Yrittäjä miesten vaimoja?

• Viestiketjun aloittaja EpätoivoisenRento
  • Ensimmäinen viesti
EpätoivoisenRento
* miten miehen yrittäjyys vaikuttaa elämäänne?

* lapsia, minkä ikäisiä?

* kuinka paljon pvässä/vkossa isälle jää aikaa lapsille ja sinulle?

* oliko alku hankalaa (taloudellisesti, ajallisesti...)

* Mitä itse ajattelet miehesi yrittäjyydestä, pidätkö vai koetko sen hankalaksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:40 EpätoivoisenRento kirjoitti:
* miten miehen yrittäjyys vaikuttaa elämäänne?Siten että on joskus öitä pois,stressaa ajoittain ja se purkautuu meihin...

* lapsia, minkä ikäisiä?Pojat s.-99 ja-00

* kuinka paljon pvässä/vkossa isälle jää aikaa lapsille ja sinulle?Riippuu päivästä,joskus tulee illalla joskus ei tule ollenkaan ja joskus on viikonkin putkeen kotona=)

* oliko alku hankalaa (taloudellisesti, ajallisesti...)Ei oikeastaan ollut

* Mitä itse ajattelet miehesi yrittäjyydestä, pidätkö vai koetko sen hankalaksi?Tähän on jo niin totuttu että en osaisi kuvitella miehen olevan töissä 8-16 tai jotain..

vieras2
\

* lapsia, minkä ikäisiä?

* Mitä itse ajattelet miehesi yrittäjyydestä, pidätkö vai koetko sen hankalaksi?
-mies ei ole koskaan säännöllisesti töissä/ kotona = mitään ei voi suunnitella

- 5 lasta 13 - 6 v.

- aikaa perheelle VÄHÄN, joskus enempi

-alussa puoleen vuoteen ei nostanut palkkaa, säästöillä elettiin

- en suosittele kenellekään joka haaveilee säännöllisestä elämästä

\

* lapsia, minkä ikäisiä?

Mun mies on yrittäjä jossa on kyllä toinenki osakas. Vaikuttaahan se ajallisesti ja rahallisesti meidän elämään..

Meillä on yks lapsi, ja koen että miehen työn ja harrastuksen takia minulle ja lapselle jää liian vähän aikaa. Tai kyllähän se kotosalla on vapaa-ajalla suurimmaksi osaksi, mutta se aika sitte menee kuitenki "omissa hommissa". Hankala selittää..

Firma on ollut nyt vuoden pystyssä, ja tällähetkellä meillä on rahallisesti todella tiukkaa. Ehkä yhtiön lainan maksujen loputtua meillekkin jäis enemmän. Mutta siihen on vielä aikaa.. :kieh:

Aikaahan yrityksen pyörittämiseen menee, mutta toisen osakkaan vuoksi vapaapäiviäkin on kahdessa viikossa kuitenkin se 6. Mutta pitkiltä ne päivät tuntuu, ku se on sitte aamusta iltaan työmaalla, kun on työpäivä.

Eipä tuo varmaan loppujen lopuksi minuun ja lapseen vaikuta kuin ajallisesti ja rahallisesti..

Hmm.. sekava sepustus! =)

eksä
\

* lapsia, minkä ikäisiä?

exyrittäjän vaimo. ei ex vaimo. :)
lapset 3kpl alle5v

iltaisin aikaa lapsille pari tuntia max. +viikonloput

alku niin hanklaa et loppu koko touhu 5kk kuluttua, sitä saatiinkin paikkailla kauan aikaa.. no onneksi sentään pääsi heti palkkatyöhön. mutta yrittäjän on #&%?$!*ään revittävä itselle palkka, ja jos ei homma pelaa, niin eipä oo mistä repiä :/ (kun ei niil karvasil ihonpalasil lasten maha täyty.. )

itse en tykännyt yrittäjyys asiasta lainkaan. olen onnellinen että se on ohi!

baabaa

- Positiivisesti. Ei ole stressiä työajoista, ja kaikki on helpompaa.

* lapsia, minkä ikäisiä?

- Yksi, 1v4kk ja toinen syntymässä syyskuussa.

- No miehellä on töitä 3xviikossa, joten runsaasti jää aikaa. Mullakin enemmän mahdollisuuksia käydä omassa työssäni, jolloin tyttö ja isä saavat kallisarvoista yhteistä aikaa. (en siis ole suostunut viemään lasta päivähoitoon).

- Ei ole ollut missään vaiheessa hankalaa, tällä hetkellä mies tienaa n.3 kertaa enemmän rahaa kuin aikaisemmin tehdessään samaan toisen leivissä. Ihme yhtälö, töitä vähemmän=rahaa enemmän.

- Näillä näkymin parempaa vaihtoehtoa ei voisi ollakaan meille. Kaikki sujuu kuin rasvattu (niin pitkään kun minä hoidan paperihommat eteenpäin kirjanpitäjälle), eikä tää niin vaarallista ollu ku mitä luulin. Hyvin menee, suosittelen jos on vaan hyvä ala.

Olin yrittäjän avosiippana 6v.Lähdin kun lapsi oli puoli vuotias.
Mies totaalinen työnarkomaani ja kaikki vain työtä,työtä....

Vapaa-aika,eli se mikä piti olla kotona meni aloittaessa tai lopettaessa työmaita.Minä ilmaisena työjuhtana mukana.

Illat/yöt meni laskiessa urakoita ja minun oli kirjoitettava niitä puhtaaksi vaikka keskellä yötä. Joskus jopa herätti,kun oli seuraavana aamuna saatava tarjous postiin leimattavaksi tai isännöitsijän tsolle. Ja kas peskules kun menen 3 pvän päästä samalla autolla taasen miehen mukaan,niin mikäs se siellä kuin se santuran kiireinen kirje...

Ja uudella vaimolla sama tahti päällä. Niillä on aina hirvee kiire,töitä,töitä,töitä....Sääliksi käy heitä. Mutta eipä ole vapaa-ajan ongelmia,perheessä sitäkin enemmän.

Taloudellisesti mennyt aina hyvin,tosin ei aikaa nauttia siitä tuloksesta ja toisekseen on itara kitupiikki(miljonääri).<br><br>

\

* lapsia, minkä ikäisiä?

* ei oikein mitenkään,paljon oli jo edell. ammatissa poissa kotoa
* kaksi 10v ja 2v
* 2-3 pvä riippuu tuleeko kotio to vai pe ja lähteekö su vai ma silloin kun iskä on kotona ei äiti kelpaakkaan ja pyrimme siihen että 1 vapaapvä on minulla ei lastenhoitoa tai kotitöitä
* eipä juuri
* en,töitä on tehtävä silloin kun niitä on ja olen tottunut olemaan lasten kanssa kolmestaan,lapset vaan kaipaa iskää,mutta onneksi on puhelimet

* miten miehen yrittäjyys vaikuttaa elämäänne? ON AIKA YKSINÄISTÄ,EI KAHDENKESKISTÄ AIKAA

* lapsia, minkä ikäisiä? LÄHES 4V(MINUN ED.AVIOLIITOSTA),TOISEN LA 5.9.07

* kuinka paljon pvässä/vkossa isälle jää aikaa lapsille ja sinulle? N.12TUNTIA

* oliko alku hankalaa (taloudellisesti, ajallisesti...) KYLLÄ ERITTÄIN JA ON VIELÄKIN....ONNEKSI AIOKOO LUOPUA YRITTÄJYYDESTÄ PIAN *HUOH*

* Mitä itse ajattelet miehesi yrittäjyydestä, pidätkö vai koetko sen hankalaksi? EN PIDÄ ENÄÄN,KAIKKI ON TODELLA VAIKEAA KUN ON NIIN VÄHÄN KOTOSALLA

:kieh:

\

Taloudellisesti positiivisesti :)

* lapsia, minkä ikäisiä?

6 lasta, 11v - 8 kk

ihan liian vähän :(

taloudellisesti ei, ajallisesti kyllä!

periaatteessa pidän, mutta välillä rasittaa juuri ajanpuute ja se, että mies on 24/7 kiinni työssään...

;) ;) ;)

No me ollaan miehen kanssa molemmat yrittäjiä. Pyöritetään puusepän verstasta. Miehen vastuulla on toimitusten kuljetus sekä päätyöstö. Mä hoidan pääasiassa paperisodat ja viimeistelyt sekä tilausten vastaanoton. Molemmilla menee työpäivät niin et hommia tulee tehtyä pitkin päivää. Mies tekee vähän pidempää päivää ja iltasin otimittaa tilaukset perille. Mitään dramaattista vaikutusta ei oo koska nähdään toisia 24h päivässä ja samassa paikassa pyöritään.

* lapsia, minkä ikäisiä?

Lapset vm. 04, vm. 00, vm. 97

Noh.. itseasiassa mulle ihan riittävästi. Lapset pyörii verstaalla myös joten uskoisin että aikaa jää enemmän kuin että olis muualla töissä. Mutta toisaalta työnlomassa ei pysty hirveesti huomioimaan muita. Mutta päivässä on aikaa mulle se 24h ja laatuaikaa lasten kanssa 4-6 h päivässä sama juttu viikonloput, ainoastaan pyhä on vapaa jolloin aikaa on se koko päivä ellei oo urakkaa.

Ensimmäiset 6 kk äärimmäisen tiukkaa aikaa kun molemmat perustettiin yritystä. Seuraavat 12 kk melko tiukkaa ja nyt menee jo sitten niin hyvin et toimeen tullaan ja jää säästöönkin. Sesongit vaikuttaa tilauskantaan joten esimerkiksi kesällä on vaikea saada puutavaraa just silloin kun olis paras kysyntä ja tammikuut on ihan hiljaisia.

Noh ihan ok vaik onhan se toisinaan rasittavaa olla päivästä toiseen miehen kans yhdessä :whistle: Toinen juttu on et kun molemmat työskennellään itselle niin ei oo niin sanottua turvaa esim. toisen palkkaa vieraalta jos vaik yht äkkiä työtloppuis.

Yhteistyössä