Yölliset kieppumiset

Löytyykö ketään muita jotka kärsivät lähes läpi yön tapahtuvasta vauvan mesoamisesta?
Meillä poika 7kk ja yöt ovat ruvenneet olemaan yhtä tuskaa,kun poika ei nuku kunnolla.
Aloittaa nukkumisen L asennossa ja alkaa yön aikana potkimaan peittoa, kieppumaan selällään ympyrää,itkeskelee,nukkuu hetken ja taas aloittaa kieputus ruljanssin.
Olen yrittänyt laittaa esteeksi tyynyjä,jotta ei rupeaisi pyörimään,mutta tuntuu,että unen läpi suuttuu kun ei pääse liikkeelle ja sitten on isompi itku edessä...Tällöin olen ottanut syliin ja rauhoituttuaan laittanut takaisin sänkyyn (mutta loppujen lopuksi olen joutunut antamaan tissiä kun itku vaan jatkuu,en viitsi kauan tätä nostelua->sänkyyn tehdä jotteivat naapurit ihan hermostu...)

Ollaan aloitettu kk sitten syömään kunnolla kiinteitä ja päivällä tissittelee hyvin vähän,illalla nukahtaa tissille(meidän sänkyyn) ja siirrän omaan pinnikseen kun menen itse nukkumaan(pinnis on sivuvaununa).Tämän jälkeen saattaa nukkua muutaman tunnin ja sit show alkaa ja sitä jatketaan lähes aamu 3-4 asti jonka jälkeen nukutaan hieman rauhallisemmin ja herätään "oikeasti" 6.30-7.

Tosiaan,yöllä sitten tissille nukahtaa lähes samantien,mutta kuitenkaan ei nuku sikeästi...
Viikko sitten puhkesivat ensimmäiset hampaat ja oppi ryömimään,joten nämäkin uutuudet varmasti seuraavat uniin mukaan.
Onkohan tässä vain maltettava ja odoteltava tilanteen muuttumista ja vain "alistua" tähän mesoamiseen.
Muuten on todella kiltti ja helppo lapsi ollut aina.Mitään yliherkkyys reaktioita ei ole myöskään tullut mistään ruuista,joten en usko,että jokin vaivaisi mahassa.
Pienestä pitäen ollut kauhean kiinnostunut KAIKESTA ja hyvin tarkkaan seuraillut ympärilleen.Siis tosi aktiivinen on.

Jos vaan osaatte jotenkin auttaa ja kertoa omista kokemuksista niin otan mielelläni neuvoja vastaan!!
 
Kuulostaa aika samalta millaista meillä on ollut! Juuri tuolla 7-8kk tienoilla yöt meni aika levottomiksi. Loppujen lopuksi luulen että liikkumaan oppiminen vaikeutti unia, vaikka mietin vaikka mitä muutakin (ilmavaivaa tms). Vauva oli "oppinut" vähän sitä ennen nukkumaan vatsallaan, itse siis kääntyi aina vatsalleen ja nukkuikin alkuun niin tosi hyvin, mutta sitten keksi että peppua voi nostaa ja konttausasentoonkin päästään.. Sitä vaikeaa vaihetta kesti muutaman viikon, nyt on taas helpompaa ja nukkuu paremmin (8,5kk). Ja meillä samoin vauva nukhataa illalla tissille josta laitan sit heti omaan pinnikseen meidän sängyn viereen.

Meillä rauhoittelukeinona toimii aika hyvin se että vauvan selkää silittää tuntuvasti hartioista peppua kohti rauhalliseen tahtiin, sillä usein rauhoittuu takaisin uneen kun herää yöllä eikä tarvi nostaa syliin (jossa heräisi enemmän).

Toivottavasti teilläkin on vain tällainen vaihe! Voimia yövalvomiseen!
 
Unipussin laitoin tilaukseen eilen ja vk siinä taitaa vierähtää ennen kuin saadaan se.Toivon tosiaan,että siitä olisi apua!

Kesämamma09;eli siis vielä odotellaan konttauksen tuomaa säpinää..!!aarg!! :headwall:
Meillä silittelyt tuntuu vaan yllyttävän kovempaan huutoon ja kieppumiseen,ja sit ei kyl enää mitkään paijaukset auta.. :(

Tää on kyl tosi rankkaa,kun nukkumiset yöllä jää väliin,mutta täytyy vain sinnitellä.. |O
 

Yhteistyössä