Ylivieska -Kalajoki lähi alueet

  • Viestiketjun aloittaja hennis
  • Ensimmäinen viesti
Viveca harmaana
Huomentapäiviä! Täällä odotellaan kovasti pojan kummitätiä, sekä tätiä ja setää kylään ja tietysti heidän pientä vauvaansa. Enpä ehdi heitä kauaa näkemään kun pitää jo hurauttaa sinne Myllyyn...

Älkäähän sitten tytöt ihmetelkö jos tämä mamma välillä irvistelee niin maan per....sti! Alkoi tänä aamuna (täydellinen ajoitus!) just tää naisen elämän ihanin juttu, "RED DEVIL". Joo eli punainen paholainen päätti tulla kylään ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Vuoto on karmeaa ja maha on tosi tosi kipeä. Buranaa vaan kauhiasti kehiin... Toivottavasti syömingit ei mene mulla pilalle tän takia... :/

Toivottavasti Sartsukka pääsitte lähtemään autolla. Ei tuolla nyt enää oo mikään huono keli ainakaan. Meillekin isäntä kävi toissapäivänä vaihdatuttamassa kesärenkaat ja uudet vanteet autoon...

Jees, näemme kohta!
 
hennis
uuh just ehin kotia ja autosta ulos niin tuli örki en ehtiny aukasta edes ovia tuli tohon portaitten viereen örkit :x :LOL: Joo ja nyt on isäntäki örkiny :x Jospa tää tästä palataan juttuun taas Ainiin oli kiva nähä mammoja harmi että meni nyt näin. Mutta ens kerralla uusiksi! =) :attn: =)
 
Henniksen perheelle pikaista paranemista!

Oli kiva nähdä kaikkia paikalla olijoita.Ja mekin tosiaan perille pääsimme.Lähteissämme alkoi arska paistamaan mutta täälläpä sitten tuleepi vettä.Kärkkäisen kautta kotia tulimme

Koskas seuraava tapaaminen?
 
Kotiuduttu on täälläkin Kärkkäisen ja Nivalan halpahallin kautta sekä mutkan kautta vielä,kun haimme isännän työkaverin, eilisilta oli hällä vähän menny pitkäks........ ;) ;) ;) ;) ;) :D :D :D :D :D
Kiitos vaan ruokaseurasta,oli kiva nähdä teitä!! =)
Hyvä tuuri hennis et kotio kumminkin pääsit,toivottavasti menee pikaseen ohi. :hug: :wave: :wave: :wave:
 
hennis
Juu kyllä nyt on alkaa elämä voittaa =) Pysty jo puuroa syömään kyllä maistuki hyvälle. :p =) Juu että eiköhän se nyt ole ohi menny. =) Mutta kiva oli nähä ja kohta otamma uusiksi. =) B)
 
hipsukka harmaana
huomenta mammat!

harmi etten päässy eilen mut hennis varmaan kertoikin miksen? eli meillä on tänään ne ristiäiset ja oon sitten hiki hatuissa siivonnut yms yms

mutta voin kuiskata teille nimen nyt hiljaa niin saatte tietää sen ennen vieraita, eli piika on jatkossa sit virallisesti Jenika Minja Anita, mutta Piika nimitys varmaan seuraa hänät lopun ikänsä..

palataanpa ajan kanssa jutteloiseen taas! ja tulukaa käymään alku viikosta rääppiäisissä, varmaan jää herkkuja yli. :p
 
hennis
Hipsukka pitääkähän hyvät "kemut". =) Ihana ilma ulkona. B) Käytiin tossa Viivin kans pyöräileen jo pikku lenkki. Isäntä vaihto toiseen autoon renkaat ja käytettiin pesussa samalla auto. =) Juu mutta palataampa juttuloiseen taas Moi =) B) Hipsukka täytyy kattoo jos joku päivä käväsis =)
 
Onneksi olkoon hipsukka,saat huokaista nyt kun ristiäiset ohi!! =) Nätti nimi tytöllesi,onko Anita suvussa kiertävä nimi?Pidän nimestä,siskoni Anita. :hug: mikäs sen isoveljennimi oli alkoiko J:llä?? ;)
No toivottavasti tapaamme seuraavalla kerralla. :)
 
hennis
Huomenta mammat! meillä siis örkitauvista selvitty. =) Viivillä hiukka vielä maha ruikulilla mutta eiköhän se siitä ja ei tuo menoon vaikuta millään lailla yhtä kovasti menee kun ennenki hih =) Juu mutta eipä tässä ehkä ajellaan joku päivä Ylivieskaan katellaampa tässä mutta palataampa juttuloiseen taas Oisko toukokuulla hyvä idis uutta tapaamista aatella??otaakapas kantaa mammat!! :attn: :attn: :attn: =) B)
 
hipsukka harmaana
Täällä yks mamam harmailee kun on niin harmaa päivä.. :wave:

Käytiin piikan kanssa vanuilemassa niin arvatkaa tuliko kaatovesisade just silloin,,, :snotty: Äipätti oli litimärkä ja tyttö nukkui 4h yhtä soittoa vaunuissa.. "sataa sataa ropisee tilintilintom.." :whistle: ;)

mutta isäntä tulee töistä ja sit lähdetään ruokakauppaan ja vaippojakin pitäis taas ostaa..

Hannee, kuis lääkärireissu meni?

Sartsukka, nimi on saanut ristiriitaisen vastaanoton :whistle: mutta kiva että edes joku muukin tykkää kuin me. :D

Hennis, onko suunnitelmia tälle viikolle?

Ja missäs meidän Viveca on? Hautautunut talohaaveisiin kenties.. :xmas:
 
hipsukka harmaana
niin joo Smurffiina, Anita nimi on vähä niinkuin sukurasite, itse oon saanut sen mummultani ja nyt sitten pistettiin seuraavalle polvelle menemään.. Isoveikka on Jere niin nehän sointuu tosi hyvin keskenään.. Jos sillä nyt on jotain väliä että muksujen nimet on keskenään sointuvia :ashamed: ;)
 
hennis
Hipsukka voitas keskiviikkona kävästä kun isäntä pitää hakee junalta klo15.40 niin sitä ennen vois tulla kylläileen jos passaapi? =) Huomenna se pitää kyllä kans viiä ku meillä WV meni maalauksille mutta se on jo aamulla aikanaan se junan lähtö niin ei vihtitä vielä niin aamutuimaan teille hyökätä. ;) Joo mutta Hannee missä luuraat huhuuu?? Palataampa juttuun taas =) B)
 
smurffiina harmaana
Täällä tapellut mesen kanssa päivän, ku päivitettiin uus versio betasta niin ei tahdo sit päästä meseen ollenkaan!! :headwall: :headwall:
Juu hipsukka hyvin sointuu noi lapsosten nimet yhteen ja pää asia et pitää nimistä itse,sama se muille on. =) jokaisellahan on omat mieltymyksensä... :hug:
 
Viveca harmaana
Moi! Oonhan mä täällä käyny lukasemassa viestejä vaan en oo ehtiny mukamas kirjoittamaan... Minä ainakin tykkäsin tosi paljon "Piikan" nimestä! Oon kans sitä mieltä, että pääasia että isä ja äiti tykkää lapsensa nimestä, muulla suvulla ei väliä. Meilläkään ei tosiaan mikään perinteinen nimi, joten varmasti moni on ihmetelly nimen kuultuaan... so what!

Keskiviikkona käydään kattelemassa yhtä taloa Henniksen naapurista melkeinpä! On tässä kyllä hirmuinen kuume päällä! Toivottavasti löydetään mieleinen kesään mennessä! Tai edes jouluun...

Eips nyt kummempia. Kirjotellaanpa taas vaikka huomenna lisää. Moi!
 
hennis
Huomenta vaan! Vietiin siinä jo isäntä junalle Ylivieskaan. Meni Tampereelle työmatkalle. =) Huomenna siis tulee kotia. =) Tuli sitte pikkunen taka talvi no onneksi on talvirenkaat vielä toisessa autossa.Viveca ois tosi SIISTIÄ jos muutasitta meijän kylälle asumaan!!! =) =) =) Toivotaan että talo milyttää. Juu mutta mä lähen vaihtaan kakkavaippaaneitille joten palataampa juttuun taas. B) =)
 
Meillä on nyt viikon verran ollut kävelytreeniä jopa yölläkin pitäisi päästä meneen.Tuetta nousee toisinaan seisomaan mutta väsyneenä ei onnistu.Ilman tukia mennään jopa 7askeleen verran parhaimmillaan kunnes innostutaan liikaa ja tasapaino pettää.Mutta hyvin otetaan kuitenkin kiinni ettei naama osu lattiaan.Usein kuitenkin pyllylleen mennään.

meillä ei mene vesi että toivottavasti ei ole vaarallista poika juo maitoa 8dl.Jos vettä annan niin ottaa muutaman hömpyn ja sen jälkeen rupee maiskuttamaan ja kitiseen ja mammaa huutaa ihan selvästi.Ja jos vielä maitoa erehtyy näkemään jossain kovasti sitä sitten tavoittelee.Ruokaa menee maidon lisäksi 3-4dl päivittäin.

Päiväunet on menneet yhteen ja nekin vain sellainen parituntia korkeintaan.Joskus saattaa erehtyä nukkumaan kauemminkin mutta silloin on ollut tooodella rikkonainen yö takana.

Ollaan siirrytty ihan hyvin maitotuotteiden kokeilussa ja ei mitään oireita.Kamppaillaan edelleen kovan vatsan kanssa.Minä niin toivon että korvikkeen väheneminen auttaisi että saatas kakista löysempää mutta kun ei niin ei.

Oisko teillä vinkkejä että miten ihmeessä saan maitoa pojan juomaan ja miten ihmeessä saan hampaat harjattua kun siitä tulee aina kauhea huuto ja pää heiluu ja kädet niin että pelkään satuttavani poikaa kun joudun kovemmin ottaan kiinni.Nyt vielä jotenkin menee kun mies iltaisin kotona mutta aamuisin hankalaa yksin puhumattakaan sitten kesällä kun mies ei ole iltahommien aikaan kotona ja sitten siinä on vielä kakkonenkin omaansa sanomassa.
Kaikki on silitettynä ja pestynä niin ne uudet äitiyspaukkauksessa tulleet kuin esikoisenkin vanhat.Vaatetta on meillä ja paljon.Ihan liikaa.Mutta saamme äidiltäni ja hänen ystäviltään joilla lapsenteko on nyt jäänyt.Siskoistani pienin on nyt kohta 4.vee ja äidin ystävienkin vauvat alkaa oleen isoja joten minä hukun vaatteisiin enkä lähde laskemaan kuinka paljon mitäkin on koska oikeasti niitä on ihan liikaa.Vaikka vaihtaisin pojalle koko vaatekerran kolmekin kertaa päivässä ei viikkoon tartteis pestä pyykkiä koska vaatteet piisaisi toodella hyvin.

Oma vointi:alakuloisuutta ilmassa johtuen yksinäisyydestä.Sillä miehellä alkanut töiden kiiruisin aika eli hommaa piisaa.Ja mihinkään ei jaksa lähteä kun ei jaksa alkaa esikoista pukeen ja pistää istuimeen yms.Kun aina pitäisi lähteä sitten pidemmälle ja jotenkin vain on helpompi olla lököö vaatteilla kotona pojan kanssa.Ehkä sekin kun paljon tekemistä olisi siis lähinnä siivoskelua sellaista jokapäiväistä ja järjestelyä mutta ku ei huvita ja sitten kun täällä tosiaan on ahdasta mein kämpässä.

Nyt syömään spagettia ja jauhelihakastiketta jos Otto nyt suostuisi sen aikaa nukkumaan.
 
hipsukka harmaana
sartsukka: Noihin maito juttuihin en osaa oikein sanoa mitään mutta eikös se alta vuoden ikäsellä pidä vielä mennäkin maitoa tuo 5-8 dl päivässä ja vasta kun vuosi tulee täyteen niin kiinteitä voi alakaa lisäämään samalla kun vähentelee maito annoksia pikku hiljaa..

Mutta hampaiden pesuun voin sanoa koulutukseni pohjalta sen verran että anna Otolle oma harja Käteen millä saa totutella ja siinä peset minkä pystyt pesemään esim syöttötuolissa istuen vähän niin kuin leikin varjolla yrität. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PAKOTA! Tulee vaan turhaan kammo pesua kohtaa, jos sinusta tuntu että pesu ei onnistu niin osta fluoritabletteja ja anna niitä sen aikaa ainakin että saatte pesut onnistuun..

Ja luumu sosetta tai mallasta voit kokeilla kovaan mahaan, meillä pojalle tehos parhaiten luumumehu. Liotin yön yli tuoreita luumuja vedessä ja sitten sitä mehua juotin päivän mittaan niin alkoi vatsa toimimaan säännöllisemmin..

Ja mitä tuohon lähtemiseen tulee niin pistä otto vaunuihin ja käy vaikka varttitunnin happihyppelyllä ulkona ne tekee kummasti hyvää mieltä itsellekin kun saa vähän aikaa tuuletella ulkosalla omaa päätäkin. Niin minäkin teen, vaikka välilä tympäsee lähteä niin aina on ollut hyvä mieli kun takasin tuun kun oon saanut ulkoiltua. tai vaikka puen otto vaatteisin ja ota itselle tuoli matkaan ja anna pojan touhuta ulkona, kyllä se noin pienikin tykkää lällileikeistä. :D

mutta sellaista, nyt täytyy alkaa tekeen jotain ja Piikakin kitisee tuossa vieressä.. :whistle: (vaatii nettiin hukkuneelta äidiltäään huomiota)

Hanne, poika löytyi.. Hän oli huuto matkan päässä mutta silmän kantamattomissa silti :(

ja Hennis mitä tuliaisia tuli? ;)

Viveca. oliko hyvä talo? *VÄHÄNKÖ OON UTELIAS* :ashamed:

:wave: :wave: :wave:
 
Kiitos hipsukka vinkeistä.Otolla on molemmissa käsissä hammasharjat ja syöttötuolissa pää olisi vain alaspäin.Fluoria meillä on mutta mitenkäs mä sitä annan kun ne on tabletteina ja siinä lukee että liotettuna veteen ja sitä vettä ei siis mene.Ja jos annan pureksi ei onnistu sillä sylkäsee sen ulos suusta.

Niin tosiaan ulos vain mutta ku ei ole helppoa.Ja toisekseen me ei asuta tässä talossa yksin vaan tässä samassa pihassa on jos vaikka ketä (monimutkaista selittää) ja tulee mulle yks jos toinenkin sanomaan että ei saa lasta pitää maassa sehän on kylmä.Ja toisekseen siellä on jos vaikka mitä mitä laittaa suuhun kun eräs vanha ukko heittelee sinne mitä sattuu ja linnun ruokaa pitkin maata ja kissaa saa olla kokoajan häätämässä yms.Äh vaikea selittää.

Äsken oltiin ulkona hetki ja mä en tullut siitä kuin pahalle päälle kun heti olisi pitänyt olla haravoimassa yms.
 

Yhteistyössä