Yökastelu

Criminal Mind

Aktiivinen jäsen
22.12.2005
14 006
0
38
Mikkeli
Mitäs ihmettä me tehdään meidän 4 (kesällä 5) vuotiaan kanssa. Viime kesästä on ollut täysin yö ja päivä kuiva mutta nyt noin kuukauden ajan on alkanut öisin sattumaan vahinkoja, lähes jatkuvasti... Tämä häiritsee jo poikaa itteäänkin. Oikeastaan tämä tais alkaa tossa kun yöt valostui ja illat, onko tuo poika niin väsynyt kun on paljon ulkona iltaisin että ei vain herää vessaan? Ei tässä nyt vaippoihinkaan sitä enää kehtais laittaa....

No kun ei oikeastaan ole... Siis tuon kevään tulemisen lisäksi :) Olen miettinyt ja pohtinut että mistä voi johtua, samaa arkea vaan eletään... Ainut että pojat on illalla myöhempään pihalla naapurin poikien kanssa leikkimässä, tulevat kyllä sisään 19-19,30 ja siitä kylpyyn, iltapalat ja nukkumaan. Eli sängyssä pyritään olemaan jo klo 20. Turhauttaa.

[QUOTE="akka";23849174]Onko elämässä tapahtunut jotakin erityistä viimeisen kuukauden aikana?[/QUOTE]

Samaa meinasin kysyä. Meidän 5-vuotiaalla oli viime syksynä tosi vaikea kiukku-vaihe, jolloin myös kasteli taas yöllä sänkysä. Meni kuitenkin ajan kanssa ohi.

Varmasti turhauttavaa, mutta kannattaa pitää pää vain kylmänä ja vaihtaa lakanoita. Jos näyttää lapselle turhautumisensa, niin ei ainakaan helpota ongelmaa.

Tilanne varmaan rauhoittuu kesän myötä jos ei mitään ihmeitä ole tapahtunut.Kai se rutiinien rikkuminenkin voi asiaan vaikuttaa.Itselläni on ollut yökastelusta kärsiviä lapsia,tyttö alkoi kastella uudestaan oltuaan kuiva jo liki vuoden mutta kasteli myös päivisin.Taustalla olikin pissatulehdus joka muhi kauan oireettomana.
Poika lakkasi yökastelun 12 vuotiaana avioeron jälkeen kun kotitilanne rauhoittui eikä tarvinnut elää jatkuvassa pelossa.

Meillä 3,5v. on ruvennut kanssa öisin pissaamaan sänkyyn.. Ollaan oltu pihalla paljon enemmän , kun talvisin .. pohdinkin olisiko yliväsynyt nukkumaan mennessä?!Nukkumaan meno on 20.00-20.30 .. Muuta syytä en ole keksinyt vaivaan..

Itse kirjoitin eilen samasta aiheesta, kun meillä 4v. poika on ollut yökuiva jo 1½ vuotta ja yllättäen alkoikin kastelemaan sänkynsä, pissasi sänkyyn neljänä yönä peräkkäin...ehdin jo vähän huolestua...mutta viime yö olikin kuiva, tosin pissatin illalla kymmeneltä, ennenkuin itse menin nukkumaan ja poika itse heräsi yöllä pissalle yhden kerran.

Yhteistyössä