ylireagoinko; miehen alkoholinkäyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipo täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni et ylireagoi. En itsekään hyväksyisi moista käytöstä, eikä tuollaista tilannetta ole onneksi koskaan meillä ollutkaan. Hyi helvetti, pelkkä kuvauksesi miehen darrasta on mielestäni vastenmielinen. Aikuisen, perheellisen miehen tulisi osata hallita alkoholinkäyttönsä.

Surullista on se, että Suomessa tuollaista sikamaista ryyppäämistä pidetään täysin hyväksyttävänä, ja sinua sitten nalkuttavana eukkona.

Täysin samaa mieltä! En ymmärrä että kerran kuussa tuollainen ryyppääminen olis muka hyväksyttävää. Tällä kertaa kaikki on sitä mieltä että ihan ok. Sitten kun joku äiti sanoo ottaneensa yhden siiderin alkaa hirveä marmatus ettei saa ottaa yhtään kun ei koskaan tiedä millon joutuu lapsia kuskaan lääkäriin...

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28676332:
Mä jatkan muös niiden ketjua, jotka ei ymmärrä. Itse käytän alkoholia, käyn terasseilla ja juhlimassa. Samoin mies. Mutta kyllä se lähtökohta on meillä molemmilla, että seuraavana päivänä ollaan toimintakykyisiä. Jos ei ihan aamusta, niin yhdentoista maissa viimeistään. Kenen on pakko lärvätä niin että seuraava päivä menee ihan ketuille?

Kenen on pakko valvoa kotona, että seuraava päivä menee väsyneenä kiukutteluun?

Mielestäni miehen kyllä pitäisi pystyä pitämään homma hanskassa, kun tietää, mitä siitä sinulle ja perheelle seuraa. Ei siitä pidä koko perheen joutua viikonloppua kärsimään, kun isäntä haluaa "vähän" rentoutua. Ja Ei ole millään tavalla hyväksyttävää, että lapset heräävät kännisen kolisteluun.

Joku tuossa vastasi, että olisit ollut hereillä, vaikka mies olisi tullut vesiselvänä kotiin. Ei kyllä ainakaan meidän perheessä pidä paikkaansa. Kyllä sitä varsinkin alkuun oli huolissaan miehestä, kun tiesi, että on juopottelemassa. Myöhemmin oli huolissaan itsestään ja lapsista, että mitä toilailuja sitä taas saa nähdä ja kuulla. En minä ainakaan öitä silloin valvo, jos mies töissä on.

Jokaisellehan noita ylilyöntejä joskus sattuu, mutta jos alkaa olla jatkuvasti toistuva tempaus, niin kyllä siinä pikkuhiljaa rupeaa otsa punottaan kellä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28676379:
Mä en kiukuttele edes väsyneenä :D

Ap näköjään kiukuttelee ja pitää vielä mykkäkoulua monta päivää. Joten kuka siellä mokasi? Mies, joka sovitusti kävi juhlimassa vai ap, joka valvoi vapaaehtoisesti koko yön ja nyt koko perhe kärsii monta päivää kiukuttelevasta äidistä.

Minun mielestäni et ylireagoi. Mutta meillä ei kukaan ryyppää tuolla lailla kerran kuussa. Onneksi olen valinnut puolisoni tässä suhteessa oikein. Kerran kuussa "kaatokännit" on minun mittapuullani paljon jo pelkän rahan kulutuksen kannalta. Kauheaa rahan haaskausta ja kaupan päälle saa pahan olon.

[QUOTE="vieras";28676360]Kenen on pakko valvoa kotona, että seuraava päivä menee väsyneenä kiukutteluun?[/QUOTE]

Olet vielä liian keskenkasvuinen ymmärtämään.

[QUOTE="vieras";28676407]Ap näköjään kiukuttelee ja pitää vielä mykkäkoulua monta päivää. Joten kuka siellä mokasi? Mies, joka sovitusti kävi juhlimassa vai ap, joka valvoi vapaaehtoisesti koko yön ja nyt koko perhe kärsii monta päivää kiukuttelevasta äidistä.[/QUOTE]

mies mokasi ainakin meidän perheen tapojen mukaan - tollanen viinan kittaaminen ei ole juhlimista vaan typerää örvellystä

[QUOTE="vieras";28676425]Olet vielä liian keskenkasvuinen ymmärtämään.[/QUOTE]

Ja olen sitä lopun elämääni, kun en vain ymmärrä miten se, että joku omasta tahdostaan valvoo on kenenkään muun kuin sen valvojan vika.

Ymmärrän ap:ta myös valvomisen suhteen. Jos mies juo itsensä tohon kuntoon, on se todella onnettomuusaltis, joten huoli on aiheellinen. Mutta tietenkin, jos miehen hyvinvointi ei ylipäänsä kiinnosta..

[QUOTE="kukkanen";28676530]No et todellakaan ylireagoi. Mieskin sanoi tuosta vierestä että huhhuh mikä ukko sulla. Ällöttävää[/QUOTE]

Samaa sanoi mun mieheni tuossa vieressä, kun pöyristyneenä näitä ylireagointisyytöksiä täältä hänelle luin. Käsittämätön ketju. Ja taas aivan ristiriidassa monien muiden alkoholiketjujen kanssa. Taitaa olla niin, että aloittajan kimppuun on aina hyökättävä ja aina oltava eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Eihän;28676571:
tässä pystyisi yhtenäkään yönä nukkumaan jos vain kokoajan pelkäisi että mitähän jollekin tutulle VOI sattua..

Sinulle omien perheenjäsenten hyvinvointi ei ole yhtään sen merkityksellisempi asia kuin satunnaisten tuttujen?

[QUOTE="vieras";28676559]Kuten huomaat, niin kommentoin ap:n kertomaa, joten tästä voimme päätellä, että ei.[/QUOTE]

no keneltäs sää sitten kysyit että kuka mokasi? Luulin että kyselet mielipiteitä. Apn mielipiteen mää luulin ymmärtäneeni aloituksesta joten luulin ettet sitä kysellyt.

[QUOTE="vieras";28676584]Mihin kuntoon? Kolisi kotiin, kävi oksentamassa ja hiippaili sohvalle nukkumaan. Mitä kohtaa tuossa pitää olla valvomassa?[/QUOTE]

No mun mies on aikoinaan useamman kerran viety ambulanssikyydillä, kun on kännissä toikkaroinut. Ja kyllä, silloin kun oksentelee on hyvin juopunut. Valvomalla ei luonnollisesti pysty onnettomuuksia estämään, mutta on luonnollista olla huolissaan itsensä tolkuttomaan kuntoon juovasta rakkaastaan.

[QUOTE="vieras";28676584]Mihin kuntoon? Kolisi kotiin, kävi oksentamassa ja hiippaili sohvalle nukkumaan. Mitä kohtaa tuossa pitää olla valvomassa?[/QUOTE]

Oksentaminen kertoo kehossa olevasta myrkytystilasta. Siinä tilassa kun hortoilee teillä tietämättömillä, ei todellakaan ole ylireagointia olla toisesta huolissaan.

No mun mies on aikoinaan useamman kerran viety ambulanssikyydillä, kun on kännissä toikkaroinut. Ja kyllä, silloin kun oksentelee on hyvin juopunut. Valvomalla ei luonnollisesti pysty onnettomuuksia estämään, mutta on luonnollista olla huolissaan itsensä tolkuttomaan kuntoon juovasta rakkaastaan.

Teillä ei taida olla ap:n kanssa sama mies? Oksentaa voi kyllä vaikka ei olisi tolkuttomassa humalassa. Mies tajusi nähtävästi oksentaa vessaan ja hiippailla nukkumaan sohvalle, joten eiköhän se ihan kondiksessa ollut.

Yhteistyössä