Ylivieska -Kalajoki lähi alueet

  • Viestiketjun aloittaja hennis
  • Ensimmäinen viesti
Hanne harmaana
Moikat vaan tältäkin suunnalta!

Täällä alkaa neitin kuume pikkuhiljaa helpottaa, onneksi. Mitään varsinaista syytä ei kuumeelle selvinnyt.

Voi Hipsukkaa, mikähän se ois semmonen kotitekonen vinkki veetutukseen, hmmm. Nooh, jos sulla on SE aika kuukaudesta tai kierron puoliväli nii ku pistät sen piikkiin nii johan jo seuraavana päivänä on ihan eri mieli.

Ihmeesti ei ittellä oo veetutusta ollu, mistä lie johtuu tai noh vastahan mulla tais viime vklla sellanen pv ollakki. :LOL: Meijän pitäs keksiä mammaporukalla sellanen yhteinen "lääke" tohon veetutukseen kun jokaisella aina silloin tällöin on niitä päiviä. Vinkkejä otetaan vastaan... :D

Meille tulee marraskuussa uus katto... jippii ja hurraa!!! :attn: :D Otettiin yks firma tekemään kattoremppa ihan alusta loppuun asti, töineen, tarvikkeineen päivineen. Maksaa hunajaa, mutta ei tommosta remppaa voi alkaa itte tekemään ku ei osaa ja ei kerkee.

Mulle tuli perjantaina aika sinne nielurisaleikkaukseen. Rupes jännittämään ihan hulluna vaikka ei se ihan tänään vielä oo ku lokakuulla vasta.

Neitin kontrollikäynti Kokkolan lastenklinikalla peruuntu, se ois ollu tänään mutta mitenpä sitä kuumeisen lapsen kans sinne asti menee. Ens maanantaina on jo uus aika ettei sen kauempaa tarttee ootella.

Mutta eipä tässä ihmeempiä, täytynee alkaa vähä jotain hyödyllistä puuhastelemaan, ku ei tää tänne kirjottelu kauheen hyödyllistä oo, vai onko??? :/

:wave: :wave:
 
hennis harmaileepi
Mä keksin hatutus eli vtutus lääkeen Mennän mamma porukalla joku päivä ILMAN lapsia Sani Faniin Uimaan....?vai mitä eikö oo hyvä idea... Jeps mutta se saunailtaki mammaporukassa vois piristää kummasti joku viikonloppu...? =) =) meillä vois vaikka pitää laitan ukon ja neitin Nivalaan yöksi. =) =)
 
Haikeana täällä katselen kuinka suunnittelette kaikenlaista menoa ilman lapsia.Minä kun pystyn nipin napin hampilääkärissä käymään ilman perheenjäseniä.

Rahatilannekin meni huonoksi että pakko hakea töitä ja toivoa että kunta saisi sitten jos töitä saan järjestettyä sen hoitopaikan.
 
sartsukka, etkös ole vielä monta kuukautta äitiyslomalla?

hennis, en tiedä pääsenkö minä kun tyttö on vielä tissillä ja yösyönnillä mutta voitais miettiä sitä sanifania joku viikonloppu päiväseltään
:wave: piika varmaan pärjää muutaman tunnin ilman tissiä *luulen*

no hain itsellen isooon levyn pähkinäsuklaata :p :p kyllä saa vatutus kyytiä tällä erää, eli ainakin huomiseen. Juuh ja isäntä on nyt siinä vatsataudissa :eek: :x
 
Emppuliina
hyvää yötä!vielä täällä kukun kun masu-asukki pitää möyrintäkisoja masussa niin ei saa unta \|O
yritin koiran kanssaki käydä tuossa aiemmin lenkillä,kyllähän se laittoi supistelemaan mutta nekin ovat hiipuneet.tänään on laskettu aika =) =)
vois tämä veitikka jo putkahtaa ulos :whistle:
täytyy tästä siirtyä pian jääkaapille,jos syönti väsyttäis ;)
Toivottavasti siellä Hannen typykkä paranee pian!
ja Hipsukan perheessä mahatauti helpottaa..
Voimia muillekkin! =) mutta ei muuta kuin :wave: :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 09:03 sartsukka kirjoitti:
Hipsukka:Äitiyslomahan on 3kk jonka jälkeen alkaa vanhempainraha ja sen voi lopettaa.Kun ei ole rahaa niin sitä ei ole.Pakko saada töitä.Olen jo moneen paikkaan laittanut hakemusta ja jopa soitellutkin.
juu näinhän se menee, mutta kunta ei järjestä hoitopaikkaa niin kauan kun on vanheimpainrahakausi menossa. Silloin kun poika oli vauva niin mun vanhempainrahakausi oli lokakuulle ja opiskelut olis alkanut jo elokuussa niin en saanut pojalle hoitopaikkaa kaupungilta ennen kuin vanhempainrahakausi oli loppu ja jouduin siirtämään opiskelujeni alkua sen takia. Mutta toivotaan että sun asiat järjestyy, sen enempää asiaa kommentoimatta nyt :wave:
 
Pakko sillä 500? kuussa neljän ihmisen ruat,poikien vaipat,Urhon nannin mun puhelinlasku kaikki hygienitarpeet ni on PAKKO saada töitä.Kyllä kunnan on PAKKO!!!Mä huudan ja kiljun vaik sitten.
Soitin Kannuksen halppikseen pyysivät 3vkn:m päästä soittaan uudestaan kun tietevät montako henkeä palkkaavat kun kannuksen halppishan näet laajenee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 10:27 sartsukka kirjoitti:
Pakko sillä 500? kuussa neljän ihmisen ruat,poikien vaipat,Urhon nannin mun puhelinlasku kaikki hygienitarpeet ni on PAKKO saada töitä.Kyllä kunnan on PAKKO!!!Mä huudan ja kiljun vaik sitten.
Soitin Kannuksen halppikseen pyysivät 3vkn:m päästä soittaan uudestaan kun tietevät montako henkeä palkkaavat kun kannuksen halppishan näet laajenee.
entä tomeentulotuki? varmista nyt kuiten että saat sen hoitopaikan ennen kuin lupaudut töihin.. mutta tsemppiä :hug: tiiän minäkin että mitä on olla tosi tiukilla :/
 
Emppuliina
Juu,ei ne äitiyspäivärahat hääppöisiä ole.
Minäkään kun en ole ollut töissä vaan opiskellut molempien odotusaikana.
Isukin kans varmaan käydään Ylivieskan suunnalla katteleen neidin 4v lahjaa.
Jos vaikka samalla katsastais kirpputoreja. ;) täytyy tästä lähteä kattomaan sukulaislapsia vielä kun kynnelle kykenee. :wave:
 
hennis harmaileepi
Moikka moi äitin kans tossa kävästiin Raahessa. =) Ostin pari viher kasvia ja uuden rikkalapion vanha oli ihan pyllystä sanan mukaisesti.Jeps mutta ei kai tässä sen kummempaa palataan askaan taas. :wave: =)
 
Viveca harmaana
Heips.

Eilisiltaisen "burn outin" jälkeen taas ihan ok fiilis. On nää raskaushormoonit vaan oikullisia. Jokos Henniksellä on alkanut vaikuttaa? Mulla kostuu silmäkulma jo jotain tv-dokumenttia katellessa saati sitte omia murheita pohtiessa. Mut tätähän tää on, sen kestää kun tietää miten ihanaa on saada se pieni käärö ensikertaa syliin! B)
Sartsukalle tsemppiä työnhakuun ja hoitopaikan suhteen!

Tänään käytiin ostamassa tapetit olkkariin, ei sitten maalattukaan. Niin se mieli vaihtelee, miehelläkin! :LOL: Kauheesti nielee rahaa noi rautakauppareissut, huih... Kohta täällä on toinenkin mamma töitä hakemassa... Hain tosiaan vaan sitä yhtä työpaikkaa, kun ajattelin että kun ihan ihan pakko ei ole löytää tähän hätään niin en mene mihinkään sellaseen mikä ei kiinnosta pätkääkään ja missä ei ole riittävän motivoiva palkka. Ensi syksynä voipi olla toinen ääni kellossa, PAKKO löytää joku mielellään HYVÄ TYÖPAIKKA!

Koira tempaisi taas eilen! Puri 3 kohtaa "henkselinsä" eli valjaansa poikki, ihan vaan siksi että heitin VAIN 3 kertaa palloa ja sitten lähdettiin pojan kanssa sisälle syömään... :LOL: :LOL: :LOL: On tuo kyllä sellanen koirulainen! Ei muuta kuin valjaita ostamaan kun poitsu herää. Niin kun tässä ei tosiaan sitä rahanmenoa ois muutenki, varmaan 20 ? menee tohonkin koiran mielenilmaisuun.

PAKKO myös käydä ostamassa HH:sta nallefleecepuku tulevalle vauvalle, oli niin suloinen ja sopii niin tytölle kuin pojallekin. Ostan sen ihan pienimmän koon 0-3kk. Ensimmäinen ostos tulevalle pienokaiselle! (Kirppisostoja ei lasketa). :D

HAnne! Huomasin YKAN Sotkassa sellasen mäntykoulupöydän, 4 laatikkoa ja näytti ihan hyvältä. 99 ? (ovh 129)...

Juuh nyt pois. Pitää tehdä kotitöitä kun poitsu nukkuu. MOI!!! Se Sanifani-homma kuulostaa hyvältä! Tosin en tiedä miten onnistuu kun on niin kiire ja ei kehtais jättää poitsua miehen hoidettavaksi kun pitäis tota remppaakin saada eteenpäin.... Mut katellaan!


:wave:
 
hennis harmaileepi
Joo mullaki silmäkulma kostuu kun tulee joku herkä ohjelma.Niisk hih Jep eiköhän tän tosiaan kestä kun käärön saa syliin sitte. =) :heart: Juu mutta nyt lakaseen hiekat lattialla neitin housun punteissa tuli ulkoa YLLÄRI ylläri HIEKKAA....... ;) :/ =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 14:03 Viveca harmaana kirjoitti:
OHHOH, tulipas tekstiä! :D
ei se mitään ;) :whistle:

Joo kyllä minäkin muistan kun katsoin jotain ihan hömppäsarjaa (kauniit ja rohkeat) :ashamed: niin itkua väänsin, ei toki mitään pikkusen kyyneltä silmää vaan ihan valtoimeni vollotin aivan kuin olisin juuri kaikkeni menettänyt :ashamed: :snotty: ja sille kun ei voi yhtään mittään, tai minä en ainakaan voinut, ja isäntä nauroi vieressä ettei ole tosi tuo itkun määrä \|O :kieh: :saint:

Onnea vaan Hannelle uudesta katosta, mekin saatiin vähän raha-asioita järjestettyä ja niin saadaan tässä jossain vaiheessa sitten laitettua uus hella ja jääkaappi ja vähän tapettia =) juuh mutta lohduttaudutaan sillä että ei sitä velkaa kaikille paljoa annetakaan ja harvoille ja valituille näin runsaasti :LOL: :LOL: *ymmärsikökään kukaan vitsiä :ashamed: *

Kävin katsomassa jo vähän niin kuin valmiiksi tapetteja ja löysin aivan ihanan :p tapetin meille makkariin, sellainen missä oli valkoisia ruusuja siellä täällä mutta kun oli niin hiiiirveeen kallista 50E/rulla :eek: joten hakeminen jatkuu. Viveca. mistä te löysitte ne olkkarin tapetin? Me ollaan käyty kattomassa jo aika monesta paikasta, ja tuntuu että on tosi vaikea löytää mieleisiä. Taitaa olla runsaudenpula kun malleja on niin paljon..

Mutta sellaista. isäntä on toista päivää kotona ja kipeänä, on se vaan kun aikuinen mies sairastuu niin siitä on leikki kaukana, ja tietty sekin että kun harvoin on kipeänä niin sitten kun se tulee päälle niin se tulee niin että tuntuu (eilen aamulla kuumetta 39.9C :eek: ) :wave:
 
Hanne harmaana
Huomenia!

Tässä taas kökötän koneella sen aikaa että neiti nukahtaa...

Tosiaan eilen varmistu että saahaan rahotus tolle uudelle katolle. Eilen just Hipsukan kans jutskattiin ja naurettiin kuinka sitä voikin olla vaatimaton ja siihen vaan todettiin että vaatimattomuus kaunistaa. :LOL: Ymmärsin Hipsukka ton sun pointin tossa velka-asiassa, taitaa olla meillä hyvät suhteet pankkiin kun ovat meitä niin paljon velalla siunanneet. :D

Mulla muhii päässä yx juitska mitä oon miettiny jo kaaauuaan kauan aikaa, mutta en oo siitä ku kahelle ihmiselle isännän lisäksi puhunu. Kertonen jossain vaiheessa aiheesta lisää ja piän teitä "hulluja" vähän jännityksessä!!! :kieh: :kieh:

Millonkas Emppuliina teidän tytöllä on ne synttärit, aattelin vaan että päättäneekö tämä pienokainen sitte syntyä niinkö samana päivänä kenties..? Kuhtutko tän mammaporukan rääppijäisiin, vielä kun en oo teillä päässy käymään, nii ois kiva poiketa. Mutta todella jos tuntuu ettet jaksa kestittää ylimäärästä porukkaa nii sano vaan ihan rehellisesti!!

Viveca, oon jotenki ihannoinu sitä teidän taloa, siinä oli jotain kiwaa mikä säväytti vaikka tietty tällä hetkellä rempan vuoksi paikat on sekasin mutta joka tapauksessa. :) Voi ku meilläki päästäisiin valkkaamaan tapetteja, se tarkottas sitä että siinä vaiheessa meillä ois yläkerta rempattu kokonaan, täällä ois iiiisoja komeroita 2, 2 tavallista makkaria, vessa (luxsusta eikö ;) ) ja sellanen kiwa pieni makuualkovi + pikku perveke ois tohon etupihan puolelle. Niinku näkyy niin oon jo hyvin tarkkaan miettiny kaiken valmiix ja ihan piirustellu paperilleki, nyt ku vaan jossain vaiheessa sais kaiken ton toteutettua.

Neiti kuulettas nukahtaneen ja pääsis tekemään hommia, mutta mistä sais virtaa!?!?!

Pakko mainita ku vaihdoin pesuaineen siihen result pyykkisuopaan, niin jopas muuten pyykkiin tulee ihana tuoksu eikä tarvii huuhteluainetta. Tämä tyttö taitaa vastedes ostaa just tätä plaatua... *nuuskuttelee selän takana kuivuvia pyykkejä, nuuh*

Sartsukalle lähetän sylillisen voimia työasioiden ja arkiasioiden kanssa, toivottavasti kaikki menee hyvin työpaikan osalta (hoitapaikka sun muut järkkääntyy...). :flower:

Hennis!! En mee varmax sanomaan missä vaiheessa pääsen käymään vai pääsenkö ollenkaan... :/ Kun pääsen kauppaan niin isännällä oli kans kylälle asiaa joten ainakaan sillä reissulla ei tulla käymään ja tässä on kyllä tätä puuhaa kaiken näköstä että voipi olla ettei ehdi kylään mutta ilmotan miten "äijän" käy!!!

Mutta eipä se nyt auta ku lähtä puurtamaan ennenku on liian myöhästä, siis siltä osin että neiti herää eikä kerkee näitä erikoisempia hommia tehäkään.

Se on moics ny :wave: :wave:
 
hennis harmaileepi
Moikka Moi =) Meillä neiti päikkäreillä heräs sitte aamulla jo puoli seiskalta. \|O No nukkkuupa taas illalla aikanaan sitte. =) Mä oon jo reippaana tyttönä siivonu lattia pitäs vielä pestä ja matot hakia sisälle. Hanne joo tuutta sitte kun passaa ja kerkiättä. =) =) Empuliinalla oli tänään aika sinne Kokkolaan jokohan jotain alkais tapahtumaan?? jännää MÄ KUULIN Eilen SAILAISUUDEN kaverilta..... NIILEKKI TULEE VAUVA JOSKUS MAALISKUUN ALUSSA ihanaa :heart: =) =) =) mutta ei saa muille kertoo tänne voi kirjottaa kun ei kukaan tiiä kenestä on kyse.Ei kukaan tän ringin mamma kuitenkaan vaan mun lapsuuden ystävästä on kyse. =) =) Jep mutta nyt peseen lattiaa joten Moikka. :wave: :wave: =)
 
Viveca harmaana
Huhhuijaa, poitsu ei ole sitten vieläkään mennyt päikkäreille... Mistä tota virtaa oikein riittää??? :\| Noh, nukkui (nukuttiin) aamulla melkeen 10:een.... :ashamed:

Hanneee! Ei saa pitää salaisuuksia, kerro kerro.... :p Eikös olekin tosissaan kiva suunnitella kaikki sisustusjuttuja, kunhan tosiaan pystyis kaikki edes joskus toteuttaan!

Pankin kanssa ollaan täälläkin "hyvissä väleissä", piiiiiiitkäaikaisia arvokkaita ystäviä! :LOL: :LOL: :LOL: Että jos ei tässä muuten naimisiin päästä niin pankin kanssa sentään! ;)

Joo ei tuu kirjottelusta mitään, poitsyu rupes kiukkuamaan... Moi!

:wave:
 
hennis
Voi vide en muistanu Hannelta tivata salaisuutta ees höh ;) =) Jepsistä mutta kiitos hannelle tee seurasta. Nyt pitää lähtä neiti pesemään kakka tullu pöksyyn joten moikka. :wave: =) =)
 
alkaa vissiin se yleinen vatutus käyrä laskeen kun mammojen jutut pitenee :whistle: ;)

käytiin tänään tytön kanssa neuvolassa, painoa ei ollut tullut kuin 100g/kk:ssa :eek: :( pituutta 2,5 cm. Järkeä eli pipoa puoli senttiä =) Oikeesti pitäis olla seuraava neuvola 9 kk iässä niin meillä on paino kontrolli kuukauden päästä. Ja oli kyllä taas sellainen käynti kun puhuttiin sen lääkärin kanssa siitä kun tuo tytön maha on tosi ongelmallinen toimii huonosti, niin sitten se lääkäri ehdotti että aletaan lisämään nestettä eli korviketta ruokavalioon jos se ei saa tisseistä niin paljon kun tarvii. Itse olin kyllä sitä vastaa. Noh lääkäri kuiten nyt suositti että ensin aloitellaan sillä jugurttivälipala jutulla ja sitten vähitellen lisätään maidon(korvikkeen) määrää ruokavaliossa ja sitten aletaan tarjoamaan tuttelia puuroissa ja velleissä. no sitten piika alkoi siinä kätisemään ja otin sen rinnalle niin se lääkäri toteaa että "hyvinhän sulta tuota maitoa tulee" :eek: :headwall: no en nyt sitten tiiä pitääkö sitä korviketta alkaa antamaan vai ei?!? hain apteeksissa nyt sitten dufalacia jos sillä saatais vatsatoimimaan ilman korvikelisiä..

nyt täytyy mennä, jää juttu vähän kesken mutta palataan :wave:
 
Hanne harmaana
Moi taas!

Olipas Hipsukalle hyvät ohjeet annettu, mites siis nyt meinaat, annatko sitä jugurttia kuitenki vai yritätkö olla ilman mitään näitä valmisteita. Kokeile tosiaan sitä apteekin tuotetta jos se auttais, oliko se nyt sitä Duphalacia vai mitä se olikaan...

Hipsukalle jo piti tästä mun "salaisuudesta" kertoa kun arvasi niin nappiin mistä on kyse. Muillekin voin kertoa asiasta mutta en näin kaiken kansan nähden/kuullen asiasta mainitse vaan jutskaillaan sitten muuten... *kauheen salaperästä, eikö...* :kieh:

Neiti tossa itkee, muka, tosi vaikeen kuulosta itkua ku oikeen väkisin yrittää vääntää ku ei oikeesti ees itketä. :LOL:

Mutta täytynee mennä antamaan jugurtti tässä vaiheessa jos se neitin mieli piristyis.

:wave: :wave:
 
No vaikka et salaisuutta kerrokaan arvaisin vain että olisko kenties sellainen joka kuitenkin jossain vaiheessa näkyy muillekin?No joo et sie sitä kerro mutta koitimpa vain keksi en mie muuta osaa kun en sun elämän menossa ole ollut enään mukana...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2005 klo 18:03 Hanne harmaana kirjoitti:
Moi taas!

Olipas Hipsukalle hyvät ohjeet annettu, mites siis nyt meinaat, annatko sitä jugurttia kuitenki vai yritätkö olla ilman mitään näitä valmisteita. Kokeile tosiaan sitä apteekin tuotetta jos se auttais, oliko se nyt sitä Duphalacia vai mitä se olikaan...

Hipsukalle jo piti tästä mun "salaisuudesta" kertoa kun arvasi niin nappiin mistä on kyse. Muillekin voin kertoa asiasta mutta en näin kaiken kansan nähden/kuullen asiasta mainitse vaan jutskaillaan sitten muuten... *kauheen salaperästä, eikö...* :kieh:

Neiti tossa itkee, muka, tosi vaikeen kuulosta itkua ku oikeen väkisin yrittää vääntää ku ei oikeesti ees itketä. :LOL:

Mutta täytynee mennä antamaan jugurtti tässä vaiheessa jos se neitin mieli piristyis.

:wave: :wave:
kyllä minä ajattelin niitä jugurttijuttuja aloitella ja ei kai siitä mitään haittaa ole vaikka korvikkeeseen tottuukin, pääsee tää mammakin joskus viihteelle :D B) mutta en usko että alan niin kuin juottamaan sitä korviketta joka päivä, puuroihin vois lisäillä esim riisipuuroon, ja vois ostaa niitä valmispuurojakin sitten vaihetelun vuoksi :p no katotaan nyt miten maha kestää tuota jogurtti juttua, niin sitten näkee jatkon =) Mutta mie en kyllä usko että tuo kovavatsaisuus johtuu rintamaidon vähäisyydestä, se on vaan kun tuo tyttö ei oikein malta enään päivällä syyä rauhassa kun pitää vahtia että mitä kivaa isoveikka keksii ja isikin römistele jotain keittiössä jne jne :headwall: mutta yöllä syö kyllä sitten pitemmän kaavan mukaan. Tuosta yösyötöistä piti kirjoittaa alunperikin että kysyin että voisko jo pikku hiljaa alkaa yösyöntejä vierottaa niin lääkäri meinas ettei vielä kun ei tiedetä että johtuuko kaakka ongelmat jus tuosta maidon vähyydestä, eli meillä syödään sitten vielä yöllä että varmstio saa tarpeeksi nestettä :/ :heart: jopas oli taas kakka juttua kerrakseen :LOL: :LOL: :LOL:

:wave:

ps ette muuten usko mitä sain tänään..? MATON KEITTIÖÖN!!! :LOL: :LOL: ollaankos me jo kaks vuotta tässä asuttu niin nyt vihdoinkin meilläkin on matto keittiössä B)
 

Yhteistyössä