Yöllä maidon juonnista 1.v

Koitapa Mustajuuri antaa päivällä ruokaan rypsiöljy lisä, eli joka aterialla 1-2 tl rypsiöljyä. Auttaa aikas hyvin tuohon yönälkään. Meillä tytär(1v 4kk) saa illalla ja aamulla vielä lisäksi syödä keijua suoraan purkista kun on niin pieni ruokainen ja paino huitelee -20:ssa (alipainokontrolleissa kun käydään). Meillä kun päätin luopua siitä yön riisimaidosta (maitoallergikko) ja siirryttiin veteen. Ekaks meni vettä yöllä keskimäärin 1l ja neuvolasta epäilivät jo diabetestä, mutta nyt kuukauden jälkeen tyttö on oppinut nukkumaan koko yön omassa sängyssä vesipullo kainalossa. Osaa näppärästi ottaa tuon vesipullon vaikka varpaillaan sängyn päästä. :LOL: Vielä meillä ei kokonaan luovuta tuosta tuttipullosta monesta eri syystä, mutta suurin syy on se että parin viikon sisällä meille syntyy taas yksi baby joka on tod.näk. pullolla kans jo kuus viikkosena, eli pullo on sillon vielä turhan tuoreessa muistissa... ja toinen suuri syy on äidin laiskuus, en jaksa vielä alkaa sitä todennäköistä lääkäreissä juoksemista kun paino alkaa pudota eikä kalsiumlisät mene kun se riisimaito ei maistu mukista... Neuvolasta tosin kovasti ehdottelevat tuota pullosta luopumista, mutta kun perustelen asian, niin ovat hyvin hiljaa... :LOL: Meillä kakkonen joi kaksvuotiaaks asti pullosta ja jatkoi siitä nokkiksella eikä mitään ongelmia aiheuttanut hammaskaaren kehitykseen. On huomattavasti eri asia, lutkuttaako sitä tuttipulloa/tuttia kaiken aikaa vai vaan nukahtaessa. Meillä kun nuo vempeleet on rajattu juuri näihin nukahtamis tuokioihin (tosin tutti ei ole koskaan kelvannut). Päivällä vesi menee lasista juoden ja pakolliset riisimaidot pullosta. Tsemppiä ja älä ota ressiä. Asioilla on tapana järjestyä. :D
 
Käpylehmä Hyviä pointteja =) Kyllä huomaa ettääidit ajattelevat ihan samoja asioita.. Meillä yksi syy tuon pullon heivaamiseen oli juuri tuo kakkosen syntymä, joka on kylläkin vasta toukokuun lopulla. Ehtii poika unohtaa pullon ihanuuden tässä välissä ja paino on just "käyrällä" mutta selkeästi on herkkusuu, en haluaisi että paisuu äitinsä mittoihin :whistle:

Pullot ja muut kannattaa ehdottomasti heivata vasta sitten kun kokee että lapsen tarpeet tulevat muutenkin tyydytetyksi ja itse jaksaa siihen ruljanssiin ruveta! Suosituksista viis! Jokaisella on omat aivot ja omat valinnat, kyllä neuvolan pitäis niitä edes pikkusen kunnioittaa.. Nämä siis ihan minun omia mielipiteitäni =)
 
Tosiaan, olin unohtanut tuon öljylisän kokonaan :snotty:
Kiitos Käpylehmä tosiaan hyvistä pointeista.
Nykyään tyttö juo yön aikana n.2dl , kauramaitoa ja vettä. juo kahdessa osassa, n. 5 ja 8. voisin tietenekin nousta heti puuron keittoon silloin kahdeksalta,mutta laiskuutta ilmassa.
Onko tosiaan niin että lapsi pärjää 12h syömättä (yöunien ajan siis)?

Nämä yösyötöt ei ole häirinneet mua enään, mutta vähennän koko ajan maidon määrää yöpullossa, kunnes se tosiaan on vettä ja saa janoon juoda.

Nokkamukista juominen on tyttöä kiinnostanut vain pari kertaa, on juonut itse oikeasta lasista jo kauan. Ja velli pillillä on suuri suosikki!

Itse olen syönyt tuttia melkein kolme vuotiaaksi, maitohampaat olivat kuulemma alkaneet kääntyä eteenpäin ja hammaslääkäri oli puuttunut peliin. Nyt mulla on suora ja nätti hammasrivistö riippumatta tuosta.
 
Yösyönti on nyt vihdoin loppunut! Aloin siis sekoittaa maitoon vettä, ensin 180ml maitoa+20ml vettä, sitten 160ml maitoa+40ml vettä jne. Siinä vaiheessa kun maidon määrä alkoi olla 40ml ei enään kelvannut. Samaan syssyyn lopetettiin iltamaidon antaminen sängyssä, eli nykyään juo vellin pillillä olkkarissa ja tuttipullot homehtuu kaapissa käyttämättömänä.
Tyttö on saanut lisää painoa nyt, kun kiinteitä menee päivällä hyvällä ruokahalulla. En ole punninnut mutta kyllä poskista näkee, alkaa muistuttaa budhaa :LOL:

Kiitos kaikille kommentoineille vinkeistä ja tsempistä!
 

Yhteistyössä