Yllättävän usein perheen kolmas lapsi on vahinko

  • Viestiketjun aloittaja ootteko muut huomanneet?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mitä ihmeen provoilua nääkin taas on. :D Eipä ollut meillä kolmas vahinko, ihan yrittämällä yritettiin. Joku ihan yrittämällä yrittää saada riitaa aikaseksi näillä aloituksilla. :D
 
rakkaus
Me ollaan just sellainen perhe :heart: :LOL: Vauvakamppeet ehdin myydä pois oikeastaan kaikki, lapsiluvun piti olla siinä. Muutaman kuukauden päästä saatiin tietää ehkäisyn pettäneen, ja kolmonen oli tuloillaan :D Maailmankaikkeudella on sarkastinen huumorintaju.

Mikäs siinä sitten, hankkia tavarat uudestaan ja todeta kaikille niille, joille olin sanonut että ei enempää lapsia, että näin kävi.

Kaikki eivät muuten edes onnitelleet.

 
jotain vanhaa, uutta ja lainattua
kyllä meille oikein toivotaan kolmatta, mutta kun ei tuu ni ei tuu. Eksyis se vahinko tänne meidänkin osoitteeseen. Peesaan kyllä sitä, että tavarat on varmaan myyty, mutta niitä on kirpparit ja kaupat pullollaan.
 
Kaikki vauvatavarat oli kyl laitettu pois ihan tarkoituksella, kun halusin nauttia siitäå odotuksesta ja hörätä ja hankkia vauva kamaa =)
Mutta oikeesti mä en kyllä usko tuohon. Mä uskon, että aika usein jos ekaa on tehty pitkään toka yllättää sillä, että tulee sittenkihn. Ei siis käytetä ehkäisyä, kun ei uskota että voi tulla raskaaksi, kun ei viimeksikään tullu. Mä tiedän monta tämmöistä yllätystä. (vahinkoja ne ei mun mielestä ole, koska jos ihan OIKEASTI ei halua lapsia, varmaan käyttää ehkäisyä, vaikka ei uskoisikaan raskautuvansa)
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä taas taisin olla erityisen suunniteltu, minua oli pitänyt jopa yrittää jonkin aikaa. Isosisko 9 ja isoveli 12 vuotta vanhempia kun minä.
Tai sitten ne on kuvitelleet, että äitisi ei enää raskautuisi :D Tiedän nimittäin tällaisenkin tapauksen :) :heart:

Mutta onko sillä mitään väliä, että mistä syistä on alkunsa saanut ja kuinka suurella yrityksellä? Meidänkin nuorin oli ns. vahinkoraskaus, ei ollut suunniteltu kun ehkäisykin oli käytössä. Jos kerran siitä huolimatta lapsi on tullakseen, niin kyllä se silloin on oikein tervetullutkin :)

 
k
Jos lapsiperheeseen syntyy lapsi,niin puhutaanko silloin vahingosta? Mun mielestä sana vahinko on ruma ja tulee mieleen joku teinitytön raskautuminen,kun ei ole ollut ehkäisyä.

Nykyään on niin paljon ehkäisykeinoja,että jos ei missään nimessä halua enää kolmatta lasta,niin ei sitä varmaankaan enää tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirah:
Alkuperäinen kirjoittaja SIIS:
ei vahinkoja ole olemassakaan, KAUHEA SANA! Suunnittelemattomia lapsia kylläkin, mutta ei kukaan ole VAHINKO!
Näin. Kai aikuiset tietävät mitä seksistä seuraa.
No jos on ehkäisy käytössä, ja vieläpä pomminvarmaksi väitetty, niin kyllä se raskaus melkoinen vahinko oli. Ei se vahinko välttämättä tarkoita että se oli huono asia.
 
heh
mikähän siinä on et ihmiset on niin ilkeitä toisillee et epäillää toisten lapsia vahingoiks? oli ne sit ekoja tokia tai kolmansia tai mitä vaan?
jokainen on vuorollaan epäilly mein lapsista kutakin vahingoksi, mitä kukaan heistä ei kylläkään ollut. todella loukkaavaa? tuntuu jotenkin että tuolla vahinkolapsi statuksella yritettäisiin vähentää sen lapsen arvoa, tuntuuko muista samalta? lapset ovat lahja, ketään ei pitäisi sanoa ilkeässä mielessä vahingoksi!
 
Mammukka
No, niinpä! Näin meillä ainakin, mutta käyttäisin mieluummin sanaa yllätys. Kaksi ensimmäistä saatiin alkuun hormonihoidoilla, ja todettiin, että nyt riitti tämä. Sitten käykin ilmi, että mulla on tainnut olla ainakin yksi spontaani ovulaatio.. Tietysti vauvatavarat oli myyty, mitä niitä nurkissa pyörittelee, jos ei ole lisääntymisaikeita.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä taas taisin olla erityisen suunniteltu, minua oli pitänyt jopa yrittää jonkin aikaa. Isosisko 9 ja isoveli 12 vuotta vanhempia kun minä.
Tai sitten ne on kuvitelleet, että äitisi ei enää raskautuisi :D Tiedän nimittäin tällaisenkin tapauksen :) :heart:

Mutta onko sillä mitään väliä, että mistä syistä on alkunsa saanut ja kuinka suurella yrityksellä? Meidänkin nuorin oli ns. vahinkoraskaus, ei ollut suunniteltu kun ehkäisykin oli käytössä. Jos kerran siitä huolimatta lapsi on tullakseen, niin kyllä se silloin on oikein tervetullutkin :)
Ei sillä mulle väliä oo, mutta ei ne semmosta kuvitellut, vaan ihan lapsensaantitoivossa jättivät ehkäisyn pois. Tai niin mulle on kerrottu. :D Oikeasti, se tuntui hyvältä kuulla olevansa toivottu, koska aina muutoin ei elämässä ole niin saanut tuntea.
 
No
Meillä kolmas plussa oli YLLÄTYS. Puolivälissä nyt mennään ja kovasti odotellaan. Mut kyllä joo, alle-vuoden-ikäisen kamppeet oli eteenpäin lahjoitettu.. onneksi pinnasängyssä nukkuu vielä eräs ja syöttötuoliakin käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
eiköhän useimmin oo niin , että kaksi lasta kun on saatu, niin moni aattelee, että nämä nyt riittää meidän perheeseen. Sitten myydään kamppeet jne.. ja iskeekin jonkin ajan kuluttua kaipuu, että jos vielä yksi.
Arvelisin olevan aika yleistä... :) Ajatellaan "järkevästi", että rahan yms kannalta kaksi on hyvä. Ja muutamaa vuotta myöhemmin kaipaillaan vielä yhtä vauvaa...
 

Yhteistyössä