Yökkiruoat pinoon.

• Viestiketjun aloittaja me ollaan erilaisia
  • Ensimmäinen viesti
me ollaan erilaisia
Sieniketjusta tuli mieleeni, miten erilaisia me lainkaan ollaankaan. Joku ei syö sieniä, itselleni ovat suuri herkku. Mieheni ei syö puuroja niiden rakenteen vuoksi, ja muistan erään naisen jolla jäivät kiisselit syömättä, samasta syystä. Minä tykkään aika etikkaisista lisukkeista ja hapankaalista, muutenkin slaavilaistyyppisestä ruoasta, joka sinänsä on jollekulle kauhistus.

Yökkiruokani on silakkalaatikko ja kalojen karheus tai piikit muutenkin. En tykkää mistään neulamuikuista tai muusta, vaikka kuinka toiset sanoisivat että ei tunnu piikit, mulla ne vaan tuntuu. Janssoninkiusausta syön sujuvasti.

En pidä myöskään valkoisen vehnäjauhon ja rasvan yhdistelmistä kovinkaan; esim. tortuista, leivoksista, vain harvoista kakuista. Olen huomannut olevani jokseenkin poikkeava tässä suhteessa.

"tiipii"
Simpukat ja etanat, yök, vaikken oo ees maistanut.

Tilliliha! Sitä joutui joskus koulussa syömään, ja sen jälkeen en ole voinut kuvitellakaan sitä suuhun laitavani.

Veripalttu, kuuluu samaan kategoriaan tillilihan kanssa..sitä tuskin missään enää laitetaankaan...

Määä
No mainitsit tuossa jo pitkän listan mun inhokkeja. Kiisselit eivät ole mun juttu, eikä kuivakakut ja leetat. Vain harvoja leivonnaisia tykkään syödä, joten yleensä kahvipöydässä ei mulle ole mitään hyvää.
Kaloja en syö nahkoineen ja ruotoineen, joten pienet kalat jäävät syömättä. Paitsi sitä janssonin kiusausta rakastan.
Maksaa en syö, mutta maksalaatikkoa ja -makkaraa syön hyvin mielelläni.

"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29012161:
naudan kieli on ehdoton ykkönen ja melkein rinta rinnan sen kanssa tulee alatoobi
Mä olen aina tykännyt hyvin laitetusta kielestä, jos se on kunnolla nyljetty ja mausteliemessä keitetty, niinkuin äitini osaa tehdä. Mutta vähän meni kyllä maku kun kerran opiskeluaikana söin opiskelijaruokalassa kieltä, jota ei oltu nyljetty ollenkaan... makunystytkin näkyi.

"Vieras"
Lehtokotiloita en söisi, ällöttää jo katsella kun ne möngertää pihassa... appelsiinisuklaata en (muu suklaa maistuu), salmiakkia en, klimppisopastakaan en tykkää.

"aloittaja"
Myös minä olen kurja vieras kahvikutsuilla. Voileipäkakkua voin syödä jos siinä on maut kohdallaan eikä liikaa rasvaa, mutta kakut ja keksit ja pullat ja tortut jää syömättä.

Mutta, kuten Minni-hiiri, jos nälkä olisi eikä muuta olisi niin kyllä sitten varmaan menis jopa se silakkalaatikko...

Sinänsä tietysti hyväkin ruoka voi olla huono, jos se on huonosti laitettu. Kyllä sisäfileepihvinkin saa pilattua... ja liian raa-aksi jätetty riisi voi olla kamala kokemus sekin.

Graavilohesta en ole koskaan erityisesti pitänyt. Mutta nykyinen siippa osaa tehdä sellaista, että jopa minäkin voin sitä maistaa.

sihti
Kaikki missä on anjovista,silliä,kanaa tai ananasta on yök myös riisi tökkii paitsi riisipuuro ja karjalanpiirakat.
Minkään eläimen kieltä tai aivoja en söisi ainakaan niin, että tietäisin mitä lautasella on.
Olin nuorena tyttönä au pairina saksassa ja söin jonkun eläimen aivoja, luulin tosin syöväni jauhelihaa,onneksi kielimuurin takia tämä paljastui vasta huomattavasti myöhemmin.
Kaikki muu menee mutta edellä mainitut aiheuttavat välittömän yökötys ja pako reaktion =)

"tiipii"
[QUOTE="aloittaja";29012241]Ai juu. Mustekalaa en ole myöskään vielä mistään saanut millään lailla onnistuneessa muodossa.

Onko joku muu?[/QUOTE]

Juu ei. Erehdyin joskus etelässä tilaamaan friteerattuja mustekalarenkaita, kun kuvittelin ne jotenkin "rapsakoiksi".. Ai helvata; oli kuin jotain kumikamelia ois yrittänyt hampailla narskuttaa..Meni myös mun inhokkilistalle nyt, kun muistutit!

[QUOTE="aloittaja";29012248]No niin, me ollaan tosiaan erilaisia. Miten se sun hyvä mustekalasi on tarjottu?

:D[/QUOTE]

se on tarjottu muiden merenelävien matkassa ja kypsennetty joko keittämällä tai höyryttämällä

"aloittaja"
Jännä miten "yökkiruuat" voi olla toisten herkkuja. Tykkään kananmunakastikkeesta, hernekeitosta, kesäkeitosta, mannavellistä...

Nyt tuli nälkä!
Nimenomaan! Itsekin tykkään kananmunakastikkeesta ja hernekeittoa tuli ihan ikävä kun oleskelin pari kuukautta etelä- ja väliamerikassa, jossa kyllä oli hernemuhennoksen tapaisia ruokia mutta ei ne suomalaista hernerokkaa vastanneet...

Yhteistyössä