Yöllä rintaa vaativa yli 1-vuotias?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 1v1kk ikäinen poika syö edelleen rintaa 2 kertaa yössä. Alkuyön nukkuu omassa sängyssään, mutta herättyään haluaa rintaa. Loppuyön nukkuu vieressäni ja joskus syö montakin kertaa. Olen öisin niiiiiin väsynyt, että en jaksa käydä huudattamaan. Viime yönä en ensin antanut tissiä, mutta lapsi HUUSI, ITKI JA KARJUI YLI TUNNIN ja sitten luovutin, kun en enää jaksanut. Hyviä neuvoja kellään??

Enkä sitten kaipaa mitään mölinää ällöttävästä taaperoimetyksestä tms. ;)

Sama itku ja huuto on pullon vierottajillakin. Lapsi jaksaa huutaa vaikka 3 tuntia, jos se tietää, että annat periksi. Eli et vaan enää ikinä imetä. Kyllä se huuto loppuu viikon päästä viimeistään. Mutta jos sorrut antamaan, niin huuto jatkuu.

:wave: Meidän samanikäinen tyttö syö kans tissiä 1-2 kertaa yössä. Protestoi tosi rajusti jos tissiä ei tipu ja herättää huudollaan myös esikoisen :/ Meinataan lähiaikoina tehdä niin että mies lähtee viikonlopuksi vanhemman tytön kanssa mummolaan ja mä unikoulutan tuota pikkuakkaa sillä välin kotona. Saa karjua rauhassa vaikka täysin palkein :xmas:

mites, jos tarjoat vaikka mukista vettä, kun seuraavan kerran heräilee.. jollain saattais vähän vähentää sitä huutoa (ja joillain tietysti pahentaa :D )

mä tein oman taaperon kanssa vaan niin, että "huudatin", eli toisin sanottuna en antanu rintaa, mutta pidin sylissä tai silittelin itkun ajan, ja kun alko rauhottua, laitoin takas nukkumaan. yllättävän nopeasti loppui se heräily.

Alkuperäinen kirjoittaja Milk:
Mitä tarkoittaa yösyönti? Miedän yksi vuotias syö aina 5-6 aikaan tissiä? Onko yösyöntiä? :D

mulle toi olis..

kun on jo noin "iso" lapsi kyseessä, joka syö normaalisti aamupuuron yms, niin mulle yösyöntiä on kaikki, mikä tapahtuu petiin menon jälkeen ja ennen sieltä nousemista :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mitä tarkoittaa yösyönti? Miedän yksi vuotias syö aina 5-6 aikaan tissiä? Onko yösyöntiä? :D

mulle toi olis..

kun on jo noin "iso" lapsi kyseessä, joka syö normaalisti aamupuuron yms, niin mulle yösyöntiä on kaikki, mikä tapahtuu petiin menon jälkeen ja ennen sieltä nousemista :D

Okei! :) Lähden aina kahdeksaksi töihin, joten en ole tuosta ollut harmissani, kun imetyksiä on muutenkin enää se 3-4krt päivässä. Mutta mielläkin siis syödään vielä yöllä!

ota kello käyttöön, ja siirrä sitä ekaa ja tokaa imetystä hiljalleen eteenpäin, niin saat ensin yhteen yöimetykseen, sitten vaan kokeilemaan vikka parin viikon välein tuleeko siitä ettei yöllä imetä hirveät huudot vai vaan sellaista 'periaaatteessa' kitinää. Tämä konsti toimi meillä, vaikka 1v2kk ikäisenä vielä olimme reissussa, niin että muiden yövieraiden nukkumisrauhan vuoksi ko. pari viikkoa saikin yöllä useamman kerran rintaa ja jouduin uudestaan rukkaaman imemisrytmin yhteen kertaan. Vesipulloa voi myös yöllä tarjota, jos kelpaa.
Tämä toimii siinä tapauksessa, että sinua ei itseäsi häiritse yksi yöimetys, sillä kokonaan loppui yöimetykset vasta 1v5kk ikäisenä tuolla konstilla. Mahdollisista ympäristön paineista pääsee, kun ei vaan yksinkertaisesti kerro ympäriinsä, että lapsi saa vielä rintaa, esim. oma äitini kauhisteli jo alta 1-vuotiaasta, että vieläkö imetän.
Itse stressasin hampaiden pilalle menon takia, mutta täysin ehjinä on maitohampaat pysyneet ja ikää tuolla on jo nykyään liki 5-vuotta.
Jos taas omat yöunesi kärsivät yöimetyksestä, niin pakkolopetus varmaan on sit se vaihtoehto, mutta itse olen hyvä nukkuja, niin siihen en osaa neuvoa.

Mä annoin rintaa yöllä yli yksivuotiaalle, kun hän sitä pyysi...kun aika oli oikea, sujui vieroitus ongelmitta ja ilman mitään itkuja. Lopetin siis koko imetyksen kertaheitolla, en pelkkää yöimetystä.

Meidän poika oli tosin jo lopettanut yösyönnit, tai söi vaan aamulla puoli seiskan maissa ja jatkoi sitten uniaan. Satunnaisesti (sairaana) söi öisin 2-4 kertaa. Kun hän alkoi vaatimaan öisin uudestaan enemmän rintaa, lopetin koko imetyksen. Hän oli 1 v 9 kk tuolloin.

Okei! :) Lähden aina kahdeksaksi töihin, joten en ole tuosta ollut harmissani, kun imetyksiä on muutenkin enää se 3-4krt päivässä. Mutta mielläkin siis syödään vielä yöllä!

juu, tulkintakysymyksiähän noi on.. :) meilläkin lähes imetyksen loppuun asti oli aina tohon aikaa yks imetys, eikä se mua myöskään häirinny, kun sängyssä vielä jatkettiin pötköttelemistä hetken aikaa sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Laita tissiin sinappia ja kahvinpööniä ja näytä että on likanen eikä sitä voi syödä, ton ikänen mitään yötissiä enää tarvi!

Mä en tajuu tätä.. Tuntuu et nykyään on harvinaista on että imetetään, tai ainakin, että imetetään vuoden tai vähän päälle..? Kukaan mun tuttu ei ole imettänyt kuin joku pariviikkoa ja kaikilta on "loppunut" maidon tulo.. Mun gynekin oli ihan "järkyttynyt"siitä,että imetän vielä silloin 10,5 kk ikäistä vauvaa?? siis mitä ihmettä? :o

Yhteistyössä