Yösyöttöjen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinaliina07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiinaliina07

Vieras
Terve!

Kyselisin hieman neuvoa yösyöttöjen lopettamiseen. Ikää on nyt 8kk. Edelleen siis saa pullosta noin 2-4krt yössä maitoa. Tutti ei kelpaa, pelkkä tassuttelu ei auta kun yöllä herää huutamaan, pitää ottaa syliin ja rauhoittaa. Noin vkon on nyt nukkunut eri huoneessa kuin vanhemmat mutta ei ole nukkuminen juurikaan siitä muuttunut, äiti tietysti nukkuu yönsä hieman paremmin kun ei joka ähinään herää.

Oletteko siis lopettaneet maidon antamisen kerralla vai asteittain?

Kuinka kauan on mennyt kun on oppinut siihen että maitoa ei öisin tipu?

Muita hyviä neuvoja?

Voi olla aika unettomia äidin seuraavat hyssyttely-yöt.... argh.

Meillä imetetty vauva. Kaksi yötä meni. Eka yönä itki ½-1 tuntiin, sylissä. Toka yönä itki puoli tuntia, sylissä. Kolmantena ei enää herännyt. Eli aika helposti kävi j akerralla lopetettiin, taisi olla jotain noita ikiä, jotenkin unohtuu... Minusta vauva voi ihan hyvin olla sylissä itkemässä, en edes kokeillut noita tassutteluja, koska minulle ajatus siitä ei sovi. Haluan lohduttaa ja pitää sylissä, kun joudun tuottamaan pettymyksen.

Olen lopettanut maitopullon käytön kerralla. Eli pullot kaappiin ja niitä ei ole sieltä enää kaivettu.
Olen yrittänyt tyynnyttää yöllä itkevää lasta tutilla ja silittelyllä, ja jos sekään ei ole tehonnut, olen antanut tavallisesta mukista tai nokkamukista vähän maitoa tai vettä niin että olen istuttanut lasta sylissäni.Näin lapsi joutuu"heräämään" ja ei viitsi tätä enää pitkään tehä.Eli pulloa voi juoda makuultaan ja tavallaan "unissaan".

Esikoisella ja keskimmäisellä (1v.10kk iässä) yösyönnin loppumiseen meni n.kaks-kolme yötä. Nuorimmaisella 1v.iässä yö tai pari.
Yllättävän nopeasti se menee, kun on vain tiukkana, eikä sitä maitopulloa enää anna.
Tutti alkaa kyllä varmaan kelvata kun alkuun pääsee.

Ensimmäinen yö takana ja aika kivuttomasti meni. Heräsi kyllä 3krt mutta nukahti aika nopeaan pienen keinuttelun jälkeen. Aamulla sai sitten maitoa. Toivottavasti vaan heräämiset vähentyisivät kun maidon saanti loppuu öisin....

Yhteistyössä