yösyöttö

• Viestiketjun aloittaja ihmettelijä vaan
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä vaan
tyttäreni 6kk neuvolassa käskettiin jättää yösyötöt pois. Vauva herää kerran syömään, ja minulle tämä ei oo ongelma. nukahdamme molemat heti sen 5min syönnin jälkeen. miksi mua neuvottiin neuvolassa näin??!!

Joillekin se on niin iso ongelma että lapsi "roikkuu tissillä" vielä puolivuotiaana :whistle:

En ymmärrä miksi noin on sanottu, se on ihan teidän oma päätös. Lapset on erilaisia ja kaikki ei tarvitse ruokaa öisin tuossa iässä, toiset taas ihan oikeasti tarvitsee. Teidän terkka ei varmasti tiedä mitä sun lapsesi tarvitsee.

Ammattilainen
Jotkut ohjeet on vaan parempi päästää toisesta korvasta ulos. Neuvolantäditkin on vain ihmisiä ja yksilöitä, joilla on omat mielipiteensä. Sun lapsi, sä päätät.

-
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Mä imetän 1 vuotiasta joka yö ja se ei kuulu lainkaan terveydenhoitajalle eikä kenellekkään muullekkaan :)
miksi? siis kyllä normaali 1 vuotias pärjää ilman yösyöttöä. vai siis onko et no kun mun lapsi haluaa niin se saa...

valtaosalle tuonikäisistä tuo yösyöttö on jo ravitsemuksellisesti turha, paremmathan ne unet on lapsellekin ilman turhia heräämisiä (vaikka lyhyitäkin). Todennäköiseesti tuosta tavasta on myös helpompi oppia eroon nyt kuin myöhemmin (jos tosiaan vaan lähinnä "tavan vuoksi" herää syömään).

Mutta teet niinkuin teille sopii. Tuohan oli lähinnä hyvä vinkki vaan, ei tietenkään mikään käsky (vaikka siltä ne neuvolantädit välillä kuulostaakin)

:0
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä imetän 1 vuotiasta joka yö ja se ei kuulu lainkaan terveydenhoitajalle eikä kenellekkään muullekkaan :)
miksi? siis kyllä normaali 1 vuotias pärjää ilman yösyöttöä. vai siis onko et no kun mun lapsi haluaa niin se saa...
Odottelen jos vaikka lopettais itse sitten ku on valmis! Esikoinenkin lopetti itse ennen 1,5 vuotta, eikä tilanne häiritse minua! Saanko siunauksesi :D

vieras
Meillä lapsi itse vieroitti itsensä yösyötöistä vähitellen 10-11 kuukauden ikäisenä, kun päivällä saadut maitotuotteet korvasivat tissimaidon, eikä ollutkaan enää nälkä yöllä. Että kannattaa ehkä kuunnella enempi sitä vauvaa kuin terkkaria. Se ei taida itse olla paikalla öisin. Maalaisjärkeä mukaan vain!

tissipapu
No minun yksivuotiaani ainakin saa yöllä tissiä jos haluaa :D Todellakin vauvaa kuunnellaan. Puolivuotias on kyllä todella pieni yövieroitettavaksi. Eihän siinä tissittelyssä sitä paitsi pelkästään ruuasta ole kyse. Eikä se heräily ole mikään "vauvan ruma tapa".

Meidän vauva on aina heränny viimeistään kahden tunnin välein syömään, nyt menty monta viikkoa tunnin pätkillä. 7kk neuvolassa ei täti kehoittanu vielä jättämään yösyöntiä, ei ainakaan kokonaan. Sanoi että voi hyvinkin olla että 3-4 aikaan lapsella oikeasti on jo nälkä, mutta jos siihen asti pystyisi sinnitellä ettei antais, niin hyvä vaan.

Nyt siis vauva 8,5 kk odotan että saamme alkaa maistelemaan hapanmaitotuotteita ja sen myötä siirtyä pikkuhiljaa lehmän maitoon. Jospa se pitäis nälkää paremmin..

Alkuperäinen kirjoittaja -:
kyl munkin lapsi on 13kk ja syö öisin. ei häiritse mua ja on oikeasti nälkäinen.

retu
Mulla on 6kk poika. Nukkuu 19.30-07.00 sitten vasta syö.
Periaatteessa 6kk vanhan pitäisi jo pärjätä ilman yösyöttöjä, mutta jos siitä ei itselle ongelmaa ole niin jatka ihmeessä :)
Tiedän yhden perheen missä kaksivuotias haluaa vielä kaksi kertaa yössä velliä :O

Meillä siis vedetään illalla iso annos puuroa, ja pullo maitoa. Sillä pärjätään yön yli.
Mutta siis jokapaikassa on tullu vastaan se, että 6kk -> pärjäis ilman yösyöttöjä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja retu:
Mulla on 6kk poika. Nukkuu 19.30-07.00 sitten vasta syö.
Periaatteessa 6kk vanhan pitäisi jo pärjätä ilman yösyöttöjä, mutta jos siitä ei itselle ongelmaa ole niin jatka ihmeessä :)
Tiedän yhden perheen missä kaksivuotias haluaa vielä kaksi kertaa yössä velliä :O

Meillä siis vedetään illalla iso annos puuroa, ja pullo maitoa. Sillä pärjätään yön yli.
Mutta siis jokapaikassa on tullu vastaan se, että 6kk -> pärjäis ilman yösyöttöjä
Täällä syötiin myös iso annos korvikkeeseen sekoitettua puuroa ja tissimaitoa päälle, silti oli kova nälkä 3-4 kertaa yössä 10 kk asti Korvikemaito kuulemma pitää nälän paremmin poissa, että voi johtua siitäkin. Ja kaikkihan me ollaan yksilöitä.

Yhteistyössä