Yökkiruoat pinoon.

• Viestiketjun aloittaja me ollaan erilaisia
  • Ensimmäinen viesti
On se jännä miten se on makuasia :)

Oon melko kaikkiruokkainen, ja sen perseestä näkee, mutta mitkä jää lautaselle:
-Oliivit (menee pitsassa, yllättäen...)
-Lipeäkala
-Liha, joka on yhtään sitkasta, meinaa oksu tulla.

Kun taas kanamunakastike on ihan mielettömän hyvää!!

Aika kaikkiruokainen olen siinä suhteessa, että kotona on opetettu syömään sitä mitä tarjotaan joten harvempi ruoka jää lautaselle vaikka ei mitään suurta herkkua olisikaan. Syömättä kuitenkin jää munakoiso ja kaurapuuro.
Mm. silakoita, rössypottuja, makkaraa, nakkeja tai lämmintä, makeaa ruokaa (esim. ananas pizzassa tai omenapiirakka) ei kotona tule tehtyä niin että itse söisin.

"vieras"
Mun ehdoton yökötys on maksalaatikko. Hajukin saa jo yökkäämään. Muita yökötyksiä on mm. sieniruuat, helmipuuro, janssonin kiusaus, etanat, simpukat ym. äyriäiset, veripalttu, verilätyt... Paljon taas voisin luetella herkkuruuiksi semmosia, joita muut on luetelleet yökötyksiksi. Miten ihmisillä voikaan olla niin erilaisia makumieltymyksiä :)

me ollaan erilaisia
Kyllä, tää erilaisuus on kyllä huomionarvoista.

Tuttavapiirissä on muutama tämmöinen omasta mielestään armoitettu kokki. Toki aina kehun heidän ruokiaan, kun olen siellä syömässä; itse en kuitenkaan yleensä kehuja vierailta saa vaikka mitä ruokaa tekisin. Perheeni sen sijaan pitää laittamastani ruoasta, ainakin yleensä. Veljeni myös pitää sapuskoistani. Oma makuni on kyllä huomattavan toisenlainen kuin monen, sen olen itse vuosien varrella huomannut. Parhaat ruokaelämykseni saan omasta keittiöstäni itse.. Tuo että en pidä leivoksista yms ollenkaan on aivan selkeästi kummallista monen mielestä, ja jotkut jopa luulevat että laihdutan enkä siksi niitä pullia syö...

Moni täällä mainittu ruoka on minulle herkkua, varsinkin jos saan valmistaa ne ns. ite..

"aloittaja"
Aijuu. En myöskään pidä friteeratuista tai leivitetyistä ruoista. Vaikka syön niitä kyllä...

Esimerkiksi kalapuikoista. Tai oikeastaan ihan sama mitä sinne rasvan ja jauhojen sisään laittaa, se maistuu samanlaiselta aina...

La Paset
Pistitpä pahan! Yks mun herkuista on naudan kieli. Vahinko vaan, että kaupoista sitä harvoin saa, kuten tuoretta maksaa ja munuaisia. Sieniä rakastan.
En muuta nyt keksi kuin ternimaidon ja mahapaidan. Näitä kerran tarjottiin anopin luona käydessäni.

lto
Kiva ketju =) janssoninkiusaus tai ylipäätään anjovis ja silli on yökötys listalla ekana ja ananas kaikissa muodoissa on ehdoton yök. ja ne marinoidut kanasuikaleet ja ylipäätään kaupan marinaadissa lilluva liha on kans aika yök.Sivistyksessä on aukko tuon kielen kohdalla,en tietääkseni ole sitä koskaan maistanut mutta ajatuksena aika etova.

"Dicentra"
Maksa kaikissa muodoissaan, myös maksamakkara ja -pasteija. No, yhden kerran elämässäni olen syönyt jotenkin syötävän makuisia jauhemaksapihvejä... Munuaiset, muut simpukat paitsi kampasimpukat, jotkut äyriäiset. Kypsennetty kaali kaikissa muodoissaan, myöskin kypsennetty kukka- ja parsakaali. Raakaa kaalia ja kukkakaalia syön kyllä. Perunapuuroa inhian, mutta perunasuurimopuuro (Helmi-puuro) on tosi hyvää!

Yhteistyössä