Yöimetyksen lopettaminen, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Poika nyt 9kk ja yösyötöt vaan tihentynyt|O Ei enää jaksa, nyt se on loppu!

Tosin nyt kipeenä, flunssassa. Että ehkä parempi odottaa että tervehtyy ja sitten vasta vierottaa.

Mutta muiden kokemuksia mielellään lukisin, tiedän sitten mikä mua pahimmillaan ja parhaimmillaan odottaa ;)

En osaa sanoa mitään vinkkiä asiaan, valitettavasti. Itse aikoinani stressasin asiaa paljonkin, mutta poika jätti yösyönnit ihan oma-aloitteisesti pois tasan 10 kk:n iässä. Ja siitä sitten lähdin tiputtamaan myös päiväimetyksiä 1 per viikko pois.

Parhaimmillan sua odottaa se et saat nukkua ilman heräämisiä,pahimmillaan se et hän jaksaa huutaa tissiä montakin viikkoa:D

Meillä pojulta yösyönnit jäi juurikin silloin pois ku hän sairasti flunssaa.Jaksoi sit viikon heräillä mammaa huutamaan,sen jälkeen isänsä heltyi antaan hälle yöpullon!Siitä vierotetaan nyt seuraavaksi.Vaihdetaan ilmeisesti maito veteen.

Älkää siis missään tapauksessa eka "huudata" ja anna sit sitä maitoo,tai huudata parii yötä ja helly sit.Se on sitten menoo taas,ja lapsikin tietää et äiti on heikko (meillä isä! )

En tieda onko mustakaan mitaan apua, kerronpahan miten meilla. Poika soi viela noin kerran yossa (muistaakseni!), ja sit kun paatin ettei enaa niin en vain antanut enaa tissia, otin kylla meidan sankyyn silloin kun imettaessakin mutta en vaan nostanut paidanhelmaa. Poika oli silloin noin vuoden. Ja meni TODELLA rauhallisesti, taisi vahan etsia mutta nukahti sit kuitenkin ilman eika tosiaan mitaan raivareita tms ollut kehissa. Luulen kylla etta riippuu paljon lapsen luonteestakin etta miten asian ottaa. Samoin sen jalkeinen iltasyoton (ja sen kautta imetyksen kokonaan) lopettaminen meni ihan ilman kriiseja. Toivottavasti sullakin ap sujuu leppoisasti lopetus kunhan flunssasta paasette!

Lisaan viela etta meilla alettiin kans antaa vetta pullosta halutessa, vesihorpyn avulla nukahti (ja nukahtaa edelleenkin) useimmiten omaankin sankyyn sitten yolla heratessa. Nykyaan eli noin 3kk yoimetyksen lopetuksen jalkeen poju nukkuu yleensa omassa sangyssaan, heraten noin kerran yossa vahan kitisemaan. Ellei sit ole hampaita tulossa tai muuta vaivaa jolloin tietty yot on rikkonaisempia. Sanoisin etta yoimetyksen(ja imetyksen yleensakin) lopetus ainakin meilla on mennyt kasi kadessa unien paranemisen kanssa!

Kiitos vinkeistä :eek: Jahka tästä flunssasta päästään ni siihen loppuu. Eli ei tisua vaikka kuinka huutais, luulen että en lähe kyllä millään vesipulloillakaan leikkimään, ettei vaan ala sitä sitten vaatimaan kaikki yöt. Meillä tutti käytössä, ehkä se kelpaa sitten huutojen jälkeen kun tajuaa ettei tissiä tule.

Meillä siis heräillään 1-2h välein, ihan hulluksi mennyt tää homma :vampire:

Huh onpas teilla tiheaan herailty.. tsemppia!

Jos tutti on kaytossa niin tuskin onkaan tarvetta pullolle, meilla taas ei ole koskaan syonyt tuttia niin pullo sit etta sai raukka jotain imea. Se kun rauhoitti ja rauhoittaa selkeasti!

Pientä päivitystä =) Nyt on kaksi yötä takana kun en oo pojalle tisua yöllä antanut. En oikeestaan ees illalla päättänyt et nyt alotan sen vaan päätin sen vasta kun ekan kerran heräs ja huusikin sitten aika pitkään mut nukahti kuitenkin. Ja sittenhän se päätös oli tehty joten ei auttanut kun jatkaa.
Tarjoan tuttia ja vettä pullosta, ekana yönä piti joka heräämisellä antaa myös sitä vettä, mut viimeyönä vain kerran lähellä tuota aamua neljän pintaan.

Aamuyöstä olen antanut viiden-kuuden aikaan tissiä, kun sillon sitten saattaa jo ollakkin nälkä ja toivon et nukuttais vähän pidenpään. Ekana aamuna, varmaan huutamisesta väsyneenä nukkui melkeen kasiin vaikka se aamusyöttö oli 5.30. Tänään nukuttiin seiskaan ja aamusyöttö klo 6.

Stemppiä kaikille jotka olivat tähän myös ryhtymässä, en oo yhtään sen väsyneempi ku normistikkaan ja nyt mulla on joskus toivoa yöuniin. Herää siis edelleen samassa tahdissa, mut ehkä jossain välissä sit alkaa nukkumaan paremmin :D

Yhteistyössä