Ylöjärvi / Hämeenkyrö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttaja

Vieras
Tietääkö kukaan millaisia paikkoja Ylöjärvi ja/tai Hämeenkyrö ovat asua? Työt vie mahdollisesti sinne ja olis mukava tietää muutakin kuin mitä paikkakunnat nettisivuillaan kertovat. Siis josko joku vaikka asuu tai on asunut noilla paikkakunnilla, niin vois kertoilla jotain. Millasta on elellä? Onko hyvät palvelut? Jotain erityisiä ongelmia? Tms.

Asun lähellä noita paikkoja. Ylöjärvi on ihan kuin Tamperetta, se on lähellä ja paljon asukkaita käy Tampereella töissä. Paljon lapsiperheitä, hyvät palvelut, miinuksena ruuhkaa kouluissa ja varmaan sosiaalipalveluissa tuon lapsimäärän vuoksi. Juuri valmistumassa iso kauppakeskus, on pankit, terveyskeskus, urheiluhalli, kuntokeskus, jäähalli, iso kirjasto ja kulkee bussit.
Hämeenkyrö on enemmän maaseutua, eikä ole siitä niin paljon kokemuksia. Ystäväni ovat pitäneet paikasta asua.

Itse oon kotoisin Hämeenkyröstä, tosin asunut kohta 10 vuotta muualla. Edelleen vanhemmat asuu ko. paikassa. Mä ite oon tyytyväinen, että en asu enää siellä. Kauniit maisemat, toki, mutta ihmiset kyttäävät toisten asiat ja juoruavat selän takana muille. Kun on kyse pienestä paikasta, niin moni tuntee sinut, vaikka et itse heitä tuntisikaan. Eli, mä muuttaisin mielummin Ylöjärvelle, siitä kunnasta olen kuullut vain hyvää.

minä myös kotoisin hämeenkyröstä! Ihan mukava aikka asua, vaikkakaan en enää sinne takaisin muutais kun 20vuotta siellä asuin! ;)
Ylöjärvellä asun tällä hetkellä, hyviä paikkoja molemmat!

Muuten jos tampereelle meet töihin ni mouhijärvi, vammala ja nokia kannattaa katsoa myös :) sekä kangasala, niistä on about 20-60 min ajo tampereelle riippuen tietysti alueesta ;)
Ja jokaisessa pienemmässä paikkaa kytätään, ei se paikasta ole kiinni :) eiköhän ylöjärveltäki löydy kyttäys yhteisöjä ;) mutt toivottavasti löytyy hyvä työpaikka ja miellyttävä asuinpaikka

Ja täällä myös yksi, joka kotoisin Hämeenkyröstä. Elämä vei muualle enkä enää varmaan muuttaisi takaisin. Ihan ok paikka asua, kovin vaan kuihtunut nykyään. Tai siis asukkaita varmaan enemmän kun mun aikoina mut jotenkin tuntuu, että palveluja ei ole samaan malliin kuin asuessani siellä.

Jos pitäis valita, niin varmaan muuttaisin Ylöjärvelle, kun se on lähempänä Tamperetta. Ja kaikkea hyvää oon kuullut sanottavan Ylöjärvellä asumisesta (kun on sukua ja tuttuja sielläpäin).

Tsemppiä asuinpaikan valintaan! :)