"yökypeli" koko ajan heräilevä 8kk vauva... Mitä pitäis tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunenharmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iipunenharmaana

Vieras
Normaalia unikoulua koitettiin viimeksi, kun oli 6kk... Pari ensimmäistä yötä meni hyvin, mutta mitä enemmän tuli päiviä, sitä raastavammaksi itku kävi ja lopetettiin koko homma kesken että poika saa elinikäsiä traumoja yksin jäämisestä...

Noh, tähän asti poika onkin sitten nukkunut meidän vieressä häkkisänky sivuvaununa. Uskokaa tai älkää, mutta tuota sivuvaunuakin poika protestoi viikon ajan, vaikka erona oli se että ei nukkunutkaan enää meidän keskellä.

Nykyäänkin mä vielä nukutan pojan niin että tissillä on jo puoliunessa ja sitten nykäisen tissin pois suusta... Ja tietenkinhän poika vaatii sen tissin suuhun yöllä 10kertaa EIKÄ RAUHOITU MUUHUN. Minä vain ainoastaan kelpaan tissini kanssa hänelle...

Että miten ihmeessä pojan saisi vierotettua noista yösyötöistä pois ja että oppisi rauhoittumaan muuten?! Eniten pelkään sitä, että poika tippuu lattialle tuosta sivuvaunusta, kun on jo kova konttaamaan ja osaa ryömiä mun ylitse. Oon kymmenen kertaa aamulla herännyt siihen, että poika on just tipahtamassa lattialle kun saankin sen jalasta sitten kiinni.

Ihanne siis olisi, että tuo laita pitäisi laittaa häkkisänkyyn ja poika rauhoittuisi vaikka pyllyyn taputtelemalla tai ihan millä vaan muulla keinolla, kuin tissillä.

Vauva valvookin nykyään yöhön asti, kun en meinaa saada sitä enää oikein nukkumaan, muuta kuin TODELLA väsyneenä... Muuten se onkin yhtä säheltämistä koko nukkumaan alkaminen.

Miten se lempeä unikoulu toteutetaan?? Haluaisin, että tuo poika jo nukkuis paremmin, on tätä jo niin kauan kestetty ja itse ihan väsynyt... Miehen kanssakaan ei ole enää illallakaan omaa aikaa yhtään, kun tuo vauva tykkää valvoa niin myöhään tai heräilee koko ajan....

ei tuohon oikeen oo mitään muuta keinoa kun saaha lapsi nukahtamaan johonki muualle ku rinnalle. siitä se sitten lähtee. kai se joskus nukahtaa vaikket sitä rintaa tarjoais, vaikka menis aamuyölle?
anna iltamaidot ja sen jälkeen hampaanpesut ja vaikka joku lyhyt kirja tai loru joka toistuu joka ilta. sitten valot pois, hyvät yös ja sänkyyn( kannattaa varmaan laitaa pinnasänkyyn se sivu paikalleen tätä varten). makoilet siinä vieressä ja leikit nukkuvaa. annat mellastaa, seistä, kontata jne. jos itkee niin silittelet, jos ei auta niin otat syliin. kanniskelet niin kauan että rauhoittuu, laitat sänkyyn ja sama uudestaan alusta. aluksi joudut laittamaan lapsen sänkyyn ja rauhoittelemaan sylissä varmasti parikymmentä kertaa.
monetko päiväunet lapsi nukkuu? pitäisköhän niiden määrää rajoitaa jos noin myöhään valvoo. nukahtaako esim rattaisiin tai autoon vai tarviiko aina sen rinnan?

sehän tässä onkin, kun nukahtaa päiväunille kuin oppikirjoissa, siis itsekseen vaunuihin! Puen ja laitan vaunuihin, vien ulos, niin poika kääntää automaattisesti päänsä sivuun ja alkaa nukkumaan. Ja joskus saattaa jäädä silmät auki vaunuihin, mutta nukahtaa aina ilman hyssytyksiä ym.

Tänään nukkuin klo.12.30-17.00 ja edelleenkin hereillä... Tuossa vieressä istuskelee

Täällä on pian 10kk ikäinen poika. Ennen piti nukuttaa viereen, mutta sitten aloin vaan tehdä sitä että laitoin omaan sänkyyn, kävin välillä laittaan tuttia ja rauhoittelin. Huusihan se, mutta nykyään nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä.

Öisin alkanut taas heräilemään eikä rauhoitu muuta kuin maitopullolla. Joskus itekseen jos aikani kuuntelen huutoa. Välillä silittelen tai puhelen rauhoittavasti, että tietää kumminkin ettei ole yksin. Mutta joskus ei kertakaikkiaan auta kuin maito, välillä pitäis juottaa tunnin välein. Itsekin haluaisin päästä tästä eroon mutta ei kai se auta kun kestää sitä huutoa ja valvomista..

Yhteistyössä