Yök! Miten eroon hämähäkeistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Mua inhottaa hämähäkit ihan kamalasti. Nyt tässä uudessa kämpässä niitä löytyy vähän väliä. :$ Ja sitten vielä eräs lisäsi vettä myllyyn ja sanoi että jos on hämppiksiä niin pitäähän niillä olla ruokaa, eli toisia ötököitä. No niitä ei oo näkynyt, onneksi.

Miten mä pääsen eroon noista ällötyksistä, vai pääseköö niistä koskaan..? |O

Pitämällä kaikki luukut kiinni, tosin se aika ikävä vaihtoehto kesäsin ja niitä saattaa kuitenkin eksyä ulkoa sisään vaatteissakin. Koita vaan kestää ne on täysin harmittomia :)

No se mullekin tulee mieleen että jos hämähäkit viihtyvät sisällä niin kyllä ne jostain sieltä ruokaakin saa. Asutko kerrostalossa, rivarissa, ok-talossa? Kannattaa tarkistaa nurkat huolella ettei ole mitään seittejä jossakin. Ja ettei jossain kaapissa asustele lisää ötököitä. Oiskohan jostain hyönteiskarkotteesta apua?

Hämppylit viihtyvät ainoastaan, jos huoneilma on hyvä. Homehduta siis toki kotisi :D

Ei vaan, pelkään itsekin hämppyjä, mutta yritän asennoitua siten, että ne ovat hyötyeläimiä.

No se mullekin tulee mieleen että jos hämähäkit viihtyvät sisällä niin kyllä ne jostain sieltä ruokaakin saa. Asutko kerrostalossa, rivarissa, ok-talossa? Kannattaa tarkistaa nurkat huolella ettei ole mitään seittejä jossakin. Ja ettei jossain kaapissa asustele lisää ötököitä. Oiskohan jostain hyönteiskarkotteesta apua?

Kerrostalossa. Ainuttakaan seittiä en ole huomannut, vaikka oonkin aika innokas siivooja. Eli pesen säännöllisesti kaikki pinnat ovilistoista seiniin ja pattereihin... Muita ötököitä en ole huomannut ollenkaan, vain niitä hämähäkkejä. Ne ovat kaikki ilmeisesti samaa lajia, mustia, rotevia mutta pieniä, aika lyhyet jalat.

Hämppylit viihtyvät ainoastaan, jos huoneilma on hyvä. Homehduta siis toki kotisi :D

Ei vaan, pelkään itsekin hämppyjä, mutta yritän asennoitua siten, että ne ovat hyötyeläimiä.

Mä en pysty olemaan huoneessa jos tiedän että siellä on hämähäkki. Suihkussa ollessani hämähäkki kipitti seinällä, mulla jalat liimautu niille sijoilleen, aloin vaan kiljua ja seuraavaksi pyörryin kun tuli sellainen kauhukohtaus. Hämppiksen näkeminenkin saa paniikkiin ja jähmettymään ja sydän tykyttää hulluna.
Ei paljoa auta vaikka tietää että ne on hyötyeläimiä :O

Kerrostalossa. Ainuttakaan seittiä en ole huomannut, vaikka oonkin aika innokas siivooja. Eli pesen säännöllisesti kaikki pinnat ovilistoista seiniin ja pattereihin... Muita ötököitä en ole huomannut ollenkaan, vain niitä hämähäkkejä. Ne ovat kaikki ilmeisesti samaa lajia, mustia, rotevia mutta pieniä, aika lyhyet jalat.

Kerrostalossa ne pirulaiset voi vilistää toisesta asunnostakin sun luokse, samoin lutikat yms kutsumattomat vieraat. :o

"Hämähäkkien sisääntuloa voi estää hankaamalla saippuaa ikkunalautoihin, tuuletusaukkoihin ja ränneihin. Huolellinen siivous auttaa myös, kun sisällä ei ole hämähäkin saaliseläimiä, eipä se hämähäkkikään kauaan kodissasi elele.
Varjoisa ja hoitamaton piha houkuttelee hämähäkkejä, joten pidä huolta että piha on siisti ja sinne tulee valoa."

Tuollainen ptäkä löytyi netistä. En tiedä tehosta mitään. Esim muurahaisethan kammoaa sitruunaa tms, ja monilla muilla ötököillä on inhokkinsa kans, mutta hämähäkit ei tunnu kammoavan mitään vaan tarvis jotain hyönteismyrkkyjä jo.. Vaikkei ne hämppikset hyönteisiin kuulukaan.

Mä taas rakastan hämähäkkejä. Suunnilleen ainoita hyödyllisiä ötököitä (no okei mehiläiset). Syövät siis muun muassa pölypunkkeja ja kirvoja eli kannattaisko pestä petivaatteet, patjat jne. Mä itse tuhoan kyllä seitin, jos näen jossain, mutta itse hämähäkit jätän rauhaan. Ja onhan ne suloisia. :)

Ethän tapa minua, olen hyödyksi, syön sokeritoukat ym. ikävät olennot :rolleyes:
/
hampy.jpg

• Tykkää
Reactions: Kumipuu ja Fortune
Mä taas rakastan hämähäkkejä. Suunnilleen ainoita hyödyllisiä ötököitä (no okei mehiläiset). Syövät siis muun muassa pölypunkkeja ja kirvoja eli kannattaisko pestä petivaatteet, patjat jne. Mä itse tuhoan kyllä seitin, jos näen jossain, mutta itse hämähäkit jätän rauhaan. Ja onhan ne suloisia. :)

Petivaatteet pesen muutaman kerran viikossa, ja uskomatonta mutta totta, mulla ei ole edes siauspatjaa (esikoinen tuhosi sen jo aikoja sitten ja ei oo tullu hommattua uutta) vaan peittoja toimittamassa sen virkaa. Jotka siis pesen myös säännöllisesti. Runkopatjat alkaakin olemaan vanhoja, niitä en ole koskaan pessyt. :D

Hämähäkit suloisia? Hyyh. Tule hakeamaan pois nää munkin söpöläiset :)

• Tykkää
Reactions: Fortune
Ei niin suloisia miljoona kertaa suurennettuna, mutta luonnossa oikein nättejä. Toki ei tuo suurennoskaan mikkään ruma ötökkä ole. :) Olikos se niin, että ihminen syö elämänsä aikana kymmenkunta tuollaista söpöläistä. :whistle:

Tein karmivan havainnon. Mun katonrajassa on "halkeamia" seinän ja katon liitoskohdassa. Varmaan otollisia piilopaikkoja pienille hämppisperheille.

Nyt alkoi ihan tosissaan ällöttämään, voi luoja kun mä nukun, ties mitä ne täällä tekee sillä aikaa. Varmaan tulevat mukaan peiton alle nauttimaan lämmöstä. :x

Tein karmivan havainnon. Mun katonrajassa on "halkeamia" seinän ja katon liitoskohdassa. Varmaan otollisia piilopaikkoja pienille hämppisperheille.

Nyt alkoi ihan tosissaan ällöttämään, voi luoja kun mä nukun, ties mitä ne täällä tekee sillä aikaa. Varmaan tulevat mukaan peiton alle nauttimaan lämmöstä. :x

No, hyi stna :O Eks sä saa niitä halkeimia jotenki peitettyä?? Mua rupea aivan ällöttään!!!!YÄK

ihana uutinen, meillä on sitte hyvä sisäilma. Tänä keväänä hämppejä on ollut enemmän kuin koskaan. Minäpä onneksi arvostan heitä suuresti, enkä koskaan hävitä pyyntikuntoista tuoretta verkkoakaan jollei sitä ole minun tielleni viritetty. Vanhat sitten imuroin pois, että mahtuu uusia.

Kyllä ne pääsee monesta muustakin paikkaa kuin noista katonraoista (ovet, ikkunat, viemärit jne.), jos vaan tulla haluavat. Jos niitä tosiaan ihan paljon vilistelee, niin kannattaa tehdä kunnon putskliini kaikille mahdollisille asioille (patjat, viemärit, patterin välit yms.). Tai sitten voit pakata ne rasiaan ja lähettää mulle. :wave: Mutta todennäköisesti saat uusia tilalle.
Ennemmin mä kyllä miettisin, että miksi niitä on siellä. onko tosiaan jotain toukkia, pölypunkkeja jne. Eli hämähäkeistä pääset eroo, hävittämällä niiden ravinnon.

Omituista. Mä asun kerrostalossa ja olen max kerran nähnyt siellä hämähäkin. Mun asunnossa ei ole yhtään ötököitä. Onneksi. Pelkään kans hämähäkkejä aika paljon. :D

ulkona ne saa olla, enkä pelkää niin kauheesti, mutta omakotitalossa olen löytänyt monta kertaa petivaatteista sängystä, vaikka vaihdan lakanat ja muut isoja mustia hämiksejä, ja saan laakin...

Ei pitäs avata tämmöstä ketjua, kun joku on kuitenkin laittanut järkyttävän kuvan :(
Meillä oli 40-luvun ok-talon kellarikerroksessa valtava huonehämähäkkipopulaatio. Suurin näkemäni oli kinttuineen kahen euron kolikon kokoinen!

En ikävöi sinne taloon, vaikka muuten ihana olikin. Suihkussa ja saunassa käynti oli tuskaa, kun pelotti mistä taas joku kammotus ilmaantuu.

Yök! Mä inhoan hämähäkkejä. Äskönki vedin imuriin yhen. Mun päällekkin tippui yks aamu lukki kun makasin sängyllä! Mä kun en uskalla ees nurkkia tutkia! Voi kun olisinki niiden ystävä ettei tarttis peljätä koko ajan :D Kyllä se tästä

Yhteistyössä