Yöisin suihkussa viihtyvä naapuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="niin";23790389]onhan taloissa erilaiset äänieristeet, mutta korvatulpat auttaa joka tapauksessa ja rauhallinen suhtautuminen. ei kannata vetää hernettä nessuun, silloin ei saa ilmaa ja alkaa heikottaa,[/QUOTE]

Totta. Lasten kohdalla ei vaan aina toimi.

[QUOTE="jemina";23790388]Ainakin kahden kerrostalon järjestyssäännöissä, missä olen asunut, on suihkussakäynti ollut kielletty hiljaisuuden aikana. Tottakai suihkussakäynti häiritsee taloissa, joissa se kuuluu HÄIRITSEVÄSTI muihin asuntoihin. Hyvä, jos itsellesi sellaista kämppää ei ole osunut kohdalle.[/QUOTE]

no, tarkista asia... on järjestyssääntönne sitten laiton...

Uskomatonta että jotakin ylipäätään häiritsee naapurin suihkussakäynti..
Kyllähän nyt naapurilla on oikeus peseytyä työpäivän jälkeen,vaikka kello olisi 3 yöllä.
Tuo 5.30 nyt on ihan inhimillinen aika, aamua jo.
Monien joiden pitää mennä aamuvuoroon esim. vanhainkotiin eli 7 töihin, pitää käydä suihkussa viimeistään noihin aikoihin.

myös päiväkodit aukeaa 6.15 ja jos käy ennen töihin menoa suihkussa että on sitten raikkaana teitin mussuja hoitamassa, voi JOUTUA menemään suihkuun viiden aikaan.

[QUOTE="...";23790421]Onko ihmisillä oikeasti niin heikot unenlahjat, että heräävät kun joku käy suihkussa?[/QUOTE]

Samaa ihmettelen, eihän siitä kuulu kuin kohinaa (vaikka meidänkin talossa seinät on suunnilleen silkkipaperia)

Aina jollain joku hiertää. Meillä kuulemma koira aikanaan joi öisin liian äänekkäästi vesikupista. Kaveri valitteli kanssa joskus kerrostalossa asuessaan jostain suihkuttelijoista ja ihmettelin sitä. Kerran sitten yökylässä huomasin, että se nukkuminen tosiaan tuntui, kun olis patja ollu siä suihkuttelijan kylppärissä ja ei. Siinä tosiaan ei meinannu unenpäästä saada kiinni. Että kyllä kaikkee on. Onneks omassa huushollissa ei kuulu ääniä ollenkaan.

Jos naapurilla on työpaikka, joka vaatii huolellista peseytymistä.
Sellaisia hommia voi olla esim. tehdashommat tai vaikka hiekkapuhaltajan, maalarin tai hitsarinkin hommat. Kyllä ihminen saa peseytyä.
En tajua, miten veden laskeminen voi häiritä sua noin kovasti? Suosittelen muuttamaan erakoksi tuntureille, siellä ei laske kukaan sua häiritsevästi vettä.

Ymmärtäisin valitusvirtesi, jos naapurisi soittaisi kovaäänisesti esim. musiikkia tuohon aikaan.

Entä, jos itse kävisit ns. paskaisissa töissä, etkö sinäkin haluaisi kotiin tullessasi ennen nukkumaanmenoa peseytyä, olipa kello sitten miten paljon tahansa?!

Suihkussakäyntiä, vessassakäyntiä yms. ei voi kieltää öiseen aikaan.
Häiritsevän metelin, kuten musiikin soiton, taas voi.

Itse asuin kerran osaketalossa ainoana vuokralaisena. Vuokranantaja sitten yhtenä päivänä sanoi, että muuten kun tuolla vessassakaan ei sais oikein yöaikaan käydä. Kysäisin siltä sitten, pitääkö kusta pottaan vai hankkia virtsatulehdus.

Mites sitten sellainen, jos nukkuu todella levottomasti ja huutaa unissaan milloin mitäkin ja saattaa jopa potkia seinää. Ihan itse tietämättä mitään. Niin voiko silloin saada varoituksen tai jopa häädön?

voi elämä :D Ei oikeesti kukaan voi vetää herneitä tuolla lailla nokkaan SUIHKUSSA käymisestä. Itse olen ollut kolmessa erilaisessa yötyössä, ja kyllä jokasen työvuoron jälkeen oon surutta suihkussa käynyt, ja jos joku olisi tullut sekuntikellon kanssa oven taa nurisemaan ajasta jonka siellä käytin, olisin nauranut paskasesti päin naamaa...
Kerrostaloissa asuu lapsiperheitä, vuorotyöläisiä, unettomia, kantapääastujia ja muita ihan normaaleja ihmisiä, ja jos näiden kanssa (ja normaalien elämisen äänien kanssa) ei toimeen tule niin kannattaa harkita muuttoa muualle.

Mä myös suosittelen muuttoa maalle jos suihkussa käyminen häiritsee. Arvaapa paljonko sitä yötyöläistä häiritsee päivällä hereillä olevien äänet, kun pitäisi työvuoron jälkeen saada nukkua, mutta valittaako se?

Kunpa kaikkiin asuntoihin tulisi vesilasku käytön mukaan... eipä olis tämmöisiäkään ongelmia. Ei pelkästään se veden tuhlaus vaan myös energian mikä menee veden lämmittämiseen...

Minusta sinä olet aloittaja nyt vähän ilkeä jos et anna toisen käydä töiden jälkeen suihkussa. Sitä paitsi etkö sinä herää tuossa paljon pahemmin kun menet avaamaan hanat kuin jos vaan nukkuisit vaikka veden lorinaa kuuluukin? Ei muakaan häiritse kyllä naapureiden suihkussakäymiset eikä mitkään muutkaan normaalit äänet, ainoastaan tappelut ja bileet häiritsee

Jos on niin herkkäuninen että herää jokaiseen kohinaan, kannattaa ihan oikeasti hankkia korvatulpat. Kesäisin kun joutuu pitämään ikkunaa auki ja naapurit ramppaa yöllä tupakalla pölisemässä ja kolistelemassa, korvatulpat kyllä peittää sellasenkin. Ja tulee nukuttua ihanan sikeästi.

Tuli mieleen tuosta suihkussa viihtyvästä naapurista, kun eräässä talossa asui perhe ja sen talon yhteyteen oli tehty pienempi asunto jakamalla se talo lähes kahtia. Siinä toisessa päässä taloa asui perheen mummo tai perheenpään äiti.
Kertaalleen se mummo oli poissa kotoa ja sielläpä sattuikin samaan aikaan vesivahinko. Lorina kävi yötäpäivää, mutta tää mies ei mennyt katsomaan vaan kuvitteli äitinsä olevan suihkussa.
3 päivää vesi juoksi lattioille ennenkuin tää mummo palasi kotiin. Siinä oli kyllä melkoinen suihkuttelija

Se mitä mä en tässä voi ymmärtää on se veden tuhlaus kun joku lorottelee tunnin tai kaksi vettä viemäriin. Ja ei, ei riitä selitykseksi että "mulla on kiinteä vesimaksu".

Jos suihkuttelu häiritsee eikä korvatulpat auta, niin kannattaa oikeasti harkita muuttamista. Kerrostaloissa vaan pakosti kuuluu niitä elämisen ääniä, jos niitä ei siedä niin kerrostalo on väärä asumismuoto.

IL listasi, mitä kotona saa tehdä | Koti | Iltalehti.fi

Siellä se lukee: Suihkussa ja vessassa saa käydä yölläkin.

Kiitos tuosta. Mutta jos on ihan pakko mennä yöllä suihkuun, niin kuinka kauan siellä saa olla, eli pitääkö suoriutua pois 5 minuutissa, vai saako olla esim. 20 minuuttia? Kysyn ihan tosissani, kun meidän taloyhtiössä ei saisi yöaikaan käyttää suihkua ollenkaan. Näin on taloyhtiön hallituksessa oleva naapurini sanonut : / Ja siis kaupungin asuntoja on nämä. Tästä asiasta on tullut minulle suorastaan painajainen, kun toisinaan en ehdi suihkuun illalla, ja sitten onkin kohta jo liian myöhä ja siis odotettava aamuun. Naapuri on jopa pudotellut postiluukusta lappuja, että VEDEN LASKEMINEN YÖLLÄ ON KIELLETTY!

Yhteistyössä