Yöheräily ja maitopullo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caroline
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Caroline

Vieras
Tyttömme on 1 v. 2 kk ja alkanut nyt herätä jo kahden tunnin kuluttua nukahtamisesta vaatimaan maito- tai vellipulloa. Eilen nukahti n. klo 21 ja heräsi tasan kahden tunnin kuluttua itkemään (eli n. klo 23.00). Päätin, että nyt pysyn kyllä lujana enkä anna maitoa. Ei millään voi olla nälkä, kun on juuri syönyt iltapalan. Tyttö huusi 1,5 tuntia enemmän tai vähemmän. Aina välillä luulin, että antaa periksi kun oli pitkiäkin aikoja hiljaa. Mutta AINA huuto alkoi uudestaan. Kävin todella useita kertoja laittamassa makuuasentoon ja annoin tuttia suuhun, mutta neiti ei vaan rauhoittunut. Heitti tuttia lattialle ja huusi. Lopulta annoin itse periksi ja lämmitin maitopullon n. klo 1.00. Tyttö joi sen mielestäni aika laiskasti, mutta nukahti heti ja nukkui aamukuuteen.
Mitä olette mieltä? Pitäisikö mun olla tiukempi? Mielestäni toi maito on tapa, ei siis nälkää. Vai voiko olla esim. janoinen? Olimme illalla saunassa, mutta joi sen jälkeen hiukan mehua ja iltavellin. Luulin, että antaisi helpommalla periksi ja välillä jo ajattelin, että onko kakka tullut tms. mutta ratkaisu oli siis tuo maitopullo - se sai tytön rauhoittumaan ja nukkumaan. Neuvoja kuulisin mielelläni ja mielipiteitä... Mitä tekisitte minun sijassani?

:hug:
Pitää olla tiukempi, sillä toi taitaa olla vaan tapa. Tiukkana vaan, voit ehkä ottaa syliin rauhottumaan tai silitellä ja paijata kovasti.
Meillä on yösyömiset jääneet pois ihan ittellään puolen vuoden tietämissä kaikilla kolmella.

Juu, meilläkin oli yösyömiset välillä kokonaan poissa, mutta palasivat kuvioihin jossakin vaiheessa, en edes muista koska. Itsekin ajattelen, että pitäisi jaksaa olla tiukempi...

Kyllä se on ihan tapa vaan, neuvolasta sanoivat meillekin, että vettä vaan pullosta öisin, niin oppii olemaan ilman maitoa yöllä ja ollaan toimittu noin, jos herää. Mutta yleensä ei halua vettäkään, tutti vaan pitää laittaa suuhun. Onneksi ei pidä sitä suussaan kuin vähän aikaa, että nukahtaa, olen katsonut yöllä, että nukkuu ilman tuttiakin.

Yhteistyössä