Yökuivaksi opettelu

Tyttö nyt 2v8kk. On oltu nyt 4 yötä ilman vaippaa.. Ja vain yhtenä yönä on heränny pissalle...

Kolmena yönä on siis pissannut sänkyyn, ja ihan rehellisesti on pissa sinne tullut. Ei herää kun alkaa tulemaan, vaan pissaa ihan kaikki.. Eikä heti edes herää siihen, vaan sitten vasta kun alkaa tulemaan kylmä; yleensä siinä vaiheessa jo kaikki vaatteet pissassa, liinavaatteista puhumattakaan.

Vieläkö jatkan sinnikkästi yökuivaksi opettelua, vai annanko periksi? Ensi yönä ajattelin laittaa kellon soimaan, että käymme sitten pissalla.

Niin, ja päiväkuiva ollu jo ainaki puolisen vuotta..
 
Tyttö ei taida olla vielä valmis. Yöherättelyt ei auta asiassa. Käytä vaippaa ja vaippa sitten pois kun vaipat aamuisin kuivia.
Kiitos, tätä olen ajatellutkin.. Enhän voi joka yö alkaa herättelemään? Pissa tulee kuitenkin vain kerran yössä, onneksi...

Olen sinnikko, enkä haluaisi antaa periksi, vaan pakkohan se on kai.. Lopulta ollaan kuitenki koko perhe niin väsyneitä yölliseen lakanaralliin, että pakko laittaa vaippa taas :D
 
"Vieras"
Yökuivaksi ei oikein voi opetella, joko herää tai sit ei. Se mitä voit koittaa on rajoittaa nesteen määrää illasta ja tarjota vastaavasti aamula ja päivällä ylimääräistä nestettä.
Tosi pienihän tuo sun lapsi on, laittaisin suosiolla vaipan jossei ala muutamassa yössä onnistua.

Mä otin kolmevuotiaalta vaipan pois ja on tosi rasittavaa kun se on nyt alkanu heräillä millon sattuu, keskellä yötä, aamukuudelta jne, huutaa vaan eikä osaa sano mikä on. Pissahätä sillä siis on muttei ite tajua sitä unenpöpperössä. Käytän sitten pissalla, mutta ei tahdo sen jälkeen rauhoittua nukkumaan. Sänkyä ei siis kastele, mutta Vaipan kanssa ei koskaan herännyt öisin.
 
"mutsi"
Juu,ota vaan vaippa takas,pääset huomattavasti helpommalla. Meillä 3v. eikä olla oikein päivävaipastakaan päästy eroon. Yövahinkojahan kyllä voi sattua viel kouluiässäkin,siis sillon kun vaippa on jo pois.
 
"Vieras"
Meillä tyttö itse sanoi haluavansa olla ilman vaippaa, siihen asti piti sitä ja oli lähes joka aamu märkä. Joskus 2,5-3vuotiana tämä tapahtui ja yhden kerran on tullut pissat sänkyyn.
 
Mä just otin melkein 3-vuotiaalta vaipan pois. Toinen yö menossa, ei eilen pissanut sänkyä. Saas nähdä miten käy tänään :) Päiväkuiva ollut jo puolitoista vuotta mutta välillä pissaa kyllä öisin niin paljon että tulee vaipastakin ohi.

Jos kastelee joka yö niin laitan vaipan takaisin ja kokeilen uudelleen vähän ajan päästä. Ei se siihen yövaippaan kuole :)
 
"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä;26857692:
Tyttö nyt 2v8kk. On oltu nyt 4 yötä ilman vaippaa.. Ja vain yhtenä yönä on heränny pissalle...

Kolmena yönä on siis pissannut sänkyyn, ja ihan rehellisesti on pissa sinne tullut. Ei herää kun alkaa tulemaan, vaan pissaa ihan kaikki.. Eikä heti edes herää siihen, vaan sitten vasta kun alkaa tulemaan kylmä; yleensä siinä vaiheessa jo kaikki vaatteet pissassa, liinavaatteista puhumattakaan.

Vieläkö jatkan sinnikkästi yökuivaksi opettelua, vai annanko periksi? Ensi yönä ajattelin laittaa kellon soimaan, että käymme sitten pissalla.

Niin, ja päiväkuiva ollu jo ainaki puolisen vuotta..
Meillä oli aikanaan sama tilanne. Tyttö oppi päiväkuivaksi 2 v:nä mutta öisin ei herännyt vaikka pissa tuli sänkyyn. Pahimmillaan herätin tytön aamulla märästä sängystä.

Yritettiin moneen otteeseen ja yritin myös herättää pissalle, ei ollut apua. Kun tyttö oli 4v7kk alkoi yhtäkkiä oma-aloitteisesti herätä yöllä pissalle. Jätettiin vaipat pois ja vain muutama vahinko sen jälkeen on sattunut. :)
 
Saraldo
Pistä suosiolla vaippa. Herättämistä ei suositella ja lapsi ei selvästikään ole vielä valmis. Mun tyttö oli päiväkuiva muistaakseni 2,5-vuotiaana ja yökuiva vähän vaille 5-vuotiaana. Päiväkuivaksi opitaan, yökuivaksi kypsytään.
 
"vieras"
Meillä tyttö oppi päiväkuivaksi 2v3kk. Yöllä on ollut vaippa. Nyt muutama päivä sitten sanoi ettei halua vaippaa kun on kuulemma jo niin iso tyttö ettei tarvi :) Vaipassa oli kuitenkin aamuisin ollut vähän pissaa ja mietin että viitsinkö vielä antaa nukkua ilman sitä. Mutta kaikki nämä 3 yötä tyttö on nukkunut sikeesti 12h ilman mitään pissaheräilyjä- tai vahinkoja!! Kai ne ite tietää kun ovat valmiita... :)
 
"ert"
Tuohon yökuivuuteen tai sen puutteeseen ei ap sun sinnikkyys auta. Se on hormonaalinen juttu lapsella. Sitten kun lapsi on siihen valmis, niin sitten alkaa yöt olla kuivia. Itteäs vaan kiusaat tuolla pissalakanarallilla. Eli laita se vaippa ja sitten kun alkaa olla useita öitä peräkkäin, että vaippa on kuiva aamuisin, niin kokeilkaa uudestaan.
 
Meillä yökuivuus tuli ajan kanssa. Alkoi olemaan vaippa kuiva aamuisin, iltajuomisia rajoitettiin. Jonkun aikaa oli aamuisin kuivat vaipat ja sitten käytiin yöllä herättämässä pissalle. Noiden toimien jälkeen kävi itse :)
 

Yhteistyössä