Yöllä kun ei tullu uni juteltiin miehen kanssa joulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tai minä puhuin mies kuunteli hyvin tylsistyneenä:D

Meillä ei oo lapsia ja joulut vietetään aina omien perheidemme luona ja sit joko joulupäivänä tai tapanina taas nähdään ja käydään kummankin perheiden luona ja miehen isovanhemmilla.Mua on vaan viime vuodet ahdistanu joulut kotona kun eka mennään mun veljen perheen luo aattona,siis äidin ja isän kaa ja sit illalla tullaan kotiin mun vanhempien luo niin mua jotenki ahdistaa et mun "täytyy" mennä joka vuosi kotiin vaan sen takia et mun vanhemmat ei joutuis olee yksin,olis kiva joskus olla miehen perheen luona kans osa aatosta,aattona haluan olla veljen luona ihan veljenlasten takia mut sitte kun sieltä lähetään ni tahtoisin joskus mennä loppuyöksi miehen perheen luo mutta kun en mä vaan jättää vanhempia jouluna....
Mies ei halua tulla meille(mun vanhemmille) jouluaatoksi ja kyllä mä tavallaan ymmärrän mut kurja kun ollaan jo useempi vuosi oltu yhessä ja yhtään jouluaattoa ei yhessä oltu.
Ja kotona mua sit ahdistaa kun mun tehväksi on jääny kun ei omia lapsia ole niin mennä kotiin pitään seuraa....kivahan se on kotona olla mut jotenki vaan....en tiiä.

tuskin kukaan jakso ees lukea.

Eikö vanhempasi voi mennä veljesi luo? Sitten miehesi tekisi myös kompromissin ja tulisi veljellesi käymään ja sitten voisitte mennä loppujouluksi miehen vanhempien luo. Tiedän, että noi joulujen kanssa sompailut ahdistaa, niin se on meilläkin ollut, mutta yhtään joulua me emme ole olleet kokonaan erossa toisistamme.

Asuvatko omat vanhempasi ja miehesi vanhemmat kaukana toisistaan? Ettekö voisi käydä molemmilla? Voisiko järkevä ratkaisu olla viettää joka toinen joulu miehen vanhemmilla ja joka toinen sinun vanhemmillasi? En mäkään kyllä tykkäisi yhtään, jos joutuisin viettämään joulun erillään miehestäni. Jouluhan on perhejuhla.

mä jaksoin lukea ja ymmärrän sua.

ole itsekäs ja tee jouluna kuten sä itse haluat! vanhempasi toki selviävät ilman seuraneitiäkin, usko pois :hug:

lapsettoman lapsen rooli on usein kertomasi kaltainen, mutta kun sinulla on mies, niin viettäkää ihmeessä joulu keskenänne.

Meillä ei lapsia. Mut joulu menee näin. Aattona haudalla käynti, miehen veljellä käynti ja illalla mun siskon luo missä on mun vanhemmat.
Joulupäivä ruokalua mun porukoilla ja tapanina miehen kotiin.

Näin toiminut jo vuosia

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Asuvatko omat vanhempasi ja miehesi vanhemmat kaukana toisistaan? Ettekö voisi käydä molemmilla? Voisiko järkevä ratkaisu olla viettää joka toinen joulu miehen vanhemmilla ja joka toinen sinun vanhemmillasi? En mäkään kyllä tykkäisi yhtään, jos joutuisin viettämään joulun erillään miehestäni. Jouluhan on perhejuhla.

no joku 45-50km välimatkaa.Eikä siitä tulisi mitään aattona ajella ympäriinsä vielä kun veljenikin asuu ihan eri suunnaallla ku muut ja kilometrejä sinnekkin kertyyy useempi kymmen.Mies sano et hän ei aattona lähe vieraisiin paikkoihin,haluaa olla kotonaan kun sinne tulee sit sen sisko perheineen.Ei ees vuorovuosin niin kauan ku ollaan vaan kaksisteen sittenhän se oliski helpompi jos olis lapsi ni vuoroin vieraissa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Menet miehen vanhemmille jos haluat.

tulee huono omatunto kun omat vanhemmat ovat sitten kahdestaan jouluna ja kun oottavat kuitenkin et ainakin minä oon siellä.

Kysy nyt hyvä ihminen veljeltäsikin että eikö sillä tule huono omatunto omista vanhemmistaan. Ei sinun niskaasi voi kaikkien hyvää joulumieltä sälyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja *:

no joku 45-50km välimatkaa.Eikä siitä tulisi mitään aattona ajella ympäriinsä vielä kun veljenikin asuu ihan eri suunnaallla ku muut ja kilometrejä sinnekkin kertyyy useempi kymmen.Mies sano et hän ei aattona lähe vieraisiin paikkoihin,haluaa olla kotonaan kun sinne tulee sit sen sisko perheineen.Ei ees vuorovuosin niin kauan ku ollaan vaan kaksisteen sittenhän se oliski helpompi jos olis lapsi ni vuoroin vieraissa..

Eihän 50 kilsaa ole paljoakaan.

Eikös aikuinen ihminen voi tehdä just niinkun haluaa? Jos haluat olla miehesi kanssa ja miehesi perheelle on ok että vietät joulun heidän kanssaan, niin siitä vaan. Menet sitten vaikka ensi vuonna taas omien vanhempiesi luokse. Ja voihan se olla, että miehesikin lämpiää ajatukselle joulusta sinun vanhempiensa luona kun hoksaa nyt että kuinka mukavaa se onkaan viettää joulua samassa paikassa. Tai vaihtoehtoisesti sitten vietätte joulun kaksin. Itse vietin seurustellessani joulun aina erillään poikaystävistäni siihen saakka kunnes tapasin aviomieheni. Ensimmäisen joulun vietimme kaksistaan, toisen kotona lapsen ja veljeni kanssa ja tänä vuonna menemme siskolleni ja äidilleni, kun olen viimeisilläni raskaana, enkä vaan jaksa kotona mitään laitella. Ensi vuonna varmaan vietämme taas joulun ihan kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Eikö vanhempasi voi mennä veljesi luo? Sitten miehesi tekisi myös kompromissin ja tulisi veljellesi käymään ja sitten voisitte mennä loppujouluksi miehen vanhempien luo. Tiedän, että noi joulujen kanssa sompailut ahdistaa, niin se on meilläkin ollut, mutta yhtään joulua me emme ole olleet kokonaan erossa toisistamme.

ei ne sinne veljen luo yöksi jää kun haluavat et veli perheineen saa olla myös keskenään ja meijän iskä ei minnekään toisten nurkkiin mee..
ja veli asuu sit sen verran kaukana meistä et jos se ajais sinne ja sit viel vanhemmilleen ni se olis koko aatto pelkkää autossa oloa.

tulee huono omatunto kun omat vanhemmat ovat sitten kahdestaan jouluna ja kun oottavat kuitenkin et ainakin minä oon siellä.

Kysy nyt hyvä ihminen veljeltäsikin että eikö sillä tule huono omatunto omista vanhemmistaan. Ei sinun niskaasi voi kaikkien hyvää joulumieltä sälyttää.

ei mun veli oo koskaan varmaan ajatellu asiaa enkä ite viittis mennä sille marisemaan kun minkäs sille voi ja kun sillä oma perhe ja kaikkea.

Oli se mun veli kyl silloinki jo aattoja pois kotoo kun mä vielä asuin kotona ja sillä ei ollu perhettä mut se vietti sillon aatot tyttöystävän luona jotenka tää rooli on jääny mulle ja en osaa siitä irtautua.

ei mun veli oo koskaan varmaan ajatellu asiaa enkä ite viittis mennä sille marisemaan kun minkäs sille voi ja kun sillä oma perhe ja kaikkea.

Oli se mun veli kyl silloinki jo aattoja pois kotoo kun mä vielä asuin kotona ja sillä ei ollu perhettä mut se vietti sillon aatot tyttöystävän luona jotenka tää rooli on jääny mulle ja en osaa siitä irtautua.

Niin ongelma on nyt vaan siinä ettet itse osaa irtautua. Ota nyt vaan asia puheeksi muiden kanssa ja esitä heille mitä sinä haluat. Ei tämä muulla tavoin ratkea.

Minusta oikeudenmukaista olisi viettää joulua vuorovuosina kummankin vanhempien tai sisarusten kanssa. Tehän olette sentään pariskunta! Kyllä miehenkin pitää vähän joustaa. Tai olette vaikka aaton toisen vanhemmilla ja joulupäivän toisen vanhemmilla, ja seuraavana vuonna toisin päin. Kyllä ne sun vanhemmat selviävät aattoillan kahdestaankin, älä sitä murehdi. Totuttuja tapoja myös muuttaa, jopa jouluna!

Niin ongelma on nyt vaan siinä ettet itse osaa irtautua. Ota nyt vaan asia puheeksi muiden kanssa ja esitä heille mitä sinä haluat. Ei tämä muulla tavoin ratkea.

ei kai ratkea ei mut sitte mietin vaan et nyt ne vanhemmat kököttää siellä kaksistaan ja sitte tulee huono omatunto.
Ehkä mä teen tän liian vaikeeks itelleni mut ärsyttää jo miehenki asenne et se ei voi tulla meijän porukoihin mut mun seura kelpais kyl sen porukoille("appivanhemmat" kyselleet aikasemminki et tuutko jouluna).Tuskin se ens vuonnakaan tulee...

Minä en ymmärrä miksi miehesi ei suostu tulemaan vaikka vuro vuosina sinun vanhempien luokse? Kun kuitenkin pariskunta olette niin mielestäni miehesikin kuuluisi joustaa eikä vain sinun.
Meillä silloin kun lapsia ei vielä ollut että oltiin vuoro vuosin toisen vanhemmilla aatto ja sitten joulupäivänä vaihto ja seuraavana toisin päin eikä kukaan valittanut :) Mielestäni parisuhteessa pitää ottaa huomioon toinenkin osapuoli ja tämän perhe myös.Itsekästä tehdä niinkuin itse haluaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Minä en ymmärrä miksi miehesi ei suostu tulemaan vaikka vuro vuosina sinun vanhempien luokse? Kun kuitenkin pariskunta olette niin mielestäni miehesikin kuuluisi joustaa eikä vain sinun.
Meillä silloin kun lapsia ei vielä ollut että oltiin vuoro vuosin toisen vanhemmilla aatto ja sitten joulupäivänä vaihto ja seuraavana toisin päin eikä kukaan valittanut :) Mielestäni parisuhteessa pitää ottaa huomioon toinenkin osapuoli ja tämän perhe myös.Itsekästä tehdä niinkuin itse haluaa :/

en minäkään ymmärrä mut miks ihmeessä menisin miehen vanhempien luo tänävuonna(vaikka haluisinki) kun mies ei kuitenkaan tulis ens vuonna meidän porukoihin...se on tehny sen niin selväksi et haluaa olla oman perheen luona eikä vieraiden luona,kotona saa olla rennosti(=kalsareillaan) ku vieraissa ei....

en minäkään ymmärrä mut miks ihmeessä menisin miehen vanhempien luo tänävuonna(vaikka haluisinki) kun mies ei kuitenkaan tulis ens vuonna meidän porukoihin...se on tehny sen niin selväksi et haluaa olla oman perheen luona eikä vieraiden luona,kotona saa olla rennosti(=kalsareillaan) ku vieraissa ei....

Ei kai se oikeesti ole jouluaattona vanhemmillaan ja siskonsa perheen edessä KALSAREISSA???? Mä en voi uskoa että noin juntteja on..........

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Ei kai se oikeesti ole jouluaattona vanhemmillaan ja siskonsa perheen edessä KALSAREISSA???? Mä en voi uskoa että noin juntteja on..........

no en mä tiiä niin se sano ku sano et kotona saa olla kalsareilla,pitkillä sellaisilla.No luulen et vasta sit ku on syöty ja lahjat jaettu ja alkaa se jouluyö.

Minusta jouluna saa olla myös itsekäs :) Tottakai sinä saat tehdä mitä halua jouluna, eikä siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä.

Minä olen 5 vuosi sitten irrottautunu omasta lapsuuden perheestä jouluksi eikä tunnu ollenkaan pahalta ;) Ennen joulut ahdisti, kun piti mennä isäni luokse ja siellä oli myös siskoni (mielenterveysongelmainen), joka loi minulle aina suuret paineet jouluaatoksi omalla käytöksellään. Latas aina jouluaattoon aivan jumalattomat odotukset ja kiukutteli sitten aattoa odotellessa monta päivää jne.

Nykyisin vietän suosiolla aatot oman perheen parissa tai sitten miehen vanhempien luona ja menen isäni luokse vasta aaton jälkeen käymään. Ja eikä kukaan ole moksiskaan. Eri juttu olisi jos vaikka jonkun pitäisi olla ihan yksin jouluaatto, mutta sinullahan on kaksi vanhempaa ;) Eihän ne ole yksin, vaan yhdessä ;) Sehän voi olla heillekin aivan ihanaa, kun saavat olla kaksistaan jne...

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Minusta jouluna saa olla myös itsekäs :) Tottakai sinä saat tehdä mitä halua jouluna, eikä siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä.

Minä olen 5 vuosi sitten irrottautunu omasta lapsuuden perheestä jouluksi eikä tunnu ollenkaan pahalta ;) Ennen joulut ahdisti, kun piti mennä isäni luokse ja siellä oli myös siskoni (mielenterveysongelmainen), joka loi minulle aina suuret paineet jouluaatoksi omalla käytöksellään. Latas aina jouluaattoon aivan jumalattomat odotukset ja kiukutteli sitten aattoa odotellessa monta päivää jne.

Nykyisin vietän suosiolla aatot oman perheen parissa tai sitten miehen vanhempien luona ja menen isäni luokse vasta aaton jälkeen käymään. Ja eikä kukaan ole moksiskaan. Eri juttu olisi jos vaikka jonkun pitäisi olla ihan yksin jouluaatto, mutta sinullahan on kaksi vanhempaa ;) Eihän ne ole yksin, vaan yhdessä ;) Sehän voi olla heillekin aivan ihanaa, kun saavat olla kaksistaan jne...

no ei oo äitille ihanaa olla kaksin....joulujuomat maistuu isälle...siksikin tuntuu pahalta jättää ne sinne.

Tiedän nuo jouluhankaluudet...

Mä olen meillä ainoa lapsi. Jouluna vanhempieni luo tulevat isovanhempani, joille olen myös ainoa lapsenlapsi sekä äitini lapseton veli. Toisin sanoen, olen koko suvun ainoa lapsi.

Miehelläni sen sijaan on sisaruksia. Se takia olemme mieheni kanssa viettäneet joulun aina meidän perheen luona. Ymmärrän ap siis syyllisyyden tuntosi jättää vanhempia keskenään...

Jaa-a aika itsekkäältä kyllä kuulostaa minusta ja itse en tuollaisesta tykkäisi.
Ja meillä on perhettä eikä vieraita myös toisen vanhemmat ja muu perhe,eikä vieraita niinkuin miehesi ajattelee.
Ei tähän varmana kukaan osaa sanoa vastausta ja toivottavasti et pahoita mieltäsi,hyvää joulua sinulle missä sen nyt päätätkin viettää :)

Yhteistyössä