Ymmärränkö minä nyt väärin,mutta ei olikein ole reilua kaikkia kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harastusmaksuista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Kiraki";27015414]Hassua, miten asiat menee hankalammaksi jos toinen ottaa asiat hoidettavakseen? (siis en tarkoita tässä sinulle mitään negatiivistä :) )[/QUOTE]

Tuota ihmettelin minäkin,mutta ilmeisesti se on kaavoihin kangistumista ja kaikkea
uutta kavahdetaan. Mitähän sitten kun he itse tajuavat tämän minun pointtini tässä asiassa.

Puvut, kisamatkat, ruuat, leirimaksut, ilometrikorvaukset, bensarahat ym menee sitten siitä rahasta minkä nämä enemmän käyneet on maksanut niin tasan. Onko se reilua?

no mun mielestä ainakin puvut ja ruuat voisi kukin maksaa itse. käykö nää vähän käyvät kuitenkin sit noilla kisamatkoilla? miksi kilpailevat jos eivät halua harjoitella? en oikein tajua koko yhtälöä, jotkut ei halua harrastaa ko. lajia mutta silti roikkuu mukana ja kilpailee..

Joukkueista ei ole kokemusta (yhdistyksistä enemmän) mutta jos joku asia on sietämätön enkä saa ääntäni kuuluviin (tarkoittaa usein sitä että asioiden hoidosta on otettava vastuu itse) ei auta kuin vaihtaa joukkuetta, lajia tai harrastusta. Se on varmasti ikävää ja epäreilua, mutta niin se vaan joskus on että on valittava se vähemmän sietämätön vaihtoehto kun parempaa ratkaisua ei ole löydettävissä.

No en mä voi lasta sieltä sysätä pois noin vain kun ei tilalle ole toista joukkuetta. Minun ei auta kuin tyytyä tähän tilanteeseen,mutta edelleen se on epäreilua ja haluaisin muidenkin ymmärtävän sen.

[QUOTE="Kiraki";27015414]Hassua, miten asiat menee hankalammaksi jos toinen ottaa asiat hoidettavakseen? (siis en tarkoita tässä sinulle mitään negatiivistä :) )[/QUOTE]

Niitäkin ihmisiä valitettavasti löytyy joiden mielestä asioita on hankala muuttaa "kun tää on aina tehty näin", "kun mä olen hoitanut tätä jo ties kuinka kaun, tiedän kyllä kuinka asiat kuuluu hoitaa" yms.

[QUOTE="hmmm";27015438]no mun mielestä ainakin puvut ja ruuat voisi kukin maksaa itse. käykö nää vähän käyvät kuitenkin sit noilla kisamatkoilla? miksi kilpailevat jos eivät halua harjoitella? en oikein tajua koko yhtälöä, jotkut ei halua harrastaa ko. lajia mutta silti roikkuu mukana ja kilpailee..[/QUOTE]

Siis haluavat harrastaa,mutta toisten harrastusten takia ei pääse
käymään tässä harrastuksessa ( varmasti tämä vie pois muualtakin) niin usein kuin
harjoitusvuoroja on. Tulee tietysti joitain menoja tai laiskuus iskee että ei lähdekkään.
Kaksi kertaa vuodessa on ainakin kisat ja sitten on näytöksiä parisen kertaa vuodessa.

Onhan tuo nyt niin epäreilu ja idiootti systeemi ettei tosikaan. Kyllä antaisin palautetta niin pitkään, että tuohon tuli tasapuolinen ja järjellinen ratkaisu.

No mun mielestä tuo tapa olisi reilu, JOS se koskisi vain valmentajaa ja harjoitusten kuluja eli läsnäolijat maksavat ne. Mutta pelireissut ja vaatteet pitäisi ostaa erikseen, jokainen omasta pussista. Ja aivan varmasti, jos alat vaatimaan muutosta, nostavat nämä siipeilijät kovan metelin!

Musta toi kuullostaa kovin oudolta et rahat menee jonkun vanhemman henkilökohtaiselle tilille. Miten te muut voitta tarkistaa miten paljon rahaa on tullut ja mennyt? Äkkiä avaamaan joukkueelle oma tili, josta voi ottaa tiliotteen tarvittaessa ja näkee rahaliikennettä. Muutenkin toi on hyvin outo systeemi. Eiköhän parempi olis et jokainen maksaa itse kisamatkat ja vaatteet. Näin ainakin meillä menetelläään.

[QUOTE="vieras";27017066]Musta toi kuullostaa kovin oudolta et rahat menee jonkun vanhemman henkilökohtaiselle tilille. Miten te muut voitta tarkistaa miten paljon rahaa on tullut ja mennyt? Äkkiä avaamaan joukkueelle oma tili, josta voi ottaa tiliotteen tarvittaessa ja näkee rahaliikennettä. Muutenkin toi on hyvin outo systeemi. Eiköhän parempi olis et jokainen maksaa itse kisamatkat ja vaatteet. Näin ainakin meillä menetelläään.[/QUOTE]

Mä itse en suostuisi henkoht tililleni edes rahoja ottamaan ihan vain selkeyden vuoksi. En ole tiliotteita kysynyt,mutta niin ajattelin kyll tehdä. Saas nähdä saanko nähdä ne.

Mitä muuten makhdollisesti verottaja sanoisi tälaiseen toimintaan. Mietin sitäkin,et kun rahaa kuitenkin mnee jonkin verran sinne tilille niin ylittääkö ja katsotaanko se jo verotettavaksi tuloksi.

Mitähän verottaja sanoo, vai kuinka monta vuotta tätä pelleilyä on menty...
Jos ja kun vaikka kyseinen joukkue kuuluukin sen takia johonkin seuraan että saa kisata se kokonaistulo josta vero menee koskee koko seuraa.
Eli eihän tuo voi olla mahdollista että joku kerää rahat omalle tililleen ja makselee sitten sieltä mitä maksaa ja valmentajaakaan ei kiinnosta.
Itse olen sitä mieltä että minun lapseni ei tuommoisessa olisi mukana tai sitten jättäisin kylmästi osan maksamatta.
Kunnon selkeä kk/vuosimaksu ja ehdottomasti joukkueelle oma tili.
Joukkueen rahat pitää olla omalla tilillä ja niistä pitää olla selkeät laskelmat paljon menee mihinkin.
Ihmettelen TODELLA paljon miten verottajan kohden olette onnistuneet pysymääntuossa seurassa.

• Tykkää
Reactions: as if
Mä itse en suostuisi henkoht tililleni edes rahoja ottamaan ihan vain selkeyden vuoksi. En ole tiliotteita kysynyt,mutta niin ajattelin kyll tehdä. Saas nähdä saanko nähdä ne.

Mitä muuten makhdollisesti verottaja sanoisi tälaiseen toimintaan. Mietin sitäkin,et kun rahaa kuitenkin mnee jonkin verran sinne tilille niin ylittääkö ja katsotaanko se jo verotettavaksi tuloksi.

Tuloksi sitä katsotaan lahjaksi ehkä. Periaatteessa kaikilla rahaa käyttävillä yhdistyksillä (jollaiseksi ainakin minä joukkueenkin jollakin tavalla katson, vaikka tässä tapauksessa ei taida olla kysymys mistään järjestäytymisestä) pitäisi olla tilintarkastaja tai jollakin tavalla vähintään kerran vuodessa selvittää jäsenille/osallisille tulo ja menot.

Varmasti verottajaa kiinnostaa, ja varmasti ylittää sillä se katsotaan koko seuran kirjanpidosta ja kaikki on verotettavaa tuloa.
Tosin jos seurakin on samaa huithapeli toimintaa niin empä ihmettelisi jos toiminta kohta loppuisi.
Kerroit että te käytte kisoissa, onko teillä edes lisenssejä lapsilla vai oletteko kuulleet niistäkään ikinä, ihan suoraan sanottuna omaa lastani en päästäsi kyseisen "harrasteen" pariin.

Se on ok, että poissaolosta ei tarvitse maksaa, mutta mä en rupeaisi kustantamaan toisten pukuja yms. Ei todellakaan ole reilua. Miten ne muut vanhemmat ei tätä voi tajuta? Vai onko äänessä vaan ne, joiden lapset saa pukunsa ilmaiseksi?

Jo on typerä järjestely.
Ehdottomasti pitäis olla joukkueenjohtaja ja rahastonhoitaja (ja tietenkin joukkueella oma tili!), vanhempainpalaveri koolle ja faktat pöytään.
Mun lapset harrastaa paljon ja aina ollut kiinteä kk-maksu, sit erikseen mm. turnausreissumaksut niiltä jotka osallistuu. Varusteensa jokainen maksaa itse.

[QUOTE="harmaa";27017226]Varmasti verottajaa kiinnostaa, ja varmasti ylittää sillä se katsotaan koko seuran kirjanpidosta ja kaikki on verotettavaa tuloa.
Tosin jos seurakin on samaa huithapeli toimintaa niin empä ihmettelisi jos toiminta kohta loppuisi.
Kerroit että te käytte kisoissa, onko teillä edes lisenssejä lapsilla vai oletteko kuulleet niistäkään ikinä, ihan suoraan sanottuna omaa lastani en päästäsi kyseisen "harrasteen" pariin.[/QUOTE]

Nämä ei kulu mihinkään seuraan,muuten kuin vain sen kilpailuluvan takia.
Heillä on siis lisenssi, kilpailuihin ei edes muuten pääse

Jo on typerä järjestely.
Ehdottomasti pitäis olla joukkueenjohtaja ja rahastonhoitaja (ja tietenkin joukkueella oma tili!), vanhempainpalaveri koolle ja faktat pöytään.
Mun lapset harrastaa paljon ja aina ollut kiinteä kk-maksu, sit erikseen mm. turnausreissumaksut niiltä jotka osallistuu. Varusteensa jokainen maksaa itse.

Millä helkutilla saan se näiden toisten ämmien päähän ton asian.
Lupasin hommata tilin ja tehdä kaikille laskutkin vaikka, mut ei käy.
Tili kaatui kuulemma siihen kun se maksaa niin paljon.
No mä olisin saanut ilmaisen tilin heille,mut ei sekään käynytKaikki muut haluaa,että tämä sama ihminen hoitaa tiliasiat ja muutkin asiat menee niin kuin ennen.

[QUOTE="harmaa";27017201]Mitähän verottaja sanoo, vai kuinka monta vuotta tätä pelleilyä on menty...
Jos ja kun vaikka kyseinen joukkue kuuluukin sen takia johonkin seuraan että saa kisata se kokonaistulo josta vero menee koskee koko seuraa.
Eli eihän tuo voi olla mahdollista että joku kerää rahat omalle tililleen ja makselee sitten sieltä mitä maksaa ja valmentajaakaan ei kiinnosta.
Itse olen sitä mieltä että minun lapseni ei tuommoisessa olisi mukana tai sitten jättäisin kylmästi osan maksamatta.
Kunnon selkeä kk/vuosimaksu ja ehdottomasti joukkueelle oma tili.
Joukkueen rahat pitää olla omalla tilillä ja niistä pitää olla selkeät laskelmat paljon menee mihinkin.
Ihmettelen TODELLA paljon miten verottajan kohden olette onnistuneet pysymääntuossa seurassa.[/QUOTE]

Kysyin patentti-ja rekisterihallituksesta tätä asiaa niin sieltä sanottiin, että kun ei ole rekisteröitynyt mitenkään niin silloin se on verrattavissa esim nyt vaikka miesten jalkapallon peluuseen. Rahaa kulkee sielläkin,mutta kun niistä ei tarvitse ilmoittaa mihinkän niin silloin ei kukaan mistään välitä eikä osaa tarttua asiaan.

Millä helkutilla saan se näiden toisten ämmien päähän ton asian.
Lupasin hommata tilin ja tehdä kaikille laskutkin vaikka, mut ei käy.
Tili kaatui kuulemma siihen kun se maksaa niin paljon.
No mä olisin saanut ilmaisen tilin heille,mut ei sekään käynytKaikki muut haluaa,että tämä sama ihminen hoitaa tiliasiat ja muutkin asiat menee niin kuin ennen.

Vihjase verotoimistoon jos vaikka sieltä joku lähestyisi tätä vanhempaa jonka tilille rahat nyt menee...
Ja jos joukkue kuitenkin edes nimellisesti kuuluu seuraan niin voisitko olla yhteydessä seuran johtoon josko vaikka vanhempainpalaveri kutsuttaisiin koolle seuran toimesta ja ko. asiat esitettäisiin esim. seuran puheenjohtajan suusta?