Yrittäisimmekö viidettä?

Meillä vain neljä. Aikamoista rumbaa on tämänkin porukan pyörittäminen, mutta tuskin se tästä kummenisi, vaikka lapsia muutama enemmänkin olisi. Itse koen riittämättömyyttä ajan löytämiselle jokaiselle lapselle. Sitä en tiedä kaipaavatko lapset aikaa minulta - ehkäpä se on vain minun murheeni.
 
Täällä viides masussa taikka tämä mun viides,koko perheen kuudes!!
Nuorin on 1,5 v nyt ja nämä kaksi ovat yhteisiä.
Meillä pyörinyt arki hienosti näiden viiden kanssa,mutta isoin on jo 12 joten hänestä iso apu kaikenlaisessa touhussa.Ja onkin touhukas isoveli auttamaan,varsinkin tuon 1,5 vuotiaan kanssa.

En usko että yksi piteni teidän arkea heilauttais puoleen taikka toiseen,jos neljä lasta olet jo kasvattanut ja lisää haluaisit,niin siitä vaan!!

 
Jos haluatte niin mikä estää.... eihän se vauva "siinä samassa mene kun ne muutkin" kuten usein väitetään, sen varmaan jo tiedätkin. Mutta jos kerran kotiin, autoon ja VAESINKIN SYDÄMEEN mahtuu niin.....;) Ja auton ainakin voi aina vaihtaa isompaan.
Meillä on kuusi lasta, seitsemättä todennäköisesti vielä kevään mittaan yritetään. Tiedän jaksavani, olenhan jaksanut noiden muidenkin kanssa.
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisella autolla suurperhe liikkuu? Meillä on kolme lasta ja just mahdutaan henkilöautoon, mieli tekis vielä jossain vaiheessa saada yksi lapsi lisää mutta mitenköhän toi liikkuminen onnistuisi neljän lapsen kanssa?
 
Meillä on viisi lasta, kaksoset -98, poika -00, tyttö -03 ja perheen kuopus -06 poika.
Olen syntynyt vuonna 68 eli ikääkin jo on aika paljon, mutta ihan hyvin olen jaksanut. Kuopus on ollut aika helppo lapsi. J akun esikoiset ovat pian jo 9vuotiata on heistä ollut iso apu. He ovat vahtineet pienempia ym.
Meillä oli tila-auto ja iso omakotitalo ennen kuopustakin eli mitään hirmuisia muutoksia emme tarvinneet tehdä.
Alussa jännitti miten sujuu, jaksanko ja kestänkö yöheräilyjä ja miten kestän perässä kun nuorimmaiset kasvaa...
 
Meillä Seat Anhambra tila auto siis 7 hengelle.Kakkosautona on Volvon V70 jossa takana lisäpenkit.Tämä on oiva ratkaisu jos koko porukka kulkee harvoin mukana.Useimpii isoihin farmariautoihin saa lisäpenkit,me teetettiin Lahdessa jollakin yksityisellä ja katsastus siihen päälle niin ei ollut ees kauheen tyyris.

Nyt ostetaan VW caravelle tms 9 hengelle,ja sillä sitten lomareissut tms.muut yhteiset jutut tehään.Mutta vasta ensi vuonna sillä vauva syntyy vasta kesällä ja jos tarve kuljetaan kahella autolla peräkkäin ensin alkuun..Kun ei maltettais mistään autosta luopua ja neljäs auto on aika hullua...
Mä ajan pääasiassa tila-autolla ja mies ajaa volvolla kun harvemmin kuskaa lapsia.
Kesät ukkoa ajaa kesäkuplalla!!Muksut on innoissaan mutta turvallisuus ei ole parasta mahollista moisessa "museoautossa"!! =)

Mutta se on miehen omaa käsialaa ja hälle rakas..Ymmärrettävää..
:D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 12:01 Hanna kirjoitti:
Meillä on viisi lasta, kaksoset -98, poika -00, tyttö -03 ja perheen kuopus -06 poika.
Olen syntynyt vuonna 68 eli ikääkin jo on aika paljon, mutta ihan hyvin olen jaksanut. Kuopus on ollut aika helppo lapsi. J akun esikoiset ovat pian jo 9vuotiata on heistä ollut iso apu. He ovat vahtineet pienempia ym.
Meillä oli tila-auto ja iso omakotitalo ennen kuopustakin eli mitään hirmuisia muutoksia emme tarvinneet tehdä.
Alussa jännitti miten sujuu, jaksanko ja kestänkö yöheräilyjä ja miten kestän perässä kun nuorimmaiset kasvaa...
Kirjoitin hetki sitten yllätysraskaus otsikon alle omia tuntemuksia. Sinun elämäntilanne vaikuttaa niin samanlaiselta. Olen myös -68 syntynyt. Kaksoset-99, poika-03 ja -05 joulukuu ja nyt olisi viides tulossa. Mukava lukea että viiden lapsen kanssa arki sujuu! Minä mietin kyllä vielä aborttia...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 11:07 Vieras kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkälaisella autolla suurperhe liikkuu? Meillä on kolme lasta ja just mahdutaan henkilöautoon, mieli tekis vielä jossain vaiheessa saada yksi lapsi lisää mutta mitenköhän toi liikkuminen onnistuisi neljän lapsen kanssa?
Alussa oli 5-hengen farmari, sitten vaihdettiin 7 hengen tila-autoon. Nyt on käytössä Toyota Hiace 1+8... =)
 

Yhteistyössä