vierailija
Itsellä myös valkojäkälä ja leikkaus varattu koska hydrokortisoni ei toiminut hoitomuotona ei tuottanut toivottua tulosta vaan tulehdukset jatkuu sekä yhdynnässä tulee haavaumia. Oliko virtsaaminen leikkaamisen jälkeen kivuliasta?Olen 46-vuotias ja minulle tehtiin ympärileikkaus keväällä 2019. Ympärileikkaus tehtiin valkojäkälän ja ihomuutosten vuoksi. Leikkaus oli pakko tehdä, koska kärsin jatkuvista haavaumista. Leikkauksessa poistettiin esinahan ulko- ja sisälehti kokonaan. Urologi halusi poistaa myös frenulumin. Leikkauksen jälkeinen paraneminen sujui melko hyvin. Alussa paljas terska ja haava hiukan tutuivat oudolta alushousuissa. Paraneminen kesti noin neljä viikkoa ja yhdyntä onnistui viiden viikon jälkeen. Operaatioon olen täysin tyytyväinen, se olisi pitänyt tehdä vain paljon aikaisemmin. Vaimoni mielestä penikseni näyttää isommalta leikkauksen jälkeen, koska terska on paljaana. Aluksi uimahallissa käydessäni jännitti ja hävetti kulkea paljasterskaisena pesu- ja saunatiloissa. Sain katseita tutuilta ja tuntemattomilta siellä käydessäni. Onneksi asun pääkaupunkiseudulla ja täällä on paljon ympärileikattuja miehiä ja poikia. Näin sulaudun joukkoon hyvin. Toinen hieman hankala juttu oli mökkikauden päättäjäiset kolmen naapuripariskunnan kanssa. Käymme perinteisesti pienessä hiprakassa yhteissaunassa koko porukalla. Noustessani lauteille yksi mökkinaapurin naisista tokaisi ”sut on ympärileikattu”. Kumma kyllä en hävennyt tilannetta yhtään, vaan totesin, että niin on. Kyseien toimenpide on suomessa melko harvinainen ja sain kuulla siitä vielä myöhemminkin. Vaimoni toteaa nykyään, että ”pojasta kuoriutui mies”, ympärileikkauksen myötä. Lisäksi hän pitää leikattua vehjettäni nyt paremman näköisenä, kun ennen leikkausta.
Olen siis sitä mieltä, että leikkaukseen kannattaa mennä ajoissa, mikäli esinahan kanssa on ongelmia. Mikäkin olisin säästynyt monelta vaivalta, jos olisin uskaltautunut mennä ajoissa leikkaukseen.