Ylläriraskaus ja kun mies EI halua lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin

Vieras
Eli tilanne on se, että teillä on jo kolme lasta. Koululainen, eskari ja vajaan vuoden ikäinen vauva.

Mies ollut vastahakoinen jo kolmannenkin suhteen, alunperin halusikin vain 2 lasta mutta vuoden miettimisen jälkeen suostunut kuitenkin ja nyt onnellinen ja tyytyväinen isä myös hälle.

Mutta sitten tullut ylläriraskaus ja mies ei halua pitää lasta vaan toivoo, että vaimo tekee abortin. Isä on hyvä isä lapsilleen ja hyvä aviomies, mutta pelkää rahojen riittämistä, hermojen sietokykyä eikä halua enempää lapsia yksinkertaisesti.

Vaimo taas on asiasta yllättynyt, mutta ei haluaisi aborttia tehdä, vaikka suunnitelmat menisikin uusiksi.

Mitä asiassa siis pitäisi tehdä?

No miehellä on 9 kk aikaa tottua ajatukseen, voisi kuvitella että siinä ajassa on jo oppinut hyväksymään sen. Tosin meilä on suurperhe muutenkin aikeissa, joten kyseessä olisi vain iloinen yllätys. Eiköhän mies toivu alkujärkytyksestä ja voitte alkaa hankkimaan tavaroita ja valmistautumaan mahdollisimman hyvin.

Aborttia ei kannata tehdä, jos sitä ei halua tehdä. Eli nainen pitää lapsen. Tämä on ainoa järkevä vaihtoehto vaimon mielenterveyden kannalta.

Mies saa sitten tehdä omat päätöksensä sen suhteen että yrittääkö sopeutua tilanteeseen vai ei.

Mä itse tulin ikäänkuin yllättäen raskaaksi kohta 3v sitten...asia oli mulle melko kova pala purtavaksi, eikä se ollut siis iloa ja onnea. Mietin taloutta, voimavarojani ja sitä, miten KAIKKI menisi ihan uusiksi. Sylissäni oli 5kk ikäinen vauva, joka tullessaan oli tuonut jo suuria muutoksia, mutta nyt niitä olisi siis tulossa vielä lisää!

Näin jälkikäteen ajateltuna (kun se raskaus päättyi onnellisesti vauvan syntymään 2v sitten) se kaikki stressi oli ihan turhaa. Tai no, tokihan meillä on tiukempaa taloudellisesti kolmen, kuin kahden kanssa ja tokihan voimavarojakin tarvitaan enemmän...mutta en mä kyllä osaisi kuvitellakaan elämää ilman tätä kolmatta. Kyllä tuo lapsi niin on meille tarkoitettu kun olla vaan voi.

Juuri tänään viimeksi juteltiin tästä mieheni kanssa ja todettiin, että ihanaa, kun tämä lapsi meille tuli, vaikka varsinkin minä olinkin alkuun aivan järkyttynyt tilanteesta :)

Jos tuollainen tilanne olisi meillä, niin en tekisi kyllä aborttia ja se on sellainen juttu, että en katselisi sellaista joka sitä edes ehdottaisi. Tämä on meillä keskusteltu tuhanteen kertaan ja se on kummallekin selvä. Meille ei voi mitään vahinkoja tapahtua, sellaista "vahinkoa" ei edes ole.

On yllätysraskauksia ja "yllätysraskauksia". "Yllätysraskauksissa" se lapsi tulee yllätyksenä ainoastaan toiselle osapuolelle, toinen kun on päättänyt saada lapsen alulle keinoja kaihtamatta, vaikkapa salaa kumppaniltaan ihan tieten tahtoen vastoin kumppanin tahtoa. Sitten on vielä olemassa puhdasta tyhmyyttä, eli ei esimerkiksi käytetä ehkäisyä ollenkaan vetoamalla johonkin kuun asentoon tai kuukautiskierron ajankohtaan.

Yllätysraskaus ja tyhmyys ovat niitä asioita, joissa mun mielestäni miehellä ei ole liiemmälti sananvaltaa asiaan. "Yllätysraskaus" taas on sellainen, että noh, itsepä on nainen soppansa keittänyt. En hyväksy, eikä riitä teetä ja sympatiaa.

Jos tuo tapahtuisi meillä, niin mies saisi valita elääkö jatkossa yksin vai minun & neljän lapsen kanssa.
(tajusin just että tuo VOI olla meillä tosielämää n. vuoden kuluttua: koululainen, eskari, vauva ja neljäs tulossa)

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Se on oma vika. Se on miehen vika yhtälailla kuin naisenkin, että on tullut jo neljäs raskaus. Tätä olisi pitänyt pohtia siinä vaiheessa, kun jätti kondomit hyllylle. Nyt ei auta muu kuin sopeutua tilanteeseen tai tehdä abortti ja naisen kannalta aiheuttaa hyvin paljon surua. Nainenhan voi jopa masentua. Ja sehän ei ole hyvä muiden lasten kannalta.

[QUOTE="diu";26106022]Näin. Harvemmin aikuisilla ihmisille raskautuminen tulee yllätyksenä, eli onko kenties ap väittänyt miehelle käyttävänsä ehkäisyä vaikka asia on ollut toisin tai mies kuvitellut ettei raskaaksi tule kunhan ajattelee ettei tule?[/QUOTE]

Tai sitten ehkäisy on pettänyt. Se on usein yllätys, vaikka jokainen varmaan tietääkin ettei mikään ehkäisy ole satavarma.

"Olen nainen. Minun kohtu, minun lapsi. Minä päätän!"

Aika tasa-arvoiselta kuulostaa ja jos rahatilannekin on heikko.

Ei se abortti ole niin paha, eikä siitä tarvitse kenellekään kertoa ellei halua.

Kasa soluja ei tunne ei kuule ei tiedä loppuuko kehittyminen aborttiin.

Omalle kohdalleni jos ajattelisin, päivänselvää olisi että neljättä, yllättäen alkanutta raskautta ei keskeytettäisi kuin erittäin painavista syistä. Mies voisi halutessaan lähteä tai jäädä, mutta totta vieköön, päätös olisi minun.

Omalle kohdalleni jos ajattelisin, päivänselvää olisi että neljättä, yllättäen alkanutta raskautta ei keskeytettäisi kuin erittäin painavista syistä. Mies voisi halutessaan lähteä tai jäädä, mutta totta vieköön, päätös olisi minun.

Eikös 50% tällaisesta päätöksestä kuuluisi miehelle ja koska ko tapauksessa on jo 3 lasta suostunut siittämään, niin nyt olisi jo miehen vuoro päättää?

[QUOTE="jippo";26106149]Eikös 50% tällaisesta päätöksestä kuuluisi miehelle ja koska ko tapauksessa on jo 3 lasta suostunut siittämään, niin nyt olisi jo miehen vuoro päättää?[/QUOTE]

Ei, päätös on sen jonka kroppaan kajotaan. Minulle on tehty yksi raskaudenkeskeytys lääkkeellisesti ja se oli rankka kokemus, ajatuskin sen kokemisesta uudelleen on kauhistuttava.

Tossa voi miettiä sitäkin että haluaako mieluummin 4 lapsen yksinhuoltajaksi jos tilanne äityy oikein pahaksi. Vai riittäisikö se kolme lasta kuitenkin.

Minusta miehelläkin on oikeus mielipiteeseensä, ei äiti tästä yksin päätä.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
[QUOTE="vieras";26106016]Se on oma vika. Se on miehen vika yhtälailla kuin naisenkin, että on tullut jo neljäs raskaus. Tätä olisi pitänyt pohtia siinä vaiheessa, kun jätti kondomit hyllylle. Nyt ei auta muu kuin sopeutua tilanteeseen tai tehdä abortti ja naisen kannalta aiheuttaa hyvin paljon surua. Nainenhan voi jopa masentua. Ja sehän ei ole hyvä muiden lasten kannalta.[/QUOTE]

Jospa ei jättänyt niitä hyllylle, mutta nainen kävi niitä vähän rei'ittämässä, kaikki on aina mahdollista.

Näitä vastauksia lukiessa en ihmettele lainkaan että perheensä tappajia on. Tehän kaikki lynttäätte miehen . Jos hän sanoo että talious ei kestä eikä hermot niin minusta ne on sen verran vakavat kommentiti että ottaisin ne kyllä huomioon.

Kyllä mun mielestä saisi sitten nainen - eli mahdollisessa skenaariossa sitten minä - katsoa itseään todella tarkasti peiliin ja kerrankin miettiä kunnolla, mitä on tekemässä - tai tekemättä jättämässä. Jos kerran se edeltäväkin lapsi oli miehen puolelta jo melkoisen sopeutumisen, myönnytyksen ja vääntämisen takana, niin...miksi sitten vääntää veistä haavassa? Kyllä tässä asiassa painaa miehenkin sana, ellei sitten ole valmis jäämään neljän lapsen yh:ksi.

Jotenkin ap:n kirjoittamassa tilanteessa, missä oikeasti asiasta on jo puhuttu edeltävällä kerralla ja puolisonkin mielipide tullut varsin selvästi esille, haiskahtaa tämä "yllätysraskaus"...mene ja tiedä sitten. Pidän jokseenkin ylitsekävelemisenä, että ei oteta miehen tunteita ja ajatuksia huomioon.

Freezecatille ja muille tiedoksi, että tapauksessa on todella yllätysraskaus, käytössä kuparikierukka ehkäisynä ja ultrassa sitä ei löydetty.

Nyt viikot 9 menossa ja asia tiedetty vajaat 2 viikkoa. Osasin heti epäillä raskautta oireista johtuen ja tosiaan nyt olisi ensi viikon aikana päätettävä mitä tehdään. On vain niin kovin vaikeaa, koska ymmärrän miehen kannan täydellisesti, mutta toivoisin, että hän vielä kääntäisi päänsä. Itse en tiedä kuinka pystyisin abortin tekemään :(

Todella vaikea tilanne, tuossa on vain valittava kahdesta "pahasta" pienempi. Ja valitettavasti nopealla aikataululla raskauden ollessa jo noilla viikolla... Voimia sinulle, ap :hug: Tee päätös, jonka kanssa voit elää.

No, melkoisen mietinnän edessä sitten olet. Riskin otat joka tapauksessa, teet miten teet - asiassa painanee se, minkä ratkaisun kanssa olet valmis elämään; joko mahdollisesti neljän lapsen yksinhuoltajana tai sitten katkeroituneessa parisuhteessa.

Voimia, teettepä mitä ikinä teettekin :hug:.

Sen ratkaisuNNE jälkeen toivon todella, että mietitte sitten ehkäisyasianne uudestaan.

Yhteistyössä