Ymmärrätkö jos muutaman viikon ikäinen vauva jätetään hoitoon, että vanhemmat pääsee bilettämään?

  • Viestiketjun aloittaja tuttii
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
tuon ikäinen vauva tarvitsee äitiä,hänelle ei ole vielä muotoutunut aikakäsitystä eikä perusturvallisuutta. Nämä asiat ovat tutkittuja ja yleisesti tiedossa, joten kukaan (paitsi lapsipsykologian asiantuntija) ei saa minua vakuuttuneeksi etteikö sen ikäinen vauva kärsisi pitkästä erossa olemisesta äidistään. Itse tein virheen ja jätin vajaa 3 kk ikäisen vauvan yökylään, enää en tekisi niin. Tullut järkeä päähän ja vastuuta enemmän.
Tuliko sun vauvalle jotain traumoja tms. siitä yökylässä olemisesta? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
tuon ikäinen vauva tarvitsee äitiä,hänelle ei ole vielä muotoutunut aikakäsitystä eikä perusturvallisuutta. Nämä asiat ovat tutkittuja ja yleisesti tiedossa, joten kukaan (paitsi lapsipsykologian asiantuntija) ei saa minua vakuuttuneeksi etteikö sen ikäinen vauva kärsisi pitkästä erossa olemisesta äidistään. Itse tein virheen ja jätin vajaa 3 kk ikäisen vauvan yökylään, enää en tekisi niin. Tullut järkeä päähän ja vastuuta enemmän.
Tuliko sun vauvalle jotain traumoja tms. siitä yökylässä olemisesta? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
'

Mistä sen tietää? Lapsi nyt 5v4kk ikäinen. Perusturvallisuuden vaarantamiseen ei paljoa tarvitse.

:| Toivottavasti ei ole traumaa tullut. Siksi kai niin kärkkäästi sanon jos joku viemässä kovin pientä yöksi. kantapään kautta opittua.
 
AA
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Eip oo miun asia ketään kritisoida. Ite kävin viihteellä ekan kerran ku poju oli vajaa 2 kk.
minkä ihmeen takia sun täytyi saada päästä viihteelle kun vauva oli vasta 2kk? oletko niin riippuvainen alkoholista ettet pystynyt olemaan ilman?? huvittavia tuommoiset alkoholistialun äidit, hahhhh
 
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
tuon ikäinen vauva tarvitsee äitiä,hänelle ei ole vielä muotoutunut aikakäsitystä eikä perusturvallisuutta. Nämä asiat ovat tutkittuja ja yleisesti tiedossa, joten kukaan (paitsi lapsipsykologian asiantuntija) ei saa minua vakuuttuneeksi etteikö sen ikäinen vauva kärsisi pitkästä erossa olemisesta äidistään. Itse tein virheen ja jätin vajaa 3 kk ikäisen vauvan yökylään, enää en tekisi niin. Tullut järkeä päähän ja vastuuta enemmän.
Tuliko sun vauvalle jotain traumoja tms. siitä yökylässä olemisesta? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
'

Mistä sen tietää? Lapsi nyt 5v4kk ikäinen. Perusturvallisuuden vaarantamiseen ei paljoa tarvitse.

:| Toivottavasti ei ole traumaa tullut. Siksi kai niin kärkkäästi sanon jos joku viemässä kovin pientä yöksi. kantapään kautta opittua.
Siis jotain kamalaa tapahtui, vai?
 
vieras
Ihmettelin kovasti, kun tuttuni sanoi vauvan ollessa 2 viikkoinen, että lopetin imetyksen ja olin eilen illalla vähän tyttöjen kanssa rentoutumassa! Toki vauva oli isänsä kanssa kotona mutta silti -ei mennyt mun jakeluun. Tuo rentoutuminen oli siis juomista.
 
Mulle on ihan vieras ajatus, että äiti haluaisi olla vastasyntyneestä lapsestaan erossa. Toisaalta ymmärrän kyllä sellaisiakin äitejä, vaikken pystykään heihin samaistumaan. Meillä ei sitä paitsi mummo ottaisi noin pientä yökylään. Eikä ottaisi vieläkään, vaikka poika on "jo" 8kk :heart:
 
en ymmärrä
En ymmärrä yhtään. parin viikon ikäisen vauvan vanhempien elämässä viinan ei pitäisi olla niin suuressa roolissa ellei se sitten ole (eli ongelma ).
Elokuvissa / ruokailemassa tms.käynnin ymmärrän mainiosti =)
 
minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
En ymmärrä yhtään. parin viikon ikäisen vauvan vanhempien elämässä viinan ei pitäisi olla niin suuressa roolissa ellei se sitten ole (eli ongelma ).
Elokuvissa / ruokailemassa tms.käynnin ymmärrän mainiosti =)
samaa mieltä
 
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä, kovin on vauva vielä pieni. Tärkeysjärjestys on kullakin elämässään erilainen.
Meinaatko että jos jättää pienen vauvan hoitoon lähteäkseen vaikka baariin, niin se vauva on kakkosena bilettämisen jälkeen?
Ainakin siinä tärkeysjärjestyksessä bilettäminen on aika korkealla.
 
vierailija
No minkä ikäisen sitten saa jättää yöksi yökylään?

Itse jouduin todella rajun jälkivuodon vuoksi sairaalaan kun vauva oli 5 viikkoa ja koska sinne on matkaa reilu 60 kilometriä, oli miehen lähdettävä viemään. Vauvaa hoitamaan tuli äitini. Tyytyväiseltä vauva vaikutti, kun sitten seuraavana iltapäivänä pääsin kotiin.
 
vieras
jos siltä tuntuu niin miksipä ei, jos kaipaa vähän tuulettumaan.. mul on vielä vajaa kk laskettuun aikaan ja on kyl välil tullu sanottuu ukolle et ku tää on syntyny niin tää lähtee kyl tuulettuun.. ei tää raskaana oleminen aina niin mukavaa oo, helppoudesta puhumattakaan... hormonit hyrrää hulluna ja viuh.. kyl täs kaipaa vähä nollausta pikkuhiljaa.... tosin en kelle vaan lastani jättäs.. ja tuskin edes heti oon mihinkään lähdös.. mut jokainen tekee ite päätöksensä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä, kovin on vauva vielä pieni. Tärkeysjärjestys on kullakin elämässään erilainen.
Meinaatko että jos jättää pienen vauvan hoitoon lähteäkseen vaikka baariin, niin se vauva on kakkosena bilettämisen jälkeen?
Ainakin siinä tärkeysjärjestyksessä bilettäminen on aika korkealla.
Just...

 
en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No minkä ikäisen sitten saa jättää yöksi yökylään?

Itse jouduin todella rajun jälkivuodon vuoksi sairaalaan kun vauva oli 5 viikkoa ja koska sinne on matkaa reilu 60 kilometriä, oli miehen lähdettävä viemään. Vauvaa hoitamaan tuli äitini. Tyytyväiseltä vauva vaikutti, kun sitten seuraavana iltapäivänä pääsin kotiin.
Tämä on aivan eri asia!!!!Tottakai vauvaa voi hoitaa joku muu jos äiti on sairaana. Ei sairaalahoidossa olo ole tietenkään sama asia kun olla nollaamassa pollaa ja bilettämässä viinahuuruisesti.
 
jokainen tekee miten parhaaksi näkee. me oltiin festareilla kun poika oli 3kk ja siis mummolla. ite kävin kaverin synttäreitä juhlistamassa 5 vkoa synnytyksen jälkeen, kotona isän kanssa poika.
 
vib
En oikein tiedä ymmärränkö... ulkopuoliselle en jättäisi, mutta isälle olen jättänytkin. Tosin vauva oli silloin 4kk eli ei ihan vastasyntynytkään. Käväisin viettämässä synttäreitäni; lähdin kun vauva oli nukahtanut ja palasin aamuyön syötölle:) En siis juonut kuitenkaan mitään(ei ole lapsen jälkeen oikein maistunut). Ulkopuoliselle en vois kyllä vielä jättää, poika 7kk.

 
en ymärrä
Ei en ymmärrä, enkä itse jättäisi, mutta toisaalta parempi vauvan olla turvallisessa hoidossakuin et kännistä porukkaa olis sen kanssa kotona..
 
vierailija, sama kuin aiemmin
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No minkä ikäisen sitten saa jättää yöksi yökylään?

Itse jouduin todella rajun jälkivuodon vuoksi sairaalaan kun vauva oli 5 viikkoa ja koska sinne on matkaa reilu 60 kilometriä, oli miehen lähdettävä viemään. Vauvaa hoitamaan tuli äitini. Tyytyväiseltä vauva vaikutti, kun sitten seuraavana iltapäivänä pääsin kotiin.
Tämä on aivan eri asia!!!!Tottakai vauvaa voi hoitaa joku muu jos äiti on sairaana. Ei sairaalahoidossa olo ole tietenkään sama asia kun olla nollaamassa pollaa ja bilettämässä viinahuuruisesti.
Eroa lapsen saamaan traumaan tässä tuskin on: mistäpä vauva sen tajuaisi, että nyt äiti on sairaalassa...

Millaisen trauman lapsi siis saa? Onko tätä jossakin tutkittu: jos niin missä?

Ja edleen, kuinka vanhan sitten voi jättää turvallisin mielin hoitoon?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä