yöitkut

Mitenkäs teillä muilla, nukkuuko tällaiseset vajaa 2 vuotiaat (1v8kk) koko yön putkeen? Meillä on valvottu kohta 2 vuotta, tässä syksyllä oli parin viikon pätkä että ei herännyt mutta nyt taas joka yö itkeskelyä (kätinää...ei asiasta varmaankaan) ja taas ollaan niin väsyneitä että on annettu maitoa, aina ei edes huoli sitä. Nukutaan perhepedissä kun pinnasängyssä itku ei lopu ollenkaan. Miten ns." unikoulut"?? Olisiko pitänyt pitää pienempänä? kertokaahan viisaammat...,miten on onnistuneet siirtymiset omaan huoneeseen?
 
Päikkäreille nukahtaa yleensä tosi hyvin ja nukkuu 1,5-2 h, että ihan kohtuullisesti!? Illallakin nukkumaanmeno on helppoa mun mielestä, hampaat harjataan ja luetaan satu ja maitopullo ja nukahtaa hyvin klo 21 aikoihin. Mutta itkut tulee yleensä samoihin aikoihin, klo 1 tai 3.30 yöllä. On ollut aina kehno nukkuja, välillä heräili (alle vuoden vanhana) parin tunnin välein sitä maitoa juomaan ja sitten ruoka ei tahdo maistua päivällä. Nykyisin ei ole merkitystä, tinttaako reilun iltapalan vai nipottaako paahtoleivän ja marjasoseen kanssa...*huokaus* Ja on tsekattu mahdolliset maitoallergiat ym. Hirmu virkeä muksu ollut aina, ja aina kun uusi kehtiysvaihe tulee (kävely, konttaaminen nyt ehkä puhe) niin kahta levottomampi. Onko se vaan niin? Kaverit on pitäneet ns. huudatus unikoulua ja niiden muksut nukkuu 20-8 kuin murmelit. Meillä ei ole siihen tohdittu ruveta. Välillä sanottiin, että nyt ei juoda maitoa, on yö jne. mutta nykyisin ei mitään vaikutusta sillä. Minä en saisi lähteä sängystä mihinkään, en vessaan tai amitopullon hakuun, voluumi nousee heti.
 
Nukkuuko omassa huoneessa? Meillä huonon nukkujan yöt rauhottu kerralla kun siirrettiin 1v2kk omaan huoneeseen. Tyttö kitisi ja vähän itkikin unissaan kunnolla heräämättä, minä herkkäunisena heräsin ja sitten heräsi tyttökin. Yöt oli tosi levottomia. Sitten päätettiin kokeilla omassa huoneessa nukkumista. Parina yönä jouduin kerran-pari nousemaan ja silittelemään uneen, sen jälkeen on heräilty enää satunnaisesti, lähinnä kipeänä. Ja nyt ikää on kohta 2vee. Tsemppiä! On niitä lempeämpiäkin konsteja kun varsinainen huudatusunikoulu...
 

Yhteistyössä