yökyläilystä kieltäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana syystäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana syystäkin

Vieras
moi.
mulla on ystävä jolla on erityislapsi. tämä lapsi on meidän lapsen kaveri ja kyläilevät usein. myös me aikuiset jonkinverran. ongelmaksi on tullut se että minun lapseni on ollut heillä yökylässä useamman kerran, ja sitten tuli aika ottaa tämä heidän lapsi meille.
He toivat lapsen jo aamusta ja koko päivän yritin keksiä tekemistä. se oli ihan kamalaa, odotin koko päivän että tulisi jo ilta, kaikki oli kuin painajaista...en vaan jaksa erityisvilkasta lasta, joka ei ymmärrä esim. sitä että ei saa huutaa, lyödä ja potkia toisia, minua- ja lastani. nyt tämä perhe on taas tyrkyttämässä lastansa meille ja en todellakaan jaksaisi.

miten selitän perheen äidille tilanteen? en haluaisi loukata häntä, mutta en kyllä halua tätä kauhukakaraa meille enää koskaan. asia olisi täysin eri jos lapsi osaisi käyttäytyä.

Erityislapsi, ja kutsut kauhukakaraksi joka ei osaa käyttäytyä. Parempi että et ole enää tekemisissä kun asenteesi on tuo. Oman lapsesi viet ilomielin heidän hoidettavakseen mutta itse et voi avuksi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana syystäkin:
en vaan jaksa erityisvilkasta lasta, joka ei ymmärrä esim. sitä että ei saa huutaa, lyödä ja potkia toisia, minua- ja lastani. nyt tämä perhe on taas tyrkyttämässä lastansa meille ja en todellakaan jaksaisi.
Jos lapsesi on tuon lapsen kaveri, niin joku vika lapsessasikin on oltava jos tykkää olla lyötävänä, potkittavana ja huudon kohteena.....

[/quote]
Jos lapsesi on tuon lapsen kaveri, niin joku vika lapsessasikin on oltava jos tykkää olla lyötävänä, potkittavana ja huudon kohteena.....
[/quote]

lapseni on tuon lapsen AINUT kaveri, koska on niin kiltti. kukaan muu ei halua leikkiä kanssaan, koska käytös on mallia tuo, ja ihan ymmärrettävää.
tarkoitan vaan nyt sitä, että minulla ei ole voimia muutenkin vaikean elämäntilanteen takia hoitaa lasta, joka kaipaa minua yhtäpaljon, ja on yhtä riippuvainen tai jopa enemmän kuin vastasyntynyt...
eri asia on kun jos meille tullaan leikkimään..siis lapsen, ei minun kanssa. vastaavasti kun mun muksu menee sinne, niin ei siitä ole heille ylimääräistä vaivaa, koska lapset leikkivät, ja mun lapsi osaa sentään käytöstavat.

[/quote]

lapseni on tuon lapsen AINUT kaveri, koska on niin kiltti. kukaan muu ei halua leikkiä kanssaan, koska käytös on mallia tuo, ja ihan ymmärrettävää.
tarkoitan vaan nyt sitä, että minulla ei ole voimia muutenkin vaikean elämäntilanteen takia hoitaa lasta, joka kaipaa minua yhtäpaljon, ja on yhtä riippuvainen tai jopa enemmän kuin vastasyntynyt...
eri asia on kun jos meille tullaan leikkimään..siis lapsen, ei minun kanssa. vastaavasti kun mun muksu menee sinne, niin ei siitä ole heille ylimääräistä vaivaa, koska lapset leikkivät, ja mun lapsi osaa sentään käytöstavat.[/quote]

Miksi sun lapsi haluaa tulla potkituksi ja lyödyksi? On nössykkä eikä tunne omaa arvoaan eikä osaa puolustautua?

Mitä jos sanoisit ihan rehellisesti että et koe pärjääväsi tuon lapsen kanssa pitkiä aikoja. Jos lapsi on erityislapsi, luulisi vanhempien ymmärtävän asian ja kun et sano et "teidän lapsi on kauhea" tms, vaan ihan vaan toteat ettet koe pärjääväsi muutamaa tuntia pidempään lapsen kanssa.

[/quote]

eri asia on kun jos meille tullaan leikkimään..siis lapsen, ei minun kanssa. vastaavasti kun mun muksu menee sinne, niin ei siitä ole heille ylimääräistä vaivaa, koska lapset leikkivät, ja mun lapsi osaa sentään käytöstavat.[/quote]

Mistä tiedät millainen sinun lapsesi on siellä? Taas näitä mun lapsi ja vieraat kakarat :) Onko sun lapsellasi sitten muita kavereita? Kannattaisi olla vaan muiden kanssa sitten.

[/quote]

Mistä tiedät millainen sinun lapsesi on siellä? Taas näitä mun lapsi ja vieraat kakarat :) Onko sun lapsellasi sitten muita kavereita? Kannattaisi olla vaan muiden kanssa sitten.

Tasapuolisuuden nimissä ap ei sitten hoidata omaa lastaankaan enää heillä öiden yli. Miten uskaltaa edes lastaan päästää paikkaan, jossa tulee lyöntiä ja potkua ja vaikka mitä kamalaa? ;)

Kyllä nyt luulis aikuisen ihmisen jaksavan yhden yön ja päivän vaikka päällään seisten. Jos kerran omasi on ollut kaverin luona useamman kerran niin kyllä sinunkin on venyttävä....anteeksi vaan, mutta näin se menee...

Yhteistyössä