[QUOTE="Birgit";29731663]Minäkään en ymmärrä tuota loppuvuonna syntymisen "pelkoa". Itse olen joulukuussa syntynyt enkä kyllä ole koskaan kokenut että siitä mitään haittaa olisi ollut. No joo olihan se 18v. vuosi sinällään ärsyttävä mutta paras kaverinikin oli syntynyt loppuvuodesta niin eipä se loppuviimein edes haitannut. Myöskään koulunkäynnin kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa koskaan enkä edes ole ajatellut että se olisi voinut jotenkin vaikuttaa...
Oma tytär on myös joulukuussa syntynyt ja joskus toinen lapsi tulisi niin ihan mielellään voisi syntyä joulukuussa. Ja aloittajan kysymykseen liittyen, jos voisi valita niin syksyllä tai alkutalvesta voisi vauva syntyä niin ei menisi se seuraava kesä pilalle vastasyntyneen kanssa.[/QUOTE]
Minäkin luin tätä ketjua vähän huuli pyöreänä. Kaikkea sitä nykyaikana keksitäänkin! Itsekkin olen joulukuun puolivälissä syntynyt, enkä ole koskaan keksinyt siitä mitään ongelmaa :O Ehkä vauva-aikaan liittyen asiaa pitäisi kysyä äidiltä, mutta epäilen vahvasti ettei hän koskaan tullut edes ajatelleeksi, että on jotenkin kauhean ongelmallista että loppuvuodesta syntynyttä lasta pitää pukea
Enkä koskaan kokenut täysi-ikäisyyden odottelua kamalana, siitä huolimatta että kaksi parasta kaveria olivat molemmat maaliskuussa syntyneitä. Mikään baarihirmu en ole koskaan ollut itse, eikä näitä baarissa juoksijoita löydy kaveripiiristäkään.
Autokoulunkin voi aloittaa puolta vuotta ennen kuin täyttää, jos sillä nyt niin kamala kiire on että muutamasta kuukaudesta on kiinni.
Mitä itse muistelen, niin kesällä syntyneet marisivat kouluaikana sitä, kun ollaan kesälomalla heidän syntymäpäivänään, eikä heille koulussa lauleta
Meillä kun oli tapana aina laulaa synttärisankarille.
Ja luulisi että olisi kaikista tukalinta olla viimeisillään raskaana kesähelteillä.