Yövaipasta eroon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä tyttö 3v käyttää öisin vielä vaippoja. Päivät on jo pitkään ollut ilman, eikä tarvitse mihinkään kauppareissulle tms vaippaa myöskään.
Minkä ikäisenä teillä on yövaipat jäänyt? Onko ne jäänyt itekseen vai onko sen eteen tehty jotain?
Meillä ainakin tytöllä aamulla vaippa on sen verran märkä, että en oikein viitsisi mennä ottamaan poiskaan yks kaks. Mikä siis neuvoksi, vai odotellaanko vaan jos se yöpissiminen jäisi?
 
meillä poika 2.5v ja nyt ollaan jätetty vaippoja yöllä pois kun useimmiten on kuiva. On muovitettufrotee lakanan ja patjan välissä kuitenkin siltä varalta, ettei koko patja kastu. Mutta välillä jos poika ei suostu illalla käymään iltapisulla niin vaippa laitetaan.

Nukkuu 12-14tuntia yöunia
 
vieras
Ovat itse kaikki jättäneet n. 3 vuotiaina ja ovat olleet siitä lähtien kuivia ihan yhtä kahta vahinkoa lukuunottamatta. Tuo yökastelujuttu on hormoniperäistä, ei siihen voi itse vaikuttaa muuten kuin pitämällä huolta, ettei hirveitä juota illalla.
 
vieras
Itselläni myös 3v poika, joka muutoin kuiva, mutta yövaippa vielä käytössä. Enkä kyllä uskalla ottaa pois vielä kun vaippa on ihan märkä aamuisin ja kokeiltu on nukkua ilman vaippaa, eikä hän herää vaikka sänky on ihan märkä..
Eiköhän ne lapset jossain vaiheessa opi, mitään paniikkia en itse ainakaan asiasta ole ottanut. Sitten kun vaippa ei enää yöllä kastu, niin voisin kokeilla taas. Mihinkään yöherättämisiin tms en kyllä lähde. Ei kukaan aikuisena enää pissaa yällä housuunsa, joen eiköhän tuokin jossain vaiheessa opi..
 

Yhteistyössä