Ymmärtääkö 1,5-vuotias että äiti on raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Poika ei sitten tajua että mahan päällä ei saa hyppiä, mutta silti aina näyttää mahaa ja sanoo vauva :whistle:
että mahtaako tuo oikeesti tajuta, että siellä mahassa on jotain...
 
memmu
Ei meillä oikeen kunnolla toi 4 vuotiaskaan taida tajuta... Mä en ole itse alkanu vouhottaan mitään että "massun päälle ei saa hyppiä kun siellä on vauva". Olen vaan ollut itse varovainen ja estänyt kaikki hyppimiset ja pomppimiset sen suurempia meteleitä nostamatta.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Ei meillä oikeen kunnolla toi 4 vuotiaskaan taida tajuta... Mä en ole itse alkanu vouhottaan mitään että "massun päälle ei saa hyppiä kun siellä on vauva". Olen vaan ollut itse varovainen ja estänyt kaikki hyppimiset ja pomppimiset sen suurempia meteleitä nostamatta.
Joo, en mäkään nyt mitenkään vouhota. Aina vaan kun sohvalla/sängyllä pötkötän, niin koitan varoa että ei pelmua mahan päällä...ja sanon aina että mahassa on vauva, ei saa pomppia siinä :D siitähän se varmaan on vaan napannut :whistle:
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Poika ei sitten tajua että mahan päällä ei saa hyppiä, mutta silti aina näyttää mahaa ja sanoo vauva :whistle:
että mahtaako tuo oikeesti tajuta, että siellä mahassa on jotain...
Ei tuon ikäinen lapsi ymmärrä sitä kuten isommat. Ei sillä ole sellaisia itsesuojeluvaistojakaan mitä tulee kasvaessa, saatika sitten että osaisi varoa sikiötä.

Se näyttää "vauva", koska on oppinut niin. Ei ymmärrä vielä yhtään mitään raskaudesta ja sikiöistä =) Eikä sisaruksista.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Kyllä mää luulen, että enemmän ne pienet ymmärtää kun mitä me luullaan ja uskotaan. :whistle: =) :D
Niin, no nerohan tuo lapsi joka tapauksessa on :saint:

Tänäänkin näytti kaupassa vaunuja ja sanoi vauva ja sitten näytti mun mahaa ja sanoi taas vauva...melkein Einstein :D
 
Ei meilläkään 1,5 vuotias ymmärtänyt että mahassa oli vauva. Ei tainnut edes hoksata että se pikkusisko tuli sieltä mahasta ulos. Tosin äidistä tuntuu vielä välillä että sieltä ei oo tullu mitään ulos kun maha on edelleen iso :LOL:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
En usko. Vaikka mistä sen tietää, mitä noiden pikkuisten päiden sisällä vilistää. Ehkä ymmärtääkin

:wave: Moi muuten ihan tälleen muuten vain :heart:
Moi, mä pelkäsin et oot vihanen mulle :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
En usko. Vaikka mistä sen tietää, mitä noiden pikkuisten päiden sisällä vilistää. Ehkä ymmärtääkin

:wave: Moi muuten ihan tälleen muuten vain :heart:
Moi, mä pelkäsin et oot vihanen mulle :snotty:
Miksi :eek: Ai niin, ei nyt sentään. :D :hug: Mä en vain ole kerennyt vastaamaan kerhossa vielä mitään. :D Höpsö :heart: :)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
En usko. Vaikka mistä sen tietää, mitä noiden pikkuisten päiden sisällä vilistää. Ehkä ymmärtääkin

:wave: Moi muuten ihan tälleen muuten vain :heart:
Moi, mä pelkäsin et oot vihanen mulle :snotty:
Miksi :eek: Ai niin, ei nyt sentään. :D :hug: Mä en vain ole kerennyt vastaamaan kerhossa vielä mitään. :D Höpsö :heart: :)
Huh, hyvä sitten :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Kyllä mää luulen, että enemmän ne pienet ymmärtää kun mitä me luullaan ja uskotaan. :whistle: =) :D
Niin, no nerohan tuo lapsi joka tapauksessa on :saint:

Tänäänkin näytti kaupassa vaunuja ja sanoi vauva ja sitten näytti mun mahaa ja sanoi taas vauva...melkein Einstein :D
:D :D Nonni.. mitäs mää oon sanonu!! Äitiinsä tulee! :D
 
Ei varmaan. Miehen siskon tyttö osottelee kans äitinsä mahaa ja hokee vauvaa, mutta silti pomppii mahan päällä tms. niinkun ennenkin.
Miun siskon poika oli 2,5v. kun mie ootin poikaa ja sekään ei oikein tajunnu sitä "vauva mahassa"- juttua. Otti minnuu monesti kädestä kiinni ja vei pinnasängyn luokse (oltiin laitettu valmiiksi) ja sanoi, että vauva pitää laittaa sinne nukkumaan. Ihmetteli raukka, että miksi moster on vauvan mahaansa laittanu, kun nehän nukkuu pinnasängyssä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Ei varmaan. Miehen siskon tyttö osottelee kans äitinsä mahaa ja hokee vauvaa, mutta silti pomppii mahan päällä tms. niinkun ennenkin.
Miun siskon poika oli 2,5v. kun mie ootin poikaa ja sekään ei oikein tajunnu sitä "vauva mahassa"- juttua. Otti minnuu monesti kädestä kiinni ja vei pinnasängyn luokse (oltiin laitettu valmiiksi) ja sanoi, että vauva pitää laittaa sinne nukkumaan. Ihmetteli raukka, että miksi moster on vauvan mahaansa laittanu, kun nehän nukkuu pinnasängyssä :LOL:
:D :LOL: :heart:
 

Yhteistyössä