Yllätysraskaus, mies ei halua lasta

Moi! Miten valita kahesta pahasta pienempi paha?

Tilanne on se, että joko jatkan raskautta ja mies lähtee, tai teen abortin ja mies jää.

Raskaus ei ole suunniteltu ja ymmärrän miestä täysin. Ollaan seurustelu vasta vähän aikaa ja miehellä on jo 3 lasta, eikä just nyt tähän hätään haluaisi lisää. Mulla ei oo lapsia, mutta 100% tiedän että pärjäisin jopa "yksin" vauvan kans, mutta nyt ei järki ja tunteet oo samalla sivulla.

Oksettaa ajatus abortista, mutta en myöskään haluais miehestä luopua, meillä on äärimmäisen hyvä suhde.

Muttamutta. Niin, viikkoja nyt 5+6, asiasta on puhuttu ja riidelty nyt reilu viikko. Eilen sanoin, että odotan että soittavat ensviikon aikana neuvolasta ja pyydän päästä juttelemaan. En todella nyt tiiä mitä teen. Loppupeleissähän tää on vaan mun päätös, mutta tuntuu itsekkäältä pitää lapsi jota mies ei halua. Onko lapsellekkaan oikein? En tiedä.

Toivoisin vaan että miehen mieli muuttuisi, samalla tavalla mies varmasti toivoo että mun mieli muuttuisi.
 
vierailija
Ilman muuta pidät lapsen. Suhteenne ei kuitenkaan ikinä enää tulisi olemaan sama abortin jälkeen. Ystäväni valitsi aikoinaan toisin peräti kahdesti, miehen takia, ja menetti lopulta paitsi lapsensa, myös silloisen miehensä. Myöhemmistä suhteista ei lapsia onnistunut saamaan kovista toiveista huolimatta. Psyykkisesti hän ei myöskään ole ollut sama ihminen aborttien jälkeen, vaikka niistä on jo parikymmentä vuotta. On jäänyt rikkinäiseksi sisimmältään.
 
vierailija
Miehen mieli muuttuu kun lapsi syntyy.
Ei kannata tehdä aborttia, jos ajatus tuntuu hirveältä.
Selviät lapsen kanssa kyllä ❤
Lapsi on lahja.
Ehkä mies ei ole oikea sinulle, ei kannata luopua äitiydestä miehen takia.
Sinä pärjäät kyllä 🩷
 
vierailija
Jos itse et halua aborttia älä sitä missään nimessä tee, tulet muuten varmasti katumaan, jos toimit omia periaatteitasi vastaan. Päätös on täysin sinun. Ajattelisin itse näin, että ero tulee melko varmasti noin erilaisen näkökannan takia muutenkin ennemmin tai myöhemmin. Miehen mieli voi myös usein muuttua lapsen synnyttyä. Toki jos ennestään hänellä on jo kolme, niin tietää vähän mitä on tulossa.
 
vierailija
Teetätin abortin ja en ole päivääkään katunut. Mies ei halunnut lasta.
Sinä et halunnut itse lasta? Asia on täysin eri, jos itse haluaa pitää lapsen.
En minäkään kadu aborttia tilanteessa jossa en itse lasta halunnut. Ero kyllä tuli myöhemmin.
Seuraavassa pidemmässä suhteessa ero tuli alku raskaudesta, tässä vaiheessa päätin pitää lapsen, vaikka isä ei halunnut ja päivääkään en ole sitä katunut. Aiemmin en ollut kypsä vanhemmaksi, nyt olin valmis yksin kasvattamaan. Isä osallistuu kyllä nykyisen puolisonsa kanssa lapsen elämään ja on jälkikäteen sanonut aborttipuheiden olleen virhe. Nykyinen puolisonsa ei voi saada omia lapsia.
 

Yhteistyössä