Ylpeä äiti täällä

Neiti 6v. suoritti alkeisuimakoulun tänään ja ihan huippupistein eli sai sen merenneidon sekä luvan osallistua jatkouimakouluun.

Tietääkö muuten kukaan mitä on myyräuinti? Semmoinenkin uinnin laji on, sitä ei vaan neiti ollut uinut ollenkaan kun ei oltu opeteltu.
 
VieraS
onnittelut tytölle! hieno saavutus, muistan kuinka pollea itse olin aikoinaan samassa tilanteessa. Myyräuinti on vähän niinkuin uisi koiraa...en osaa selittää! Mä taas oon ylpeä siitä ku mun 1v 1kk lapsukainen oppi tänään kävelemään! itkuhan äitille tuli kun vauvasta tuli taapero....
 
höh
Minun käsityksen mukaan myyräunti on sitä samaa, mitä ennen sanottiin kuin uitiin "kissaa".
Eli lapsena uitiin koiraa: tassut kauhoi koukistetuin rantein edessä, jalat polski. Kissa oli jotain semmosta, että kädet pyöri toistensa ympäri kuin höyrylaivan takaroottori ja jaloilla polskittiin. Muistelen joskus nykylasten uineen myyrää ja siinä kädet kieri samalla tavalla "lankaa kerien" kuin ennen vanhaan kissa-uinnissa. Sillä ei kyllä pääse eteenpäin kuten koiralla.
 
eikös ne yleensä opeta uimaan alkuun koiraa ja sitten vasta ihmisuintia? :ashamed: mä en tiedä näitä termejä näissä mutta sillon joskus vuonna nakkisota kun mä olin uintikoulussa niin helpoin uinti oli oppia ensin koiraa ja sitten vasta sitä et kädet huitoo sivuille.
 
että sitä koiraa opetellaan uimaan kuten kroolia eli otetaan välillä happea muuten naama on vedessä koko ajan. Myyrä uinnin on oltava muuta kuin koiraa koska koiraa uivat edellä mainitulla tyylillä. Ei varmaan mitenkään tarpeellinen se myyräuinti koska eivät sitä opettaneetkaan.
 
Enkelinsiipirikko
Meillä poika 3v 6kk lopetti tänään just 2viikkoa kestäneen uimakoulun ensimmäisen ryhmän. Ensi vuonna uudestaan isompien ryhmään.. :)
Todella ylpeä olen hänestä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enkelinsiipirikko:
Meillä poika 3v 6kk lopetti tänään just 2viikkoa kestäneen uimakoulun ensimmäisen ryhmän. Ensi vuonna uudestaan isompien ryhmään.. :)
Todella ylpeä olen hänestä :)
Teillä pääsee sitten noinkin nuori jo uimakouluun. Olisin meidän 4,5 v:nkin laittanut mutta sanoivat että raja on se 5 v. eivätkä ota häntä.

Onnea teillekin saavutuksesta!

 

Yhteistyössä