yökuivaksi milloin?

Eikös se 5v aleta katella jos ei oo kuiva öisin.Mutta se ei oo oppimiskysymys ja vaihtelu on suuri siinä koska kypsyy. Mulla kohta 3v joka on usein jo kuiva öisinkin. Ja samalla tunnen usemamman joka on oppinu siinä 5-6v.
 
vie
Meillä alettiin saada 5 vuotiaana vaipat neuvolasta, eli silloin se on epänormaalia.Nyt 6 vuotiaana kun alkoi uudelleen kastella puolen vuoden tauon jälkeen on aloitettu minirin,kuukaudessa ollut 2 kuivaa yötä.
 
"vieras"
Meidän lapset oli yökuivia 1 v 7 kk ja 2 v 2 kk ikäisinä. Moni lapsi on kuiva paljon vanhempana. Neuvolassa asiaan puututaan, jos 5-v ei vielä ole yökuiva. Sen ikäiselle tarjotaan lääkitystä ja hälytyspatjaa.
 
Joo, se on kyllä vaihtelevaa. Mulla on 2,5vuotiaskin joka on todella usein kuiva yöllä, hän jopa herää ja ilmoittaa haluavansa vessaan joskus aamuyöstä.
Ihmetyttää vaan vähän ettei tuo isompi ollenkaan mieti asiaa. Olen kyllä jutellut asiasta hänen kanssaan ja kysynyt josko hän haluaisi kokeilla ilman vaippaa, mutta ei. Hän laittaa itse joka ilta vaipan, ja on hyvin tarkka ettei se vaan unohdu :).
 
vie
Jaah...koskaan kuullu että joku ois saanu 5v yövaipat neuvolasta eikä todellakaan oo epänormaalia.
Älä vedä hernettä nenään tuosta epänormaali sanasta!Totuus on että se on normaalista poikkeavaa kun tuon ikäinen kastelee yöllä, tykkäät siitä tai et.Minulla on itsellä samanlainen tapaus tuolla sängyssään.Meillä saa ainakin hakea vaipat jos lääkäri on laittanut lähetteen välinevarastoon.
 
Joo, se on kyllä vaihtelevaa. Mulla on 2,5vuotiaskin joka on todella usein kuiva yöllä, hän jopa herää ja ilmoittaa haluavansa vessaan joskus aamuyöstä.
Ihmetyttää vaan vähän ettei tuo isompi ollenkaan mieti asiaa. Olen kyllä jutellut asiasta hänen kanssaan ja kysynyt josko hän haluaisi kokeilla ilman vaippaa, mutta ei. Hän laittaa itse joka ilta vaipan, ja on hyvin tarkka ettei se vaan unohdu :).
Ahaa, siis tällanen kuvio...kokeilisin varmaan kyl sitä että vaippoja ei ole saatavilla, tuskin viitsii loputtomiin sänkyyn tehä jos kyse mukavuudenhalusta. Jollei suju niin sitte uudestaan miettimään. Meillä taas toisinpäin eli ei huoli vaippaa vaikkei vielä kovinhyvin pysy kuivana.
 
Älä vedä hernettä nenään tuosta epänormaali sanasta!Totuus on että se on normaalista poikkeavaa kun tuon ikäinen kastelee yöllä, tykkäät siitä tai et.Minulla on itsellä samanlainen tapaus tuolla sängyssään.Meillä saa ainakin hakea vaipat jos lääkäri on laittanut lähetteen välinevarastoon.
kun se ei oo epänormaalia. Ei minkään muun perusteella kun täällä väitetyn.
 
"Elsa"
En osaa sanoa, mikä normaalia ja mikä ei. Meillä esikoispoika päiväkuiva 1v8kk ja yökuiva 2v3kk. Nuorempi poika päiväkuiva 2v ja vielä on yövaippa tosin pissa lurahtaa vaippaan aamulla kun heräilee hiljakseen ja rauhassa ja nukkuukin vielä pinnasängyssä, nyt 2v3kk.
 

Yhteistyössä