Yllätysraskaus, mies eri maassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, tilanteeni on se että seurustelen norjalaisen miehen kanssa joka asuu Norjassa. Seurustelua takana vasta reilu puolivuotta ja minulla ennestään 4v tyttö.
Olen miettinyt aborttia sekä pitämistä, mutta tuntuu ettei kumpikaan tunnu oikealta. Mies on alusta alkaen sanonut että on minun tukenani tapahtu mitä tapahtu. Oli aluksi kuitenkin enemmän abortin kannalla koska ajoitus ei vielä ole kovin hyvä lapselle, mutta hetken päästä taas puhui että toivoo välillä että lapsi pidettäisi.
Meidän suunnitelmissa on ollut että mies muuttaa Suomeen muutaman vuoden sisällä, näämme tällä hetkellä 2-3vkon välein.
Pelottaa että kestääkö meidän suhde lapsen ja mitä tulee tapahtumaan jos lapsi pidetään.. Nimittäin yksin kahden lapsen kanssa jääminen pelottaa ja hirvittää. :(
Mies on kuitenkin mies jonka kanssa varmasti joskus haluan lapsen jos suhteemme jatkuu tästä eteenpäin.

Jopas on kinkkinen tilanne. Jos raskauden keskeytys epäilyttää sekuntiakaan, älä tee sitä. Se päätös vainoaa sinua loppuelämän. Lapsia saadaan, ei hankita, ja hän nyt päätti että on kova uimaan :) Raskastahan se on, jäit yksin tai et, mutta maailma ei ole koskaan kaatunut siihen, että lapsi syntyy :) onneksi olkoon!

Olisiko miehen mahdollista muuttaa Suomeen vähän aikaisemmin? Mutta jos teillä kuitenkin on suhde, tarkoitus asua jatkossa yhdessä Suomessa ja ehkä hankkia lapsikin yhdessä, niin silloin varmaan itse päättyisin pitämään lapsen. Ajoitus ei tosiaan ole ihanteellinen, mutta koettakaa järjestää, että mies voisi käydä Suomessa useammin ja yrittäkää aikaistaa hänen muuttoaan tänne.

Olisiko miehen mahdollista muuttaa Suomeen vähän aikaisemmin? Mutta jos teillä kuitenkin on suhde, tarkoitus asua jatkossa yhdessä Suomessa ja ehkä hankkia lapsikin yhdessä, niin silloin varmaan itse päättyisin pitämään lapsen. Ajoitus ei tosiaan ole ihanteellinen, mutta koettakaa järjestää, että mies voisi käydä Suomessa useammin ja yrittäkää aikaistaa hänen muuttoaan tänne.

Varmasti muuttaisikin aikaisemmin jos lapsi pidetään ja jos mies aikoo mun kanssa jatkaa. Kuitenkin jännittää se että onko mies varmasti valmis tähän kaikkeen, muutto toiseen maahan ja lapsi. Vaikka tosissaan molemmat ollaan enkä epäile miehen tunteita minua kohtaan niin silti. Lapsi kuitenkin muuttaa suhdetta paljon.. En varmasti itse olisi vielä valmis tän vuoden puolella muuttamaan yhteen miehen kanssa mutta jos vauva tulee niin tottakai haluan että mies on arjessa mukana.
Vaikeita kysymyksiä, mitä jos mitä jos. Abortti vaan tuntuu niin vaikealta kun tuntuu että olisin kuitenkin oikean miehen kanssa ja yhteinen lapsi molemmilla haaveissa joskus.

Varmasti muuttaisikin aikaisemmin jos lapsi pidetään ja jos mies aikoo mun kanssa jatkaa. Kuitenkin jännittää se että onko mies varmasti valmis tähän kaikkeen, muutto toiseen maahan ja lapsi. Vaikka tosissaan molemmat ollaan enkä epäile miehen tunteita minua kohtaan niin silti. Lapsi kuitenkin muuttaa suhdetta paljon.. En varmasti itse olisi vielä valmis tän vuoden puolella muuttamaan yhteen miehen kanssa mutta jos vauva tulee niin tottakai haluan että mies on arjessa mukana.
Vaikeita kysymyksiä, mitä jos mitä jos. Abortti vaan tuntuu niin vaikealta kun tuntuu että olisin kuitenkin oikean miehen kanssa ja yhteinen lapsi molemmilla haaveissa joskus.

Yhteistyössä