä eilen illalla alkoi tuhruvuoto ja aamulla jatkui vielä, hiukan niukempana kylläkin.. Pelottaa :(
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja kiitos pahoitteluistanne. :( <3

Tilanne on nyt sellainen, että,kun gyne ultras mut silloin pe siellä päivystyksessä, niin hän sanoi mulle, että mun hcg-arvo on 4000, joten jos normi raskaus, niin kohdussa pitäisi näkyä jotain. Noh siellä oli sit pienenpieni rakkula ja gyne sanoi "noilla arvoilla täällä pitäisi näkyä isompi rakkula, joten kyllä tämä viittaa kohdunulkoiseen raskauteen. Sua ei tänään varmaankaan leikata, koska olet noin hyvänvointinen." Ja sitten selitti siinä muita toimenpiteitä. Lähetti mut kuitenkin vielä naistentautien poliklinikalle ultrattavaksi. Siellä sitten ultrattiin paremmilla vehkeillä ja siellä kohdussa oli edelleen se pieni nyppy. Lääkäri sanoi ultrauksen yhteydessä "Sulla viikkoja niin vähän vasta ja täällä kohdussa kuitenkin näkyy pieni rakkula, joten tämä voisi EHKÄ kuitenkin viitata myös normiraskauteen. Seuraillaan hcg-arvoa." Vasemman munasarjan luona näkyi kuitenkin jotain poikkeavaa. (iin ja mun kohdun limakalvo oli todella paksu. JA kohdunulkoisissa raskauksissa yleensä kohtuun tulee myös pieni pussukka.)

Eilen (la) kävin uudelleen ultrassa ja siellä oli eri lääkäri ja hän halusi ultrata ja katsoa mitä hän näkee.
Hän sanoi "Täällä on pieni pussukka, mutta viikkoihin nähden sisällä pitäisi olla enemmän jotain.. odotas.. hetkonen... voi olla, että jonkinlaista sikiökaikua täällä on, mutta varmaksi en osaa sanoa." Tuloksista soitettiin mulle parin tunnin päästä ja mun hcg-arvo oli noussut 4000:sta 7000:teen. Se viittaisi normiraskauteen, koska kohdunulkoisessa se ei nousisi noin paljon. Kävin kuitenkin tänään antamassa TAAS verinäytteen, mutta ei ultrattu. Kun lääkäri tuloksista soitti, niin sanoi et on noussut taas, niin kuin he olettikin. Lääkäri puhelimessa sanoi, että vasemmalla puolella voi kipuilla keltarauhanen ja mulla voi edelleen olla normiraskaus. Hcg-arvo ainakin viitaisi siihen, mutta varmoja he ei missään nimessä ole.
Mulla on tostaina uusi verikoe ja ultra!! Silloin luultavasti selviää, että onko mulla todella se KU tai normiraskaus!
Mä EN JAKSA ODOTTAA torstaihin ja olen aivan sekaisin ja peloissani!! :( PELOTTAA!!!

Sori kaikki kirjoitusvirheet jne jne.. niin paljon on asiaa, että en ihmettele, että virheitä tulee.
 
SJ
Toivoa siis vielä on! Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että kyseessä ei ole kohdunulkoinen. On varmasti piinaavaa odotella torstaihin, kun ei itse asialle voi mitään tehdä.. :/ nuo lääkärin kommentit on minusta kuitenkin toivoa herättäviä, esim. Hcg:n nousu ym. Voi että kun olisikin väärä hälytys ja pieni olisi kohdussa kasvamassa :)

ON: ei ole itestä tullutkaan kirjoteltua juuri mitään tänne, mutta niin kovin rauhallista kun tuntuu tämä puoliväli olevan. Tarvikkeita on alettu vauvalle suunnitella, mutta vasta joulun jälkeen aletaan ostelemaan kun rakenneultra on ohi, sukupuolta ei kysellä mut haluan tietää että kaikki on kunnossa ja niinkun pitää. Ei varmaan muuten yhtään hullumpaa olla talvella raskaana, veikkaan et vaikuttaa positiivisesti tuohon turvotukseen eli ei välttämättä turpoais niin paljon mitä kesähelteillä. Mulla ainakin on kaikki turvotus kadonnut, mahakin pieneni samalla vaikka onkin jo iso.
 
Jks, oon sydän syrjälläni seurannut sun stooria! Ihanaa, että toivoa vielä on, nyt vaan kaikenlaista positiivista vauvapölyä vain sinnepäin! Ainakin hCG-nousu antaa toivoa!

Itsekin tulen tähän porukkaan! Viikkoja 3+6 mulla, huomenna tai ylihuomenna soittelen neuvolaan. :)
 
Kiitos todella paljon kaikille tsempeistä ja välittämisestä!!<3 Teidän avulla jaksan toivoa!

Mulla on nyt sellainen tilanne, että on helpoittanut vasemmanpuoleinen paineentunne. En enään epäile, että on kohdunulkoinen, mutta nyt pelkään joko tuulimaa tai kkm! :( Pelottaa niin paljon, ettei torstaina ultrassa näy sikiökaikua/alkiota. :(
Kivuista sen verran, että tänään on ajoittain polttanut alaselkää toden teolla!! (Varmaankin normaalia alkuraskauden kipuilua/polttelua, mikäli kaikki ok?!) Mulla taaksepäin kallistunut kohtu, niin menkkakivutkin tuntunut aina selässä.

Mut jooh.. 3 piinaavaa päivää vielä!! :/

Oikein PALJON ONNEA plussasta FantaViona!! <3 Toivon, että sulla kaikki menee hyvin alusta loppuun! :)
 
Jks, mulle tuli niin paha olo äsken kun luin tästä ketjusta sun epäonnesta, jos niin voi sanoa! Toivoisin niin, että saisit jo vihdoin oman nyytin.
Nyt pidetään torstaihin asti peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan parasta!<3

ON: Torstaina rakenneultra, jänskää!

POKS puolivälille 20+0!<3
 
Kiitos veepu123 <3 Huominen enään!!!

Onko teillä muilla jäätäviä alaselkä polttoja/kipuja? Mulla iski tänään töissä ihan jäätävä selkä"kipu", ennemminkin poltti. Samanlaista, kuin menkkojen aikaan, mutta 10krt kovempaa. Hyvä ettei ylös tullut, kun niin paljon tuntui.
 
Heippa.
Mäkin tuolta aika rytinällä nyt sitten plussasin. En kyllä tajua että miksi tuo testin tulos edelleen niin haalea. Nyt kp29/27-30.
Aattelin huomenna katsoa että varmasti vahvistunut.
Huolettaa myös se että lukuunottamatta äkkinäistä tänään iskenyttä väsymystä (nukuin 4 tuntia) ei ole kunnon raskausoireita. Nyt pitäis laskureiden mukaan olla 4+0, la 12.8. Jotenkin tätä kaikkea vertaa kahteen ekaan raskauteen jotka olleet jotenkin niin paljon suoraviivaisempia ja selkeempiä oireistä lähtien. Oon tiennyt jo ennen testausta että raskaana ollaan. Nyt lähinnä menkkajuilimista muistuttaa.

Jks14 :hug: mä pidän täällä kaikkia peukkuja ja varpaita pystyssä että kaikki on hyvin.

Kiva nähä täällä tuttuja. :)
12.8.2015 / InkeriIisakki / 27 / vks / kolmas / ?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jks14
Onnea InkeriIisakki ja FantaViona! :)

Ihanaaa veepu! :heart: Miten aika onkaan mennyt niin nopeasti, tuntuu että just lähdit yrityksen odottajista ja nyt jo yli puolen välin! :)

Jks Tsempit tämän päiväiseen, toivon niin paljon että kaikki olisi kunnossa!!

ON: Tuhruilu loppukin siihen yhteen päivään. Ihanaa tämä pahoinvointi mutta mieluusti näin päin että oireita on.

Hiitu & möllykkä 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: InkeriIisakki
Mä oon ihan kokonaan unohtanut tulla tänne :) Reilu viikko sitten plussasin ja nyt olis menossa 4+4.

Vähän tuntuu veläkin hassulta, en ole sisäistänyt tätä vieläkään. Vaikka kaikki plussattu yk1 joten osasin odottaa heti plussaa, silti se aina on vaan niin ihmeellistä! :)

LA 9.8.2015./saraheinä/30/oys/neljäs

Jks14 Toivottavasti kaikki olis kuitenkin kunnossa ja vauva tulossa!!

veepu123 Onnea poikalupauksesta :)
 
Saraheinä onnea plussasta! :)

Eilen käyty antamassa verinäyte ja tänään käyty kontrollissa. Ultrassa ilmeni täysin normaali raskaus ja mun hcg-arvo nousee mallikkaasti!! Alkiota ei vielä näkynyt, mutta se on normaalia kuulemma tässä vaiheessa, kun viikkoja vasta laskurin mukaan 6+0 (voi olla vähemmänkin). Nyt sitten pelottaa, että on tuulimuna :/ Ei tää huoli lopu olleskaan. Toivotaan parasta, MEILLE KAIKILLE!! <3

Oireita mulla on aamusta iltaan kestävä pahoinvointi (en kuitenkaan ole oksentanut, vaikka pari kertaa ollu lähellä), tissit todella kipeet, jäätävä väsymys ja päänsärkyä.

Oikein ISO KIITOS KAIKILLE, ketkä ollut mun puolesta huolissaan ja kanssa-elänyt tätä mun epätietoisuutta! <3 Tästä lähin (toivottavasti) kirjoittelen tänne mukavia kuulumisia. :)
 

Yhteistyössä