Yön pimeinä tunteina uskallan kai kunnolla julkisestikin tunnustaa...

että Jumala on tullut entistä lähemmäs minua. Ensimmäistä kertaa ollut sellainen olo että tekee mieli sanoa muiden mielipiteistä piittaamatta: Kiitos Jeesukselle.

Oli pakko kirjoittaa tänne koska minulla on ollut yhä todella ahdistava olo väärien tekojeni vuoksi. Olen luullut päässeeni kaikesta skeidasta yli mutta melkein psykoosinomaisesti synnintunto on pitänyt otteessaan. Joka ikinen aamu kun herään tuntuu ettei meinaa uskoa todeksi mitä on tapahtunut. Itsellä on ollut hirveän alhainen olo että tuomitaanko miut tekopyhäksi kun olen tehnyt syntiä tietoisesti. Jopa kadotuksen pelko on ollut vahvasti läsnä. On tullut mietittyä että onko oikeutta edes Jumalan anteeksiantoon vai onko Jumalan tahto että miun pitää kärsiä tunnontuskia lopunikääni todella tuntuvasti..

Tässä yhtenä päivänä koin kuitenkin ihmeellisen vapauttavan elämyksen kun eräs vasta vähän aikaa tuntemani ihminen kertoi rukoilleensa puolestani ja julistaneensa kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä. Rukoillut myös lapseni isän ja hänen perheensä puolesta.

Olen itkenyt koko illan ja kokenut miten kaikki epätoivo virtaa pikkuhiljaa pois ja olo on entistä kevyempi. En voi sanoa että hetkessä kaikki kuona olisi sisältä kadonnut, mutta olen alkanut ajattelemaan toisin. Tuntemaan halua muuttaa elämääni toiseen suuntaan koska todellakin, olen tehnyt ihan liikaa vääriä tekoja elämässäni. En halua enää satuttaa itseäni enkä ketään muita.

Toissa sunnuntaina olin eräässä seurakunnan tilaisuudessa ja siellä eräs saarna kosketti aika suuresti. Kun puhuttiin tuosta lahjasta että ihmisille on annettu kyky julistaa syntejä anteeksi toisilleen Jumalan nimessä. Itse koin että tuo ystäväni syntien anteeksi julistaminen oli vasta se mikä sai miut puhdistumaan ja kykeneväisemmäksi jatkaa puhtaalta pöydältä.

En todellakaan pelkää enää mitä muut ajattelevat vaan haluan ottaa Jeesuksen elämääni, oikeasti. Olen ollut tähän asti täysin kuollut ilman elävää uskoa. Jumalaan olen uskonut aina mutta nyt tunnen että on miun aikani tehdä varsinainen ratkaisu. Etsikkoaikani on tullut siihen käännepisteeseen.
 
zxz
Olen veljesi Krisyuksessa . Muutamia mielipiteitani ja vain mielipiteita. Joa olet kerran Jumalan lapsi ,olet sita koko alamasi. Perustelu: kun annat elamasi Jeesukselle, eielamasi ole enaa sinun.
me kaikki joudumme tuomiolle, mutta uskovaisten tuomio on eri kuin uskomaatomien. Uskovaisten tuomiolla meille annetaan sen mukaan kuinka olemme alamamme elaneet,mutta jokainen perii ""valtakunnan"
Jeesus maksoui meidan syntivelkamme , eiliset ,tamanpaivaiset ja tulevat. Me vain tunnustamme syntimme "veljillemme " ,ei synteja tarvii anteeksi antaa uudestaan.Ei meidan tarvii uskoa, kuinka me tunnemme tai olemme tuntematta. Vastukset kysymyksiimme loytyy raamatusta.

Hyvaa jatkoa, veljesi zxz
 
No mutta voi miten kiva :hug:
Mä olin eilen mummun siunaustilaisuudessa ja totesin, että kirkosta on erottava mitä pikimmin Ei ole mun juttu lainkaan, vaan todella teennäiseltä diipadaapalta kuulosti papin löpinä.
 
Olen aika ällikällä lyöty mutta siis älyttömän onnellinen että ihan kyyneleet tuli. Ihanaa!!!!! :hug: :flower: Ja oli kyllä rohkea veto sanoa se täällä ääneen, sillä vastaveto on taattu. Mutta mitä siitä sillä nyt sulla on maailman paras Isä, joka pitää huolen :) Älä odota ruusuilla tanssimista mutta nyt sun elämä voi saada aivan uuden käänteen :) Onnea!!!
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
No mutta voi miten kiva :hug:
Mä olin eilen mummun siunaustilaisuudessa ja totesin, että kirkosta on erottava mitä pikimmin Ei ole mun juttu lainkaan, vaan todella teennäiseltä diipadaapalta kuulosti papin löpinä.
Kirkolla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa
 
uskovainen, mutta ei teikäläinen
Jumalaan uskominen antaa ihmiselle SUPER PALJON PAREMMAN ELÄMÄN. Vasta tuolloin huomaa, että on todellakin elänyt erittäin syntistä elämää.

Korvaani kalskahti kuitenkin erittäin pahasti olettamus, että JOKU MUU VOIN ANTAA IHMISELLE SYNTEJÄ ANTEEKSI KUIN JUMALA. Siinä ollaan erittäin väärillä ja vaarallisilla jäljillä. Tällä olettamuksella rinnastetaan muita Jumalan tasolle. Vain Jumala voi auttaa, ei Matti Meikäläinen.

Mutta hienoa, että olet saanut ymmärryksen ihmistä korkeammasta voimasta, Jumalasta!
 
Kiitos ymmärryksestä. =)

Tämä ei tosiaan ole mikään hetken hörähdys enkä odota mitään suuria ihmeitä. Miulla on ollut elämässäni aiemmin monia tilanteita milloin olen miettinyt uskoani enemmän ja olen välillä tietoisesti työntänyt Jumalaa taka-alalle ajatellen että ehkä joskus sit teen varsinaisen ratkaisuni. Tässä vaan on nyt ollut sellaisia asioita käsiteltävänä että pakosti tullut turvattua Jumalaan.

Toisekseen. Miulla on ollut aiemmin elämässä niin selkeää johdatusta elämässä tapahtumasta toiseen. En ole vaikeina hetkinäni tajunnut asioiden kasvattavaa merkitystä. Vasta myöhemmin kun miettii kaikkia asioita niin niissä on selkeä jatkumo. Mm. jokaisella ihmisellä johon olen elämässäni törmännyt on ollut oma tarkoituksensa. Ehkä tämän viimeisimmän tragedian tarkoitus sitten on ollut herätellä lopullisesti koska tämä on vaikea kantaa yksin.

Tässä viime kuukausien aikana olen myös sattumalta törmännyt uskossa oleviin ihmisiin ihan odottamatta. Eivät he ole uskoaan tuoneet näkyvästi esiin, mutta jossain vaiheessa se on tullut ilmi. Miusta ei ole mitään sattumaa että juuri vaikeimmalla hetkellä kohtaan uskovia ihmisiä ihan vahingossa. En ole tietoisesti koskaan hakeutunut sen enempää uskovien kuin ateistienkaan keskuuteen. Aiemmin vaan törmäsin melkein yksinomaan noihin jälkimmäisiin. Miksi nyt sitten elämääni on tuotu uskovaisia ihmisiä samalla kertaa useampia? Kyllä se on saanut ajattelemaan syvemmin kaiken tarkoitusta.

Oma päätös usko kuitenkin on. Siihen ei voi kukaan mielestäni käännyttää. Eikä miullakaan ole tarvetta muille tyrkyttää uskoa. Olen vaan onnellinen kun itse olen löytänyt viimein etappini jolloin kaikki muu tuntuu Jumalan rinnalla todella pieneltä. Kaiken kuonan nähneenä ja kokeneena voi todeta etten olisi menettänyt mitään vaikka olisin aiemminkin tullut uskoon. Nyt olen kuitenkin paljon kypsempi ottamaan vastaan Jeesuksen johdattajakseni. Tiedän että Hän on minua viisaampi.. yhtäkään ihmistä viisaampi. Kuitenkin ihmisten kanssahan täällä eletään.

Kyllä, vain Jumala voi antaa syntejä anteeksi. Niin olen itse käsittänytkin. Kuitenkin siellä tilaisuudessa puhuttiin että ihmiselle on annettu lahja julistaa toisilleen syntejä anteeksi Jumalan nimessä. Ei ihminen niitä syntejä itse anteeksi anna vaan uskossa oleva voi toimia Jumalan välittäjänä lähimmäiselle. Jumala voi toimia suoraan yksin tai uskovien ihmisten kautta.

Joku muu kai voi oikaista jos olen väärässä. Näin uskossani alkutekijöissäni olevana ihmisenä hämmentyy vielä ajoittain erilaisista opetuksista ja tulkinnoista.



 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
huomaatko että jos et olisi alunperinkään sekaantunut uskontoon/jeesukseen, sulla ei olis tuota pahaa oloa ollut ollenkaan..??

Mutta onnea nyt sille, että nyt on parempi olo...

No en nyt ihan tajunnut. Eikö se ole vähän outoa jos ei koskaan tulisi mistään pahaa oloa tai katumusta? Ei kukaan ole niin vahva tai virheetön että selviäisi elämäänsä läpi täysin hymyssä suin. Tekisi vain oikeita ratkaisuja..

Joskus pahalla ololla on voimistava tarkoituksensa. Vasta sen jälkeen huomaa kunnolla kaiken hyvän. Ainahan se olisi ihanteellista jos elämä menisi mahdollisimman kivuttomasti alusta saakka, mutta miulla ei ole mennyt.

Kyllä uskovainen kasvatus vaikuttanut jollain tasolla siihen miten olen pohjimmiltani ajatellut. Nuorempana oli kyllä ateistisia kausia jolloin koitin torjua Jumalan ja elää oman kaavani mukaan ja olla mukamas vapaampi, mutta vaikka kasvatukseni olisi ollut täysin ateistinen niin uskon että olisin tullut kaipaamaan Jumalaa jossain vaiheessa kuitenkin. En tiedä.

Olen kuitenkin kiitollinen kasvatuspohjastani vaikka olenkin paljon siitä päästänyt aikoinaan ohi korvieni. Itse olen huomannut kantapään kautta Jumalan läsnäolon elämässäni. Hän halunnut seurata minua tähän päivään saakka joka askeleen mukana. Olen sen huomannut joskus selkeämmin ja joskus vähemmän selkeämmin.
 
Ihan itketti kun luin tuon sun aloituksesi ja siis silkasta onnesta ja ilosta sun puolesta :hug:
Aivan mahtavaa!!
Lisää rakkaita siskoja :heart: Muista, että aina kun on jotain mistä haluaisit jutella niin eikun klikkailet kirjekuorta :hug:
Mulla on muuten samoja syyllisyydentuska kokemuksia kun sinulle ja sain valtavan avun Herralta siihen.
Jotenkin tuntuu, että mun olisi se sinulle hyvä kertoa, jotta ymmärrät täysin miten iso juttu se on kun saa olla vapaa niistä ajatuksista.
Kun sulla on aikaa niin laita viestiä :heart:
Että oon niiiin happy tästä viestistäsi :heart: :heart:
 
onnea ap, toivottavasti elämäsi on tämän jälkeen onnellisempaa.

mutta siihen tarttuisin kun sanoit että joku oli julistanut siun synnit anteeksi Jeesuksen nimessä... miun mielestä niin ei voi kukaan tehä. jos ajatellaan asiaa niin synninpäästön saa vasta taivaan porteilla tai itse rukoilemalla, mutta kukkaan muu ei voi siun syntejä anteeksi antaa.

se on ihan sama ko mie sanosin jollekki murhamiehelle että olen antanu sinulle sinun syntisi anteeksi. enhän mie ole jeesus enkä jumala.
 
uskova
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
onnea ap, toivottavasti elämäsi on tämän jälkeen onnellisempaa.

mutta siihen tarttuisin kun sanoit että joku oli julistanut siun synnit anteeksi Jeesuksen nimessä... miun mielestä niin ei voi kukaan tehä. jos ajatellaan asiaa niin synninpäästön saa vasta taivaan porteilla tai itse rukoilemalla, mutta kukkaan muu ei voi siun syntejä anteeksi antaa.

se on ihan sama ko mie sanosin jollekki murhamiehelle että olen antanu sinulle sinun syntisi anteeksi. enhän mie ole jeesus enkä jumala.
TOTTA!
ONNEA uskoon tulemisesta! Hienoa,siitä se lähtee!!! Näitä asioita ei voi kunnolla käsittää, mutta uskossaan voi edetä eteenpäin ja saa ymmärrystä moneen asiaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mutta siihen tarttuisin kun sanoit että joku oli julistanut siun synnit anteeksi Jeesuksen nimessä... miun mielestä niin ei voi kukaan tehä. jos ajatellaan asiaa niin synninpäästön saa vasta taivaan porteilla tai itse rukoilemalla, mutta kukkaan muu ei voi siun syntejä anteeksi antaa.

se on ihan sama ko mie sanosin jollekki murhamiehelle että olen antanu sinulle sinun syntisi anteeksi. enhän mie ole jeesus enkä jumala.
Äläs nyt =) Jeesus antoi seuraajilleen Pyhän Hengen ja siinä yhteydessä lupauksen:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt" (Joh 20:22-23, mulla vanha raamatunkäännös, uudemmassa -92 vähän eri sanoilla sama asia)

Kurkkasin sun blogia, oikein kivalta näytti! =) ihana taiteilijasielu! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja iZ:
Uskovaiset ovat vaarallisimpia ihmisiä maailmassa. Kaikki teot voi kääntää puhumisen kautta anteeksiannoksi, joten millään ei ole väliä.
Herran pelko on viisauden alku, jos ei usko Herraa olevan niin ketä silloin edes pelkäisi? Uskova ymmärtää synnin käsitteen, kuin myös sen että aidosti katuva saa ne ristintyön kautta anteeksi.
 
iZ
Alkuperäinen kirjoittaja bean:
Alkuperäinen kirjoittaja iZ:
Uskovaiset ovat vaarallisimpia ihmisiä maailmassa. Kaikki teot voi kääntää puhumisen kautta anteeksiannoksi, joten millään ei ole väliä.
Herran pelko on viisauden alku, jos ei usko Herraa olevan niin ketä silloin edes pelkäisi? Uskova ymmärtää synnin käsitteen, kuin myös sen että aidosti katuva saa ne ristintyön kautta anteeksi.
Ei ihmisen tarvitse pelätä ketään. Elämähän on ihmisten välistä kanssakäymistä. Terveessä mielessä asuu ilman uskomistakin omatunto ja pienestä pitäen havaintojen ja palautteen kautta kukin oppii mikä on väärin tai oikein. Tuolla kyvyllä ei ole mitään tekemistä uskonnollisuuden kanssa, vaikka uskovaiset sen mielellään yliluonnollisuuteen liittävätkin.
 

Yhteistyössä