ymmärrättekö tätä rintaliivi-asiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
sattuipa silmiini tälläinen keskustelu
http://demi.fi/keskustelut/327000/nyt-auml-mm-auml-t-oikeasti-sinne-tissikauppaan

en ymmärrä tuota tissiliivien koon muutosta alkuunsakaan. meneekö se menee niin, että jos rintsikoiden koko on oikeasti 70B, niin sama lopputulos on periaatteessa, jos ostaa 65A:n?
en ihan ymmärrä, miten joillakin tuo koko voi tosiaan muuttua siitä onnettomasta AA:sta sinne DD:hen?

Kyllä se tarvitsisi 75A:n, ei 65A. Katsos, alamitta kertoo hieman rintakehän leveydestä. Tee kotona testi, ota kaksi samankokoista palaa pullataikinaa. Tee toisesta pallo ja toisen lätistät. Ostaisitko samanlaiset liivit näihin "rintoihin", vaikka vetoisuus on sama?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kyllä se tarvitsisi 75A:n, ei 65A. Katsos, alamitta kertoo hieman rintakehän leveydestä. Tee kotona testi, ota kaksi samankokoista palaa pullataikinaa. Tee toisesta pallo ja toisen lätistät. Ostaisitko samanlaiset liivit näihin "rintoihin", vaikka vetoisuus on sama?

:D :D näin hienoa vertauskuvaa en olekaan kuullut! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hehee:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

:D :D näin hienoa vertauskuvaa en olekaan kuullut! :D

Minäkin melkein ymmärsin :D

mulla on aina ollut 90B kokoiset liivit. MUTTA, oonkin ruennut epäilemään paikkaansa pitävyyttä, koska mulla on tosi roikkuvat rinnat. jos kerran liivien sovitukseen tarvittavat mitat otetaan niin, että alla on kevyt tuki, niin silloinhan koko on eri, kuin jos toppaisin liivit niin ylös, kuin haluaisin niiden olevan liivien kanssa.. kirjoitinkohan tuon niin epäselvästi ettei tuota tajua kukaan. :o
miten hitossa mittaan sopivien liivien koon, kun rinnat on lähes kainaloiden alla ja nännit roikkuvat polvissa :o :shame:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on aina ollut 90B kokoiset liivit. MUTTA, oonkin ruennut epäilemään paikkaansa pitävyyttä, koska mulla on tosi roikkuvat rinnat. jos kerran liivien sovitukseen tarvittavat mitat otetaan niin, että alla on kevyt tuki, niin silloinhan koko on eri, kuin jos toppaisin liivit niin ylös, kuin haluaisin niiden olevan liivien kanssa.. kirjoitinkohan tuon niin epäselvästi ettei tuota tajua kukaan. :o
miten hitossa mittaan sopivien liivien koon, kun rinnat on lähes kainaloiden alla ja nännit roikkuvat polvissa :o :shame:

siis hitsi, tarkoitin, että kokoni on 90C, eikä suinkaan B

Minusta tuntuu että Changen koot ovat ihan omaa luokkaansa. Eivät muilla firmoilla varmasti mitoitus ole ihan tuollaista.... Tosin kyllä naiset ilmeisesti ostavat liian löysiä rintaliivejä herkästi.

Mutta kyllähän sitä voi heittoa olla puoleen ja toiseen. Mittanauha kertoo lähtökohtia sille rinnanalusluvulle.

Itselläni on nykyään lähemmäs 80cm ja rintaliiveistä tulee valittua joko vanha 75 tai niukemmista 80. 75 kokoisista valitaan aina isompi kuppi. Mutta 85 rintaliivit tippuisivat päältäni. Ei mikään kiristys auttaisi. En voi uskoa että esim Triumphin tai Changen mitoitus ole läheskään samaa.

hahhah, triumphin kokolaskurilla sain tulokseksi 90AA :D tosin, tuolla mittarilla ei tarvitse olla kuin 2cm heitto, niin johan alkaa koko muuttumaan :D
oiskin niin pieni kuppi...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minusta tuntuu että Changen koot ovat ihan omaa luokkaansa. Eivät muilla firmoilla varmasti mitoitus ole ihan tuollaista.... Tosin kyllä naiset ilmeisesti ostavat liian löysiä rintaliivejä herkästi.

Mutta kyllähän sitä voi heittoa olla puoleen ja toiseen. Mittanauha kertoo lähtökohtia sille rinnanalusluvulle.

Itselläni on nykyään lähemmäs 80cm ja rintaliiveistä tulee valittua joko vanha 75 tai niukemmista 80. 75 kokoisista valitaan aina isompi kuppi. Mutta 85 rintaliivit tippuisivat päältäni. Ei mikään kiristys auttaisi. En voi uskoa että esim Triumphin tai Changen mitoitus ole läheskään samaa.

Onko kyse siitä, että nainen tuntee olonsa paremmaksi, jos ympärysmitta on pienempi ja kuppikoko suurempi siinä lappusessa ja sen vuoksi mitoitetaan näin, mielikuvan takia?

Muistakaa, et hakasen pitää olla siellä ensimmäisessä, ja silti tuntua kivan napakalta niin silloin ympärys on oikea. Ne liivit kun löystyy käytössä niin on sit vähän kiristämisen varaa :)

No en tiedä, mutta kun mulle nakattiin siellä changessa ne 75 liivit ekaks päälle niin tuntu että rautapanta laitettiin - olin siis pitäny täysin liian löysiä. kuppikoko taas siellä on tosi pieni, eli triumphin liivit jos ostaisin nyt, niin menis luultavasti luokkaan 75 ympärys ja kuppi lienee c-d luokkaa kuitenkin. Kokeilin tuossa yksi päivä vanhoja liivejä jotka oli sen 85 niin eipä niitä enää haluaisi pitää. Olin siis todellakin ostanut liian isoja ympärysmitaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Onko kyse siitä, että nainen tuntee olonsa paremmaksi, jos ympärysmitta on pienempi ja kuppikoko suurempi siinä lappusessa ja sen vuoksi mitoitetaan näin, mielikuvan takia?

:D Voi hyvinkin olla näin. Heillä pieni povi on A-D . Ja netissä kerrotaan, että vain myyjä kertoo sinulle oikean koon. :whistle: D on muilla valmistajilla jo iso povi. Olisi hauska kuulla käyttääkö joku Changella todella isotissinen myös muilla merkeillä oikeasti samaa kokoa?

Toki pääasia on, että rintaliivit löytyvät ja hyvät.

Sen verran mä tota ymmärrän, että otan sovituskoppiin rinnakkaiskokojakin mukaan.
Sama juttu liiveissä kuin muissakin vaatteissa, kaavoitus, se kaavoitus.....

Joskus käy niin että rinnakkaiskoko istuu paremmin, vaikka pullataikinatissi :D oliskin virallisesti sitä toista kokoa.

niin joo ja mulle siellä changella sanottiinkin että kuppikoot on siellä pieniä eli muilla valmistajilla on isommat koot kuin heillä... sinänsä change on onnistunut koukuttamaan mut ainakin niihin tuotteisiinsa, kun tiedän nyt oman kokoni siellä, ei jaksa lähteä enää muualla ähräämään eri kokojen kanssa, kun tuolla nykyään menee vain liikkeeseen ja nappaa just kaksi kokoa liivejä ja toinen yleensä natsaa samantien.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Sen verran mä tota ymmärrän, että otan sovituskoppiin rinnakkaiskokojakin mukaan.
Sama juttu liiveissä kuin muissakin vaatteissa, kaavoitus, se kaavoitus.....

Joskus käy niin että rinnakkaiskoko istuu paremmin, vaikka pullataikinatissi :D oliskin virallisesti sitä toista kokoa.

Juu, onhan niissä eroja merkeittäin ja malleittain. Aikanaan muistelin että Patricialla oli kupit aina yhden isompia kuin Triumphilla. Itsellä on sellaiset suipot tissit ja eihän kaikki mallit sovi lainkaan. Itse menen liiviliikkeeseen ja myyjä tuo kasan tavaraa ja taas ihan varmasti jotain löytyy.

Mutta pitääpä käydä katsomassa millaisen povipommin ne minusta Changella tekisivät, kun muutenkin olen jo se E.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

:D Voi hyvinkin olla näin. Heillä pieni povi on A-D . Ja netissä kerrotaan, että vain myyjä kertoo sinulle oikean koon. :whistle: D on muilla valmistajilla jo iso povi. Olisi hauska kuulla käyttääkö joku Changella todella isotissinen myös muilla merkeillä oikeasti samaa kokoa?

Toki pääasia on, että rintaliivit löytyvät ja hyvät.

Mulla on nyt raskauden myötä kasvanut tissit koosta 65dd kokoon 70H (noloo), ja oon aina ostanut liivini eri liivikapoista, mutta yleensä Changelta. Mutta siis kysymykseesi, kyllä, muidenkin liiviliikkeiden rintsikat on mulla samaa kokoa.
Vaatekaupasta en oo ostanu liivejä koskaan, kun ennen olin niin kapea ympärysmitalta, ja nykyään tissit on niin massiiviset ja kaupan koot loppuu d-kuppiin, ainakin jos ympätys on 70.

mä en vaan tajua sitä, et miten hitossa TODELLA PIENISTÄ tisseistä saadaan väkisin tehtyä kokoa 70-E ja sitäkin isompaa..mistä se koko muodostuu?? itsellä on aina ollut isot rinnat ja silti olen saanut liivini marketeista. tukevat ja kauniit, kokoa 90-D...
tuntuupa typerälle ajatella, että joku kaksi kertaa pienemmät tissit omaava nainen käyttää myös D tai E kuppia vain siksi, että heillä on joku saakelin kallis rintsikkamaku..... :o

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
joku kaksi kertaa pienemmät tissit omaava nainen käyttää myös D tai E kuppia vain siksi, että heillä on joku saakelin kallis rintsikkamaku..... :o

Juuri tästä luulen olevan kyse, kokolapun ja hintalapun numerot, ne tekevät olon hyväksi. :) Eikä siinä mitään pahaa mielestäni ole.

Yhteistyössä