Yritin laittaa pojan vaatteita kirpparille huonolla menestyksellä.....

• Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"Surullinen"
Oon varannut kirppis pöydän et sais vähennettyä noita laatikoita varastosta kun pojan vaatteita on 8 laatikollista siis pieniä :D
Tätä poikaa yritettiin 5v ja nyt ollaan toista yritetty huonolla tuloksella ja ajattelin tosiaan noita vaatteita vähentää ja jättää ne kaikista rakkaimmat, mutta joka vaatteesta tulee joku ihana muisto tai joku ihana ystävä on sen antanut niin en mä niistä pysty luopumaan.

Mua alko oikeesti ahdistaa niin pahasti et oksennus nousi kurkkuun ja kyyneleet tulvahti silmiin. Kai sitä jotenkin tuntuu et jos luopuu noista vaatteista niin antaa yhdelle unelmalle periksi vaikka en ole antamassakaan. Mies sanoikin et anna olla yritä parin vuoden päästä uudelleen :D

No sain raavittua kasaan oikein yhden laatikollisen vaatteita hyvä minä :D onneks omia vaatteita onkin sitä enemmän.

Ootteko te muut pystyneet myymään lapsen/lasten vaatteet helposti ?

"Mievaan"
Uskoisin, että kova paikka olisi minullekin. Olen tietyssä mielessä tavaraan kiintyvä ihminen.

Olen saanut itse paljon vauvanvaatetta käytettyinä sukulaisilta, ja elän toivossa että joku sukulainen tai ystävä ottaa tämän meidän pienen rakkaan vaatteet, jos sisarusta ei ala kuulua. Jotenkin helpompi ja luonnollisempi niin.

"Surullinen"
No taidanpa seuraavaa kirppis kertaa odotella sit sen pari vuotta ja jos pikku sisarusta ei ole tullut niin tehdä sit sellaiseen pari laatikollista rakkaimpia vaatteita. Meillä on hirmusesti Marimekon , Gantin ja Burberryn vaattita shoppailuhullu mummu niitä ostellut et jos niitä sit jättäis ja muut laittais kirppikselle mut EI VIELÄ :D

"heidi"
No haloo!! Vaatteet on vaatteita - ethän sä siellä kirppiksellä poikaasi myy! minä olen säästänyt muistoksi vain kaikkein rakkaimmat - kotiintulovaatteet,mummin neulomat nutun ja housut ja joitain joihin liittyy erityisiä muistoja. Ei niitä muita kannata vuosikausia varastossa roikottaa - ei niitä sen jälkeen kukaan osta kirppariltakaan! Ja muut ei maksa mitään sun nostalgisista muistoistasi joten älä ylihinnoittele! ja mahdolliselle uudelle vauvalle suku ja ystävät ostaa taas uutta tavaraa!

"Surullinen"
No mulla ei ole mitään perusvaattita suurinosa vaan on laatuvaatteita.... Ja mulle ne on tärkeitä ja mielummin poltan ne sit rovilla ja tanssin sadetanssia kun myyn 50 sentillä kirpparilla.

Mä tulin uudelleen raskaaksi kun aloin myydä lapsen vaatteita ja omia imetys / odotusvaatteitani.

Ihan hyvin oon kirppiksellä saanut lastenvaatetta kaupaksi mutta oon kyllä laittanut tosi halvalla menemään, tyyliiin euron pari / vaate (merkkivaatteesta esim. Gant enempi tietysti).

"vieras"
Kukaan ei maksa mitään 5 vuotta vanhoista malleista, vaikka se olisi kuin gantia tahansa. Nyt mallit ovat ihan erilaisia kuin 5 vuotta sitten, sillon paidat oli lyhyitä ja housut trumpetteja ja nyt paidat on pitkiä ja housut kapeita, mekot on ainuet jotka saattaa vielä mennäkin.

Näinkö?
[QUOTE="Surullinen";24129505]No mulla ei ole mitään perusvaattita suurinosa vaan on laatuvaatteita.... Ja mulle ne on tärkeitä ja mielummin poltan ne sit rovilla ja tanssin sadetanssia kun myyn 50 sentillä kirpparilla.[/QUOTE]

Perusvaate= housut, paita, body, sukat, potkupuku... Sä et käyttäny lapsilla niitä ollenka?

"Surullinen"
Mulla esim paljon myös retro vaatteita ja kyl retro pysyy retrona vuodesta toiseen. Samoin poikien kauluspaidat ja farkut pojilla ne on melkein kaikki suoraa mallia/ lappuhaalarit on lappuhaalareita vuodesta toiseen. Gantin paidat ostettu 3-4v sitten gantin kaupassa samat mallit edelleen myynnissä . Burberryn bodit samoin edelleen myynnissä.... Kyllä sellaiset perusvaatteet pysyy samana tietyt trendi jutut vaan muuttuu. Ja kuka nyt edes muksulle lyhyitä paitoja ostais ihan esimerkkinä aina selkä paljaana.

"vieras"
[QUOTE="Surullinen";24129570]Mulla esim paljon myös retro vaatteita ja kyl retro pysyy retrona vuodesta toiseen. Samoin poikien kauluspaidat ja farkut pojilla ne on melkein kaikki suoraa mallia/ lappuhaalarit on lappuhaalareita vuodesta toiseen. Gantin paidat ostettu 3-4v sitten gantin kaupassa samat mallit edelleen myynnissä . Burberryn bodit samoin edelleen myynnissä.... Kyllä sellaiset perusvaatteet pysyy samana tietyt trendi jutut vaan muuttuu. Ja kuka nyt edes muksulle lyhyitä paitoja ostais ihan esimerkkinä aina selkä paljaana.[/QUOTE]

Kun muoti on lyhyttä, ei sillon ole tunikoita myynnissä ja kun tunikat on muotia, turha ettiä lyhyitä paitoja. Pojilla ei varmaankaan niin muutukaan kuin tytöillä, mutta kyllä niissäkin vain mallit ovat muuttuneet.

....ap...
Juu käytän mut ne on merkkivaattita mummeli ostanut ja pysynyt tosi hyvänä.... Kyllä löytyy esim .h&M vaatteita mut ne on niin pesunukassa ja värit himmentynyt et niitä kehtaa edes kirpparille viedä ja niistä oon kyl pystynyt luopumaan kun niitä saa aina takaisin kaupasta. Mummu on myös paljon Ommellut pojalle vaatteita niin niillä ihan eri tunnearvo.

Nyt poika 5v ja vaatteita tallessa 8 laatikollista ja raaskit luopua tasan yhdestä. Yritä nyt vain karsia niin että vaatteita jää varastoon max 2 laatikollista tai vaihtoehtoisesti yksi äitiyspakkaus, miten paljon sinne nyt mahtuukin. Oikeasti jos saatte vielä toisen lapsen, se voikin olla tyttö tai haluat muuten tälle toiselle lapsellesi jotain ihan uutta ja omaa, ettei kaikki ole vain veljeltä perittyjä (ja osa nyt säilömistäsi vaatteista onkin niin rakkaita ettei niitä raaski kuopukselle laittaa ettei vain menisi rikki).

Tai vaihtoehtoisesti se pojan rakkaimmat vaatteet laatikko = 1 äitiyspakkaus ja toinen laatikko on sitten niitä merkkivaatteita, joista voi vielä 2v päästäkin saada suht saman verran rahaa takaisin kuin nyt. Mutta se toinen laatikko on tosiaan tarkoitettu myyntiin jos toista lasta ei ala kuulumaan. Todennäköisesti se shoppailuhullu mummu ostaa kuopuksellekin kaapin täyteen ihan uusia merkkivaatteita, joista tulee sitten uusia säilöttäviä aarteita.

Voit miettiä vaikka järjellä tilannetta, jos et muuten pysty. Minne säilöt lapsen koko 18v vaatteet, jos et pysty mistään luopumaan? Paljonko tämä hamstraus (sillä varmasti paljon jää hyväkuntoisina vähälle pidolle koska sitä vaatetta taitaa riittää) kuluttaa lopuksi koko perhettä? Tai mitä jos tulee toinen lapsi, tällä kertaa tyttö, ja hänen prinsessavaatteitaan säilötään sama määrä? Mihin ne laitetaan?

Toki niistä vaatteista luopuminen on vaikeaa, mutta tee asteittain. Katsot mistä voit luopua helpoiten, ne ekana pois. Ja sitten uusia kierroksia niin kauan että ne nyt jäljelle jäävät vaatteet mahtuu siihen äitiyspakkaukseen tai pariin pahvilaatikkoon jotka vastaa suht tuota pakkauksen kokoa yhteensä. Ei tartte tehdä kerralla, teet vaikka joka viikko yhden kierroksen, jolloin sulla on aina kirpparille lisää vietävää ja pöydällä pysyy myytävää. Kun ei sinne kirpparille kuitenkaan kaikkea voi viedä kerralla, kaikki kiertää koko pöydän jos siinä on vaatetta ja muuta tavaraa ihan liikaa.

....ap....
Nyt poika 5v ja vaatteita tallessa 8 laatikollista ja raaskit luopua tasan yhdestä. Yritä nyt vain karsia niin että vaatteita jää varastoon max 2 laatikollista tai vaihtoehtoisesti yksi äitiyspakkaus, miten paljon sinne nyt mahtuukin. Oikeasti jos saatte vielä toisen lapsen, se voikin olla tyttö tai haluat muuten tälle toiselle lapsellesi jotain ihan uutta ja omaa, ettei kaikki ole vain veljeltä perittyjä (ja osa nyt säilömistäsi vaatteista onkin niin rakkaita ettei niitä raaski kuopukselle laittaa ettei vain menisi rikki).

Tai vaihtoehtoisesti se pojan rakkaimmat vaatteet laatikko = 1 äitiyspakkaus ja toinen laatikko on sitten niitä merkkivaatteita, joista voi vielä 2v päästäkin saada suht saman verran rahaa takaisin kuin nyt. Mutta se toinen laatikko on tosiaan tarkoitettu myyntiin jos toista lasta ei ala kuulumaan. Todennäköisesti se shoppailuhullu mummu ostaa kuopuksellekin kaapin täyteen ihan uusia merkkivaatteita, joista tulee sitten uusia säilöttäviä aarteita.

Voit miettiä vaikka järjellä tilannetta, jos et muuten pysty. Minne säilöt lapsen koko 18v vaatteet, jos et pysty mistään luopumaan? Paljonko tämä hamstraus (sillä varmasti paljon jää hyväkuntoisina vähälle pidolle koska sitä vaatetta taitaa riittää) kuluttaa lopuksi koko perhettä? Tai mitä jos tulee toinen lapsi, tällä kertaa tyttö, ja hänen prinsessavaatteitaan säilötään sama määrä? Mihin ne laitetaan?

Toki niistä vaatteista luopuminen on vaikeaa, mutta tee asteittain. Katsot mistä voit luopua helpoiten, ne ekana pois. Ja sitten uusia kierroksia niin kauan että ne nyt jäljelle jäävät vaatteet mahtuu siihen äitiyspakkaukseen tai pariin pahvilaatikkoon jotka vastaa suht tuota pakkauksen kokoa yhteensä. Ei tartte tehdä kerralla, teet vaikka joka viikko yhden kierroksen, jolloin sulla on aina kirpparille lisää vietävää ja pöydällä pysyy myytävää. Kun ei sinne kirpparille kuitenkaan kaikkea voi viedä kerralla, kaikki kiertää koko pöydän jos siinä on vaatetta ja muuta tavaraa ihan liikaa.
Nyt onkin hidastunut tuo vaatteiden "hamstraaminen" kun vaatteet sopii jo melkein 1v päälle jos ehjänä pysyy. Eli nuo 8ltk on 50-92 ja ei näitä uusimpia jää varastoon varmaan kun pieni kourallinen. Mutta juu tuo 2 ltk kuulostaa hyvältä :D

"heidi"
[QUOTE="Surullinen";24129570]Mulla esim paljon myös retro vaatteita ja kyl retro pysyy retrona vuodesta toiseen. Samoin poikien kauluspaidat ja farkut pojilla ne on melkein kaikki suoraa mallia/ lappuhaalarit on lappuhaalareita vuodesta toiseen. Gantin paidat ostettu 3-4v sitten gantin kaupassa samat mallit edelleen myynnissä . Burberryn bodit samoin edelleen myynnissä.... Kyllä sellaiset perusvaatteet pysyy samana tietyt trendi jutut vaan muuttuu. Ja kuka nyt edes muksulle lyhyitä paitoja ostais ihan esimerkkinä aina selkä paljaana.[/QUOTE]

Noinhan sinusta nyt tuntuu,mutta katsopa vaan niitä vaatteitasi muutaman vuoden kuluttua niin vanhanaikaisia jo ovat! Ja retrokin muuttuu - aina sen mukaan mikä vuosikymmen milloinkin on muodissa ja mitkä värit. Eihän ne liikkeet sais mitään uutta myytyä jos kaikki pysyis aina samana ja ihmiset vaan säilöis vaatetta vintteihinsä!:) Niin on meillekin mummi raahannu jokavuotisilta Italian matkoiltaan merkkivaatteita,mutta kirpparille tai kiertoon on laitettu lähes kaikki pieneksi jäänyt!

Joskus ihan ensimmäisillä kerroilla oli vaikeaa. Juurikin muistojen vuoksi. Mutta nykyään hypin riemusta, kun saan vanhaa tavaraa kaapeista pois, jotta tilalle saadaan kaikkea uutta ja kivaa :)

Olen nyt kahtena iltana istunut hinnoittelupyssy kädessä...jippii, kohta pääsee taas vanhoista likkojen vaatteista eroon! :D

"bulla"
Minä väittäisin että sitä vaikeammaksi menee, mitä pidempään pitkittää. Aloittajan kohdalla taitaa kyllä olla jo myöhäistä... Minä tein juuri ensimmäisen kirpparimyynnin poikani vaatteista ja hän on nyt 1,5 v. Niitä kaikista pienimpiä vaatteita oli vaikeinta pistää myyntiin ja muutamia päätyikin laatikoihini säilytettäväksi.

Noista merkkivaatteista, katsoin lastenkirpparilla yhtä pöytää, jossa mainostettiin olevan Burberryä, Gantia ja muita hienoja merkkejä joita en muistakaan, mutta vaatteet olivat aivan surkean kuntoisia. Ostaako todellakin joku aivan nukkaisen ja haalistuneen Burberryn paidan lapselleen 15-20 eurolla? En tiedä miten tuo ihminen oli onnistunut pilaamaan ne vaatteet niin pahasti -joko laatu oli ollut surkea noissa kalliissa vaatteissa tai sitten ne olivat kiertäneet koko suvun lapsilla:O Minä en hirveästi usko merkkivaatteiden laatuun omien kokemusteni perusteella. Mallit ovat monesti kivempia ja vaatteet laadukkaasti tehtyjä, mutta kyllä nekin vaatteet kuluvat pesussa. Ulkonäön takia joskus ostan jotain kalliiimpaa, mutta laadun paremmuuteen en hirveästi usko keskihintaisiin vaatteisiin verrattuna (H&M:n tyyppiset kertakäyttövaatteet ovat tietysti asia erikseen).

Yhteistyössä