Anopin kamalat ruoat, miten niistä pääsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasvoton

Vieras
Kysymys: kuinka pääsen niistä eroon hienovaraisesti?

Taustatietona, osaan itse laittaa hyvää ruokaa, tykkään tehdä ruokaa ja se on minun ja lasten yksi päivittäinen arkiaskare josta koko porukka tykkää.
Anoppi kaikessa avuliaisuudessaan kantaa toisinaan valmista ruokaa meille, haluaa helpottaa arkeani, mutta sitä hän ei tee, kun mietin miten kehtaan kipata bioroskikseen hänen tekeleensä.

Ongelmina ovat: anoppi ei vaan usko ettei meille tarvi tuoda ruokaa, mies ei tajua että ruoat ovat kamalia ja en haluaisi ketään suututtaa tällä ettei ne ruoat minulle kelpaa.

Taustaltani olen entinen kokki ja mm. hygienia näyttelee tärkeää osaa ruoanlaitossa. Samaa ei voi anopista sanoa kun perunamuusista löytyy kissankarvoja, lihapullat haisee koiranruoalta ja näyttää raaoilta...

Enkä suinkaan halua kelleen mennä päin kasvoja haukkumaan ruoanlaittotaidoista, mutta jotain tässä on tehtävä.

Toki ne kaikki voisin miehelle syöttää, mutta seuraavaksi hän olisi kuin syöttöpossu, nämä ruoat eivät ole mitään terveyteensä huomiota kiinnittävän sapuskoja.

Tällä hetkellä anoppi yrittää tarjota erikoisuuksiaan lapsen ristiäisiin, ei tajua vaikka suoraan sanottu että ruoat ja leivonnaiset on jo hanskassa.

Se on vaan nyt lopetettava se kiltteys ja sanottava suoraan, että yllätyksenä ja tuliaisena tulevia ruokia ei oteta vastaan ja että kastajaisia varten et tarvitse apua.

Tai sitten laitat ne roskiin. Tai pidät miestäsi syöttöpossuna.

No, mä olen ratkaissut ongelman ihan sillä, että nakkaan roskiin sapuskat tai syötän koiralle. Sen kummempaa meteliä nostamatta tai anopille kertomatta. En jaksa sitä hel... showta mikä siitä nousisi. En myöskään koskaan kiitä tai kehu anopin meille tuomia sörsseleitä ja on pikku hiljaa tajunnut pointin. Nykyään raahaa enemmän kahvia tai kaupasta ostettuja hedelmiä. Ristiäisasiasta selvittiin, kun annoin anopille tehtäväksi tehdä munavoin.

Voi inhottava tilanne :( Mä jouduin kerran anopille sanomaan siitä, kun melkein aina, kun lapsi tuli hoidosta, niin kuivaa kakkaa oli pyllyssä, kun niin huolimattomasti pesi.. Muutenkin noi hygienia-asiat on niin ja näin.

Mutta, mutta.. Ehkä ystävällisesti vihjailla joka välissä siitä, että tykkäät tehdä ruokaa ja että se on tärkeä päivärutiiini teillä.. Ja sanot vaan suoraan, että et tarvitse apua ristiäisiin, kiitos vain tarjouksesta.

En sanoisi mitään, jos ei niitä ihan älyttömiä määriä tule.

Meillä on sinänsä sama juttu, ettei voida syödä anoppilan ruokia koska ne on niin suolaisia että tulee oikeasti paha olo. Kyseessä on valmismarinoidut pihvit ja kanat, joihin vielä laitetaan huolella suolaa ja grillimausteseosta päälle.
Otan kuitenkin kiltisti vastaan, mies syö pihvejä leipien välissä mitä syö, loput menee roskikseen.

Meillä on joskus "vahingossa" kaatunut lihasoppa lattialle. Äitini teki ruokaa talkoisiin ja soppa haisikin jo niin etovalle että meinasin puklata. Oli tehnyt porosta sen ja jättänyt kaikki rasvat poroon. Ja poron rasva maistuu aivan järkylle. Lisäks keitossa oli kaalia. Haju oli karmiva, maku vielä pahempi. Maistoimme miehen kanssa ja totesimme että soppa kaatuu lattialle (toisin sanoen vessan pöntöön).

meillä mies on ratkaissut ruokaongelman, kun käydään hänen vanhempiensa luona kylässä- sanoo aina että ollaan just kotona syöty. Anopin kokkailuissa on se vika, että lihoja saattaa säilyttää huoneenlämmössä parikin vuorokautta ja sitten kun tuo kännissä kokkailee on lopputulos aika mielenkiintoinen...

Yhteistyössä