Omasta mielestäni tein oikein, miehen mielestä en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ystävä oli lapsen kanssa kylässä ja tarkotus oli, että ystävä lähtee bilettämään ja lapsi jää meille, meidän 4 lapsen seuraksi ja yöksi.
Mies illan aikana joi olutta ja kavereita tuli käymään ja lähti niiden kanssa sitten jonnekkin, kun meille tuli pientä kinaa, kun joi enempi kuin piti.

No tämä ystävä jäi meille, mutta lähti sitten lapsen kanssa pois, kun sanoin, että ei se lapsen jääminen meille nyt onnistu, koska mieskin lupasi olla kotona, mutta nyt ei olekkaan.
Mies tuli sitten kotiin ja kysyi missä tämä ystävä on ja miä sanoin, että lähtivät.
Mies sai hirveet raivarit, kun olin ajanut ne pois....
Mutta en miä nyt hyvänen aika jaksanut 5 lasta hoitamaan, kun en tiennyt milloin mies palaisi takasin.
Ja kaikki lapset siis alle 6-vuotiaita.

Pakko olla provo, jokainen neljän lapsen äiti jaksaa hoitaa kyllä sen viidennnekin. AIVAN VARMASTI!!!! Jos näin on käynyt niin miehesi oli oikeassa, ihan hyvin olisit voinut lapsen hoitoon ottaa etkä teeskennellä marttyyriä.

Miehen ystävä tämä nainen ja tosiaankaan, en usko, että tätä naista maalta merelle vie, että jätti nyt baariin menon väliin, kun muutenkin on joka viikonloppu baarissa.
Kyllä mie olen niin itsekäs, että jos vauvan kanssa muutenkin valvon, niin kyllä yksi ylimääränen lapsi tuntuu ylivoimaselta, kun itsellä pahamieli miehen temppuilun takia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun mielestä, jos mies oli tietoinen ja itse sopimut tästä lapsen ottamisesta ja jos kerran miehelle se oli noin tärkeä asia että siitä saa sätkyt, NIIN MIKS EI ITSE HOITANUT SITÄ LASTA?? Ihan olis mulla mennyt kanssa hermot!
Ihme jeesustelijoita täällä et "kyl mullakin on 10 lasta ja aina on vieraita hoidossa!"

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras aapee:
Miehen ystävä tämä nainen ja tosiaankaan, en usko, että tätä naista maalta merelle vie, että jätti nyt baariin menon väliin, kun muutenkin on joka viikonloppu baarissa.
Kyllä mie olen niin itsekäs, että jos vauvan kanssa muutenkin valvon, niin kyllä yksi ylimääränen lapsi tuntuu ylivoimaselta, kun itsellä pahamieli miehen temppuilun takia.

Tsemppiä vaan! Et oo tehny mitään värää. Mitenköhän ukkos olis suhtautunut jos olis pitänyt jäädä sinun MIES ystäväsi lasta hoitamaan teidän neljän lisäksi kun sä oisit yks kaks lähteny baariin??? Tuskimpa kukaan siinä tapauksessa olis ukkoos syyttänyt jos ei olis suostunu. Ihme kaksinaismoralismi täälä kukuistaa!

Miten et pärjää viiden lapsen kanssa, kun vaan yks on vieras?
Meillä on ollut useampikin pikkulapsi kerralla hoidossa ja omia on neljä.Silloin on ollut koolla kuusikin alle 6v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Niin sitä miekin ihmettelen, miten miut näin lynkataan, kun mies kerta sopi lapsen hoidosta, niin miksi miun se ois pitänyt yksin hoitaa.

Sinut lynkataan siksi että ajattelit tässä VAIN MIEHESI KÄYTÖSTÄ et sitä miltä TÄSTÄ YSTÄVÄSTÄ tuntuu.Selvittääkää välinne muulla tavalla kuin kostamalla!!Lapsellista..

Miehen tässä kuuluu anteeksi pyytää omalta ystävältään, että lähti juomaan ja pilasi kaikkien illan.

Luulen, että naisilla nousee puolustusreaktio tässä asiassa, koska ajattelevat asiaa niin, että olisivat miehen ystävän asemassa. He eivät silloin pysty samaistumaan ap:n asemaan. 5 lasta, joista yksi on vieras. Kusipää mies, siihen päälle, niin mitäpä tuohon lisäämään.
Jos mies haluaa lapsia pyytää hoitoon, niin silloin myös itse hoitaa lapsen jonka on kotiansa raahannut. Jos nainen tekisi saman tempun. Eli pyytää oman ystävänsä lapsen hoitoon ja lähtee ryyppäämään, niin tilanne olisi aivan toinen. Silloin mies olisi raukka, kun vaimo oli kusipää, tämä olisi siis yleinen mielipide. Nyt taas on kyse siitä, että naisen tehtävä on korjata myös muiden virheet. Sitä täydellisyyden tavoittelua.
Jos ap ei jaksa, niin on kaikkien etujen mukaista, että hän ei hoida vieraita lapsia. Jokaisen naisen täytyy tunnistaa se, kun ei jaksa.
Yksinkertaista sakkia, kun ei elämän perussäännöstöä tunnista.

sanoit sen mitä ajattelin...

Alkuperäinen kirjoittaja en:

Tsemppiä vaan! Et oo tehny mitään värää. Mitenköhän ukkos olis suhtautunut jos olis pitänyt jäädä sinun MIES ystäväsi lasta hoitamaan teidän neljän lisäksi kun sä oisit yks kaks lähteny baariin??? Tuskimpa kukaan siinä tapauksessa olis ukkoos syyttänyt jos ei olis suostunu. Ihme kaksinaismoralismi täälä kukuistaa!

Juuri näin. Hyvä, että tunnustaa väsymyksen, jos ei jaksa ei jaksa. Pienen vauvan kanssa valvominen on YLLÄTTÄVÄN raskasta, mikä tuntuu aika monelta lynkkaajalta unohtuneen.

Minä en olis yhdessä mun miehen kanssa, jos tekis mulle tollasia temppuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:

Juuri näin. Hyvä, että tunnustaa väsymyksen, jos ei jaksa ei jaksa. Pienen vauvan kanssa valvominen on YLLÄTTÄVÄN raskasta, mikä tuntuu aika monelta lynkkaajalta unohtuneen.

Ai hyvää päivää tätä omahyväisyyden määrää ja oman hännän nostelua+sädekehän kiillotusta. Tosiaan äiti voi olla väsynyt vauvan kanssa (vaikka ei olis yhtään isompaa siinä) ja on viisasta että tunnistaa itsessään sen ja terveen äidin merkki kun sallii itselleen . Ja juopotteleva ukko siinä vielä vaivoina... Samalla pitäisi vahtia vielä toisenkin äidin lapsia että tämä pääsee viihteelle. En muuten ihan äkkiä olis viemässä neljän lapsen vauvaperheeseen hoitoon omaa mukulaani...

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:

Ai hyvää päivää tätä omahyväisyyden määrää ja oman hännän nostelua+sädekehän kiillotusta. Tosiaan äiti voi olla väsynyt vauvan kanssa (vaikka ei olis yhtään isompaa siinä) ja on viisasta että tunnistaa itsessään sen ja terveen äidin merkki kun sallii itselleen . Ja juopotteleva ukko siinä vielä vaivoina... Samalla pitäisi vahtia vielä toisenkin äidin lapsia että tämä pääsee viihteelle. En muuten ihan äkkiä olis viemässä neljän lapsen vauvaperheeseen hoitoon omaa mukulaani...

Siis tarkoitin peesailla isosti tätä naapurin tätiä. Super/yliäitiydestähän kirjoitellaankin nykyään paljon ja sepä ei yllätys yllätys olekkaan lapsen parhaaksi vaan päinvastoin...

Yhteistyössä