Yökuiviksi milloin?

Oooi, onpa oppineet aikasin kuiviksi!
Meillä 4v tyttö joka on ollut päiväkuiva n2v mutta ei merkkiäkään että haluaisi yökuivaksi...
toinen 2v ei ole lähelläkään päiväkuivaa vieläkään.
Eli Liberon kanta-asiakkaita ollaan :)
 
eltsu
Meillä poika oppi juuri ennen 2v synttäreitä samointein päivä sekä yökuivaksi, tyttö oppi vähän 2 vuotis synttäreiden jälkeen, myös samalla kertaa yö ja päiväkuivaksi. Kun päivävaippa jätettiin pois, kumpikaan ei halunnut yöksi enää vaippaa,vaikka itse ajattelin vielä laittaa. Tytön kanssa kävi muutamia vahinkoja aluksi, poika oivalsi homman heti.
 
bud
Alkuperäinen kirjoittaja Rudebox:
Oooi, onpa oppineet aikasin kuiviksi!
Meillä 4v tyttö joka on ollut päiväkuiva n2v mutta ei merkkiäkään että haluaisi yökuivaksi...
toinen 2v ei ole lähelläkään päiväkuivaa vieläkään.
Eli Liberon kanta-asiakkaita ollaan :)
Ootko antanut tytön olla ilman vaippaa yöllä? Suojaa sänky ja kokeile. Oon kuullut, että jotkut oppii kerrasta kun tekevät alleen ja tuntuu kurjalta.
 
pojatx2
Esikoinen oli 1v10kk. Päiväkuiva pari kuukautta aikasemmin. Ihan itse jätti vaippaa pois 1v7kk ikäsenä.
Toinen on vasta 1v mutta nyt jo jotkut yövaipat kuivia ja aamulla kamala pissa pottaan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pojatx2:
Esikoinen oli 1v10kk. Päiväkuiva pari kuukautta aikasemmin. Ihan itse jätti vaippaa pois 1v7kk ikäsenä.
Toinen on vasta 1v mutta nyt jo jotkut yövaipat kuivia ja aamulla kamala pissa pottaan.
Oi kuinka hienoa :) . Miten lapsi ilmaisi tahtonsa olla ilman vaippaa? Alkoiko siis käydä itse potalla vai vietiinkö sinne säännöllisesti vai miten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja Rudebox:
Oooi, onpa oppineet aikasin kuiviksi!
Meillä 4v tyttö joka on ollut päiväkuiva n2v mutta ei merkkiäkään että haluaisi yökuivaksi...
toinen 2v ei ole lähelläkään päiväkuivaa vieläkään.
Eli Liberon kanta-asiakkaita ollaan :)
Ootko antanut tytön olla ilman vaippaa yöllä? Suojaa sänky ja kokeile. Oon kuullut, että jotkut oppii kerrasta kun tekevät alleen ja tuntuu kurjalta.
Joo, tai ei oikeastaan, mutta kun hän välillä on pissinyt niin paljon että vaipasta menee läpi (tai ehkä se on ollut huonosti) hän pyytää heti vaihtamaan lakanat. Joten ei vaikuta siltä että vetäis pultteja siitä.
Enkä anna niin paljon juotavaa illalakaan. Hän on itse hyvin tarkka siitä että vaippa laitetaan hyvissä ajoin yöksi.
 
Esikoinen oli yökuiva vasta noin 4 v:nä, vaikka päiväkuiva oli jo 2,5 v:nä. Kuopus sitten oppi sekä päivä- että yökuivaksi noin 2 v 3 kk:na. Ja molemmat tyttöjä, kun sukupuolellakin on kai vaikutusta tähän asiaan.
 
vieras
Poika täytti tammikuussa 3v. ja nyt ollaan kokeiltu ilmanyö vaippaa.
Hyvin on mennyt ja en ota enää vaippaa takas. Jos poika ei nuku päiväunia tai on yliväsynyt illalla niin pissa saattaa tulla sänkyyn. Ja se tulee vasta aamusta n 6-7 välillä jos tulee. Muutoin poika herää itse noihin aikoihin pissalle vessaan. PaTJANSUOJUS IHAN EHDOTON!

Päiväkuivaksi oppi 2,5v.

Esikoinen oppi 2v3kk päiväkuivaksi ja yökuivaksi vasta 3,5v.
Keskimmäinen oppi päiväkuivaksi ja yökuivaksi yhtäaikaa 2v1kk ikäisenä.

 
vieras
Tarviiko huolestua jos 1.5v ei ole päiväkuiva mutta yövaippa on alkanut olla aina kuiva. Juoko siis liian vähän illalla? Maitoa kyllä tarjotaan ja sitä juo mutta jääkö määrä päivässä liian pieneksi?
 
Hp
Esikoinen jätti yövaipan pois 2v7kuisena. Ihan itse ilmoitti, ettei halua yövaippaa ja onnistui kerta heitolla ilman suurempia vahinkoja. Kuopus on nyt 2v8kk ja vielä on aamuisin yövaippa ihan märkä eikä herää yöllä pissahätää, joten odotellaan vielä hänen kanssaan. Toivottavasti kesällä oppisi yökuivaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarviiko huolestua jos 1.5v ei ole päiväkuiva mutta yövaippa on alkanut olla aina kuiva. Juoko siis liian vähän illalla? Maitoa kyllä tarjotaan ja sitä juo mutta jääkö määrä päivässä liian pieneksi?
Osaako tähän joku kommentoida? Huolissani olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarviiko huolestua jos 1.5v ei ole päiväkuiva mutta yövaippa on alkanut olla aina kuiva. Juoko siis liian vähän illalla? Maitoa kyllä tarjotaan ja sitä juo mutta jääkö määrä päivässä liian pieneksi?
Osaako tähän joku kommentoida? Huolissani olen.
En olisi huolissani jos hyvin juo päivän mittaan. Kyllä lapset aika hyvin itse pitää huoen siitä että voivat hyvin.
 
meillä
Meillä poika oli 1v 9kk:ta kun jäi oppi kuivaksi. Olin ostanut vääriä vaippoja siis väärällä kuvalla, eikä poika suostunut ottamaan niitä jalkaansa ja niin se vain kävi :) Yhden kerran sen jälkeen pissasi yöllä sänkyynsä, mutta sen jälkeen ei mitään.
 

Yhteistyössä